10
16.06.2021, 14:07Lektura na 3 minuty

Redfall: Arkane „nie tworzy typowej kooperacyjnej strzelanki”

W tej grze strzelanie i bieganie to błędna taktyka. Walka z wampirami wymaga nieco bardziej przemyślanego podejścia.


Rafał „hraboll” Pieczka

Redfall – kooperacyjna strzelanka z otwartym światem – to bez wątpienia jedna z większych niespodzianek tegorocznego E3. Studio Arkane Austin (Prey) zamierza nie tylko bazować na posiadanym doświadczeniu, lecz także szukać nowych pomysłów. Dyrektor kreatywny Ricardo Bare wyjaśnia:


Każda gra, którą tworzymy, jest trochę inna. Dishonored zawierał mechanikę skradankową. Prey wykorzystał mnóstwo rozgrywki związanej z fizyką. Mooncrash [dodatek do Preya – dop. red] wprowadził elementy typu rogue-like. Pomimo tych różnic, w każdym przypadku skupiamy się na głębi budowanego świata i pomysłowej mechanice gry. To samo będzie dotyczyło Redfalla. Chcieliśmy, aby gracze obcowali z doświadczeniem typowym dla Arkane, ale tym razem z opcją zabawy kooperacyjnej. W rezultacie pomyśleliśmy, że wybór bohaterów o silnych osobowościach i wyróżniającym się pochodzeniu wzmocni naszą grę. Uważamy, że gracze będą nie tylko cieszyć się zespołową interakcją swoich różnych umiejętności podczas walki z wampirami, ale także zaobserwują, jak ta wewnętrzna chemia – duch drużyny stopniowo się rozwija, gdy wyzwalają wyspiarskie miasteczko Redfall.


Wiceprezes Bethesdy ds. globalnego marketingu, Pete Hines, zapewnia, iż Arkane nie zabrało się za produkcję zwyczajnej strzelanki z co-opem:


To nie to samo, co zwykła czteroosobowa strzelanka kooperacyjna. Redfall robi wiele rzeczy, z których Arkane jest dobrze znane. Studio spędziło ostatnie 20 lat na doskonaleniu tych elementów. Na dążeniu do perfekcji. Pracownicy studia powiedzieli: »Hej, chcemy wykonać kolejny krok i zrobić coś innego i właśnie do tego zmierzamy«. To dla nich całkiem duży skok i całkiem duża zmiana, ale jednocześnie przeprowadziliby nas przez to wszystko. Developerzy mówili: »Oto wszystkie rzeczy, z których, jak sądzimy, Arkane jest znane i robi je dobrze, i oto jak zamierzamy wprowadzić je do następnej gry. Natomiast tutaj mamy kilka rzeczy, których nigdy wcześniej nie robiliśmy ani nie próbowaliśmy, a które zawsze chcieliśmy zrobić i uważamy, że mogą one być częścią naprawdę niesamowitej gry«.


Choć opisywana gra da nam najwięcej radości w kooperacji, nadal możemy zdecydować się na przygodę samotnego wilka. Jak zapewniają twórcy, Redfall zaoferuje bogatą kampanię, która bada nie tylko historię tytułowego miasteczka i stworzeń nękających jego mieszkańców, lecz również przedstawia perypetie czwórki bohaterów. Każda postać ma swoje unikalne umiejętności, a także powody, dla których przebywa w Redfall i chroni tego, co pozostało.

Jeszcze kilka słów o głównych oponentach:


Wampiry z Redfall nie są klasycznymi krwiopijcami. Powstały w wyniku straszliwego, nieudanego eksperymentu i wciąż ewoluują. Po transformacji niektóre z nich wykształcają potężne zdolności i stają się wyspecjalizowane, tak jak łowczyni. Przedstawiona w zwiastunie łowczyni korzysta z psychicznego harpuna, aby oddzielić was od oddziału, przez co staniecie się odkryci i samotni. A to tylko jeden z rodzajów wampirów, które spotkacie w Redfall. Zresztą nie tylko wampiry staną wam na drodze – zmierzycie się też z ludzkimi kultystami, czczącymi nowych głodnych władców wyspy i mającymi nadzieję, że wstąpią w ich szeregi. Ta sekta założyła posterunki na całej wyspie. Oczyśćcie je, a okolica stanie się nieco bezpieczniejsza dla ocalałych ludzi.


Redfall pojawi się latem 2022 roku na PC i Xboksie Series S/X.


Redaktor
Rafał „hraboll” Pieczka

Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

Profil
Wpisów1397

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze