Metacritic: Gracze wybrali najlepsze produkcje 2020. Miażdżące zwycięstwo The Last of Us, Cyberpunk na podium
Prawdopodobnie najmniej kontrowersyjną grą w czołówce jest Ghost of Tsushima.
Liczba epitetów, którymi raczony jest szczęśliwie miniony 2020, stale wzrasta, ale przynajmniej w kwestii gier nie mieliśmy na co narzekać. Głośnych produkcji i wydarzeń nie brakowało, a nadprogramowa ilość wolnego czasu pozwoliła nadrobić chociaż część zaległości z poprzednich lat.
Jak co roku Metacritic urządził podsumowanie, mające wyłonić najlepszych z najlepszych w poszczególnych dziedzinach rozrywki. W 11. edycji plebiscytu portal zapytał o 5 kolejnych ulubionych pozycji z 2020 roku dla każdej z kategorii. Z ponad 2800 odpowiedzi użytkowników ułożono listę najpopularniejszych dzieł.
Dla porządku najpierw pozostałe media. Wśród filmów triumfował „Tenet” ze sporą przewagą nad „Co w duszy gra” i „Może pora z tym skończyć”. Z wyrównanego starcia seriali zwycięsko wyszedł „Gambit królowej”, wyprzedzając „Zadzwoń do Saula” i „Mandalorianina”. W muzyce królowa była tylko jedna: „Folklore” i „Evermore” Taylor Swift zameldowały się kolejno na pierwszym i trzecim miejscu, między nimi znalazła się zaś Dua Lipa z „Future Nostalgia”.
Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyło się jednak głosowanie na grę roku. Tutaj spore powody do zadowolenia ma Sony, ponieważ w czołowej dziesiątce znalazło się aż pięć exclusive'ów PlayStation. Nie da się ukryć, zwycięstwo The Last of Us Part II było miażdżące, a Hadesowi, Ghost of Tsushima czy Cyberpunkowi pozostała walka o niższe stopnie podium.
Poniżej znajdziecie omawianą listę (obok nazwy zaznaczono liczbę punktów, jakie zdobyły poszczególne pozycje):
Dla porównania lista gier z najlepszą średnią ocen krytyków w 2020:
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.