Co daje konto w serwisie cdaction.pl?
Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.
Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.
Newsy | Artykuły | Magazyn | Galerie | Gry A-Z | Forum | Blogi | Konkursy |
Prawdopodobnie najmniej kontrowersyjną grą w czołówce jest Ghost of Tsushima.
Liczba epitetów, którymi raczony jest szczęśliwie miniony 2020, stale wzrasta, ale przynajmniej w kwestii gier nie mieliśmy na co narzekać. Głośnych produkcji i wydarzeń nie brakowało, a nadprogramowa ilość wolnego czasu pozwoliła nadrobić chociaż część zaległości z poprzednich lat.
Jak co roku Metacritic urządził podsumowanie, mające wyłonić najlepszych z najlepszych w poszczególnych dziedzinach rozrywki. W 11. edycji plebiscytu portal zapytał o 5 kolejnych ulubionych pozycji z 2020 roku dla każdej z kategorii. Z ponad 2800 odpowiedzi użytkowników ułożono listę najpopularniejszych dzieł.
Dla porządku najpierw pozostałe media. Wśród filmów triumfował „Tenet” ze sporą przewagą nad „Co w duszy gra” i „Może pora z tym skończyć”. Z wyrównanego starcia seriali zwycięsko wyszedł „Gambit królowej”, wyprzedzając „Zadzwoń do Saula” i „Mandalorianina”. W muzyce królowa była tylko jedna: „Folklore” i „Evermore” Taylor Swift zameldowały się kolejno na pierwszym i trzecim miejscu, między nimi znalazła się zaś Dua Lipa z „Future Nostalgia”.
Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyło się jednak głosowanie na grę roku. Tutaj spore powody do zadowolenia ma Sony, ponieważ w czołowej dziesiątce znalazło się aż pięć exclusive'ów PlayStation. Nie da się ukryć, zwycięstwo The Last of Us Part II było miażdżące, a Hadesowi, Ghost of Tsushima czy Cyberpunkowi pozostała walka o niższe stopnie podium.
Poniżej znajdziecie omawianą listę (obok nazwy zaznaczono liczbę punktów, jakie zdobyły poszczególne pozycje):
Dla porównania lista gier z najlepszą średnią ocen krytyków w 2020:
Podziel się: | Tweetnij |
środa, 13 stycznia 2021, 10:30 Arlekin
Dla mnie Cyberpunk może stać się grą roku ale 2021 gdy będzie już mocno połatany a świat wypełni dodatkowa zawartość w postaci dlc i dużych dodatków . Na razie jest zbyt gliczowato i pusto. Brakuje też przypadkowości zdarzeń np. jadę autem a tu nagle strzelanina policji z gangiem czy jakiś gość obrabowuje sklep. A poza miastem to już w ogóle nie ma czego szukać. To miasto nie żyje. Przynajmniej na razie.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 18:02 jackBronson
Tylko Age of Empires 2. Cieszy Hades tak wysoko, bo Supergiant to swietna ekipa.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:39 GT
TLOU2 jest popularne przez to jak jest beznadziejne
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:05 piterbro
@gamingman21 - no i o to mi chodzi - taki sobie gameplay i oszałamiająca grafika. A historia? Ta gra ma czasem bardzo dobre i mocne momenty, ale jeśli się wyrwie je z kontekstu i doświadcza ich indywidualnie. Taki "snyderyzm" - dobre indywidualne sceny, które w całość łączone są na ślinę. Ta gra to trochę jak dziecko płaczące w sklepie, że chce zabawkę - i są tacy, co mu zabawkę kupią, bo działa na nich emocjonalny szantaż, ale są i tacy, którzy zabawki nie kupią, bo wiedzą, że dziecko udaje.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:18 gamingman21
piterbro, jednemu się podoba film, innym nie, tyle w temacie. całość fabuły jest dobra tylko nie które elementy na tyle małe aby nie przeszkadzały w odbiorze całości są słabsze. albo to akceptujesz albo nie. mi też sporo luk fabularnych mi się nie podobało, ale całość jest całkiem całkiem, i obydwie skrajności są w błędzie i ci dający 10 na 10 i ci dający 0 na 10. Peace. a to że wygrała grę roku, mnie nie dziwi, technicznie to majstersztyk co ma też bardzo duże znaczenie, potem fabuła i na końcu taki gamepl
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:30 MatiZ815
Bardzo mnie cieszy ta wygrana. Dla mnie TLoU2 było bezkonkurencyjne w tym roku i uważam tą grę za jedną z najlepszych i najważniejszych gier generacji. Do tej pory myślę o niej prawie codziennie. Oby więcej takich tytułów.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 0:49 piterbro
A co do głosujących - przypomnę, bo może nie wszyscy byli wtedy na świecie, ale 16 lat temu w AR Smuggler objeżdżał list pewnej profesor, która uważała, że gry wywołują przemoc, choć z odpowiedzi ankietowanych wyszło, że nie. Profesor wytłumaczyła to jednak, że to były osoby LOSOWE, bo jakby do ankiety wybrać ODPOWIEDNIĄ grupę badanych, np. tylko ekspertów (SIC!) to by wyszło co innego. No to macie - 2,8 tys. osób wybrało TLOU2 grę roku, a według ~150 tys. ocen jest to gra bliżej środka skali.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 0:44 piterbro
Oczywiście, że takie rzeczy dzieją się w wielu grach - nie do końca logiczne decyzje, chaotyczny scenariusz pełen dziur - i można im to wybaczyć, ale dlatego, że tam historie są NA DOCZEPKĘ. Nikt nie oczekuje po np. CoD głębokiej fabuły. TLOU2 nie można tego wybaczyć - ta gra stoi TYLKO historią, bo to gameplay jest tam na doczepkę i nie zaprzątano sobie nim głowy (niemal taki sam jak w 2013, który już wtedy był taki sobie). A gdy w grze stojącej historią wg części graczy jest ona kiepska, to mamy problem.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 0:38 piterbro
Scenarzysta Łotra 1 udzielił wywiadu SPOILER w którym wyjaśnił, że bohaterowie zginęli, bo aby przeżyli to masa niemożliwych rzeczy musiałaby się wydarzyć i widz od razu by wyczuł, że za tym stał tani pomysł na ciągnięcie serii, a nie opowiedzenie sensownej historii. SPOILER END W TLOU2 zrobiono odwrotnie - wydarzenia dzieją się nie dlatego, bo wynikają z siebie sensownie, tylko dlatego, że scenarzysta wymyślił, że w danym momencie "teraz będzie to, a potem to" nie patrząc, czy ma to sens.
|
wtorek, 12 stycznia 2021, 0:28 piterbro
@Xellar - nie wiem, czemu padło akurat na GOT że to jakiś "symbol walki" z TLOU2, ale moim zdaniem wynika to z tego, że w GOT skupiono się na tym, żeby zrobić fajną grę z ciekawą historią w japońskim klimacie, a nie politykowania w grze dziejącej się po apokalipsie, w której prawie zapomniano o apokalipsie, a skupiono się na scenariuszu tak kuriozalnie sztucznym i pretekstowym, że arcydziełem może go nazywać ktoś, kto nigdy nie obcował z żadnym innym dziełem kultury.
|
Najczęściej czytane
Najczęściej komentowane
Artykuły
Wideo
Gry A-Z
Archiwum
Tagi