Electronic Arts zakłada nowe studio, na którego czele stanie były szef Monolith Productions
Pierwszym projektem firmy będzie gra action adventure z otwartym światem.
Kevin Stephens spędził w Monolith Productions właściwie całe swoje zawodowe życie. Dołączył do zespołu na początku 1997 jako jeden z inżynierów oprogramowania i od tamtej pory stopniowo piął się po szczeblach kariery. Przez ponad 6 lat pracował jako dyrektor swojego działu, by po dekadzie w firmie zostać mianowanym wiceprezesem ds. rozwoju w całym WB Games. W 2012 powrócił do Monolithu jako szef całego studia. Od tego czasu nadzorował postępy produkcji m.in. Śródziemia: Cień Mordoru i Śródziemia Cień wojny.
Przywołuje te tytuły nie bez przyczyny. Stephens stanie bowiem teraz na czele nowo powstałego w Seattle studia Electronic Arts, które zajmie się stworzeniem gry action adventure z otwartym światem – gatunku doskonale developerowi znanemu. EA zwraca też uwagę, że Stephens będzie mógł po latach znów współpracować z Samanthą Ryan, byłą prezeską Monolith Productions (1998-2007), która od 2015 jest wiceprezeską w Electronic Arts i koordynuje prace różnych studiów wydawcy.
Na razie nie poznaliśmy jednak nawet nazwy nowego tworu. Firma zapowiedziała, że więcej na temat planów z nim związanych usłyszymy jesienią.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.