Project: Mara – Twórcy Hellblade’a pokazują, jak odtwarzają rzeczywistość w swojej nowej grze [WIDEO]
Trzeba przyznać, że wygląda to niepokojąco realistycznie.
Temat chorób psychicznych nie jest obcy Ninja Theory. Przy okazji tworzenia Hellblade: Senua’s Sacrifice studio wykonało tytaniczną pracę, chcąc jak najwierniej i jak najuczciwiej potraktować w swojej grze kwestię schizofrenii. Starania developerów (których skala zaskoczyła nawet ich samych) zobaczyć możemy zresztą na filmie dokumentalnym dołączanym do produkcji, a owocem lat spędzonych nad tytułem są projekty, jakie firma postanowiła podjąć się po premierze Hellblade'a.
Tak we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge narodziło się The Insight Project, mające „położyć fundamenty pod zupełnie nowe sposoby leczenia problemów zdrowia psychicznego”. Drugim projektem Ninja Theory jest zaś Project: Mara, zapowiedziane jako gra, choć szybko okazało się to pewnym niedopowiedzeniem, ponieważ ambicje Tameema Antoniadesa (prezesa studia) są... Zresztą przypomnę jego wypowiedź sprzed roku:
Gra przedefiniuje to, czym jest rozrywka, a nawet to, czym jest rzeczywistość. To będzie zupełnie nowe medium, prawdopodobnie ostatnie, ponieważ nie uda się nam bardziej zbliżyć do rzeczywistości. Zrobię tę grę, a potem prawdopodobnie odejdę.
Sam temat również jest poważny, ponieważ produkcja będzie „realistyczną reprezentacją psychicznego terroru, opartą na relacjach z doświadczeń życiowych i badań”.
Twórcy nie śpieszą się jednak z konkretniejszymi prezentacjami, każąc fanom zadowolić się jedynie dziennikami developerskimi. W najnowszym z nich posłuchamy o staraniach studia, by jak najwierniej odwzorowanie mieszkanie będące miejscem akcji gry. Co ważniejsze, możemy zobaczyć też imponujące efekty ich prac (sceptycyzm na razie chowam do kieszeni, przyjdzie na niego pora przy kolejnych prezentacjach).
Data premiery Project: Mara ani platformy, na których się ukaże (choć możemy założyć, że będą to Xbox i pecety), wciąż pozostają nieznane.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.