24
4.05.2021, 12:48Lektura na 2 minuty

Epic wydał na darmowe gry w pierwszych 9 miesiącach akcji ponad 11 milionów dolarów

Pecetowa wyłączność na Borderlands 3 kosztowała zaś 115 milionów dolarów.


Witold Tłuchowski

Dominująca pozycja Steama na pecetowym rynku wydawała się nienaruszalna, ale zasilany pieniędzmi z Fortnite'a Epic postanowił rzucić wyzwanie Valve. Firma Tima Sweeneya postawiła w tym celu na dwie rzeczy: produkcje na wyłączność i regularnie rozdawane darmowe gry. Choć wiemy, że polityka ta jest dla spółki niezwykle kosztowna, długo zastanawialiśmy się, ile właściwie EGS przeznacza na te cele.

Trwający od roku konflikt Epica z Apple pozwolił nam dowiedzieć nieco więcej na temat działania sklepu. Wśród dokumentów udostępnionych przy okazji rozprawy sądowej znalazło się tez podsumowanie wyników samego EGS-a, w którym zawarto poniższą tabelę:


(Kliknij, aby powiększyć)

Jak widać, od grudnia 2018 (czyli początku) do połowy września 2019 Epic przeznaczył na zakup „darmowych gier” 11 658 milionów dolarów. Przy łącznej liczbie 4,9 miliona suma nowych kont, które zakładano, by dodać konkretne tytuły do biblioteki, oznacza to, że firma wydała średnio 2,37 dolara na przyciągnięcie jednej osoby do sklepu. Wysokość niektórych z powyższych kwot może zaskakiwać (50 tysięcy za Super Meat Boya wydaje się aż za niskie), ale pozwala dobrze zobaczyć, ile inkasują twórcy za udostępnienie Epicowi swoich produkcji.

Dodatkowo w prezentacji znalazły się dane dotyczące umowy z Take-Two w sprawie czasowej wyłączności na pecetach Borderlands 3 dla EGS-a. Sklep wyłożył na to 115 milionów dolarów (w tym koszta marketingu), a wraz z powiązanym z tym paczką gier 2K (Borderlands: The Handsome Collection + Civilization VI) suma ta wyniosła 146 milionów dolarów. Po dwóch tygodniach od premiery „trójki” zwróciło się z tego co najmniej 80 milionów dolarów (czyli „minimalna suma gwarantowana” z umowy).


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze