Electronic Arts: Kolejny Need for Speed opóźniony, twórcy pomogą przy Battlefieldzie 6
Prace nad „szóstką” przebiegają wolniej, niż zakładano.
Seria Need for Speed od lat próbuje wrócić do dawnej świetności, ale kolejnym odsłonom zawsze czegoś do ideału brakuje. Fani tęskniący za czasami Undergroundów czy pierwszego Most Wanted (nie wspominając o wcześniejszych odsłonach) nie zakochali się w Heat, a pomysł zremake'owania Hot Pursuit raczej dziwił, niż ekscytował. EA cyklu porzucać nie zamierza, ale na kolejną odsłonę poczekamy odrobinę dłużej.
Według deklaracji wydawcy nowy Need for Speed miał trafić na rynek przed marcem 2022. Priorytetem firmy jest jednak inny projekt – Battlefield 6 – który ma ukazać się jeszcze w tym roku kalendarzowym. Prace nad „szóstką” przebiegają trochę wolniej, niż zakładano, dlatego EA postanowiło wspomóc DICE.
Criterion Games (oficjalnie tworzącego nowego Need for Speeda) zostało oddelegowane do prac nad Battlefieldem 6. Developerzy mają wspomóc zmęczone DICE, któremu praca zdalna daje się we znaki. W rozmowie z Polygonem odpowiedzialna za studia developerskie EA Laura Miele przyznała:
Battlefield rozwija się wspaniale, zespół pracował niesamowicie ciężko, dawał z siebie wszystko w zeszłym roku. Tak, pracowaliśmy z domu. I jest trudno. Trudno tworzy się gry w domach, a zespół DICE jest już trochę zmęczony. [...] Tworzenie gier jest jedną z bardziej wyrafinowanych i skomplikowanych form środków przekazu, jakie istnieją, i wymaga kreatywnej energii oraz stałego kontaktu z członkami zespołu.Myślę, że praca w domu prowadzi do pewnego zmęczenia i wypalenia. Sporo z tego ma związek chociażby z potrzebami rodzin pracowników; niektórzy opiekują się swoimi dziećmi podczas pracy w domu. Więc gdy pracujemy w domu, nasza produktywność nie jest tak wysoka, a wtedy kreatywne połączenie i energia nie są tak duże.
W związku z tym postanowiono, by do prac nad „szóstką” dołączyć Criterion. Miele zaznacza przy tym, że nie odbyło się to bez konsultacji ze studiem:
Nie ma mowy, żebyśmy podjęli taką decyzję bez uwzględnienia stanowiska Criterionu i w pierwszej kolejności omówienia z nimi tej kwestii oraz wpływu, jaki mogliby mieć na Battlefielda. Pracowali w końcu nad Star Wars: Battlefront, pracowali nad Battlefieldami i mają doświadczenie w owocnej współpracy z DICE. Jestem naprawdę przekonana, że będzie to dla nich całkiem pozytywny ruch.
Miele zapowiada jednak, że nowy Need for Speed wciąż będzie powstawał w Criterionie i nie zostanie – jak można by w takiej sytuacji przypuszczać – przekazany dopiero co zakupionemu przez EA Codemasters. Studio wróci do niego od razu po tym, jak skończy pomagać DICE. W związku z tym NfS ukaże się rok później (po kwietniu 2022).
Battlefield 6 i nowy Need for Speed wciąż oficjalnie nie zostały zaprezentowane. Jak jednak obiecuje Electronic Arts, zapowiedzi „szóstki” doczekamy się w nadchodzących miesiącach.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.