Dead Space Remake: Ujawniono pierwsze szczegóły
W grze nie uświadczymy mikrotransakcji.
Remake pierwszego Dead Space'a to „list miłosny do fanów”. Tak przynajmniej zapewniają przedstawiciele EA Motive. IGN rozmawiał z Philippem Ducharme (starszy producent) i Romanem Campos-Oriolą (dyrektor kreatywny) o najnowszym przedsięwzięciu kanadyjskiej ekipy. Z uzyskanych informacji wynika, iż szybkie dyski SSD nowych konsol pozwolą na budowanie odpowiedniego doświadczenia, wpłyną pozytywnie na szeroko pojętą immersję.
Wszystko dlatego, że można grać bezproblemowo i płynnie od ekranu startowego do napisów końcowych. Tym samym programiści rezygnują z klasycznych ekranów ładowania. Nie zabraknie wsparcia dla dźwięku 3D, który wzbogaci nasze doznania; podkręci klimat i atmosferę grozy. Lepsza immersja to też minimalistyczny interfejs użytkownika. Ten zresztą pojawił się już w oryginalnej grze.
Jak już wiemy, przygody Isaaca Clarke'a zostaną „przebudowane od podstaw”. Wszystko zaczęło się od analizy pierwotnego projektu poziomów z oryginalnego Dead Space'a. W pierwszych koncepcjach pojawiły się elementy, które ostatecznie nie trafiły do premierowego buildu z 2008 roku. Ograniczenia techniczne lub inne kwestie wymusiły wprowadzenie zmian. Motive może teraz przywrócić niezrealizowane pomysły i jednocześnie znacząco ulepszyć znaną nam zawartość.
Campos-Oriola odniósł się do realizowanego procesu:
Pod względem grafiki, dźwięku, rozgrywki i pozostałych elementów - odbudowujemy wszystkie te zasoby. Nie przenosimy ich, to nie jest podbijanie rozdzielczości starych tekstur czy dodawanie kolejnych wielokątów do modelu. Naprawdę przebudujemy wszystkie te elementy, stworzymy na nowo wszystkie animacje i tak dalej. W aspektach fabularnych... Dla nas podstawą jest historia pierwszego Dead Space'a. Tak więc domyślnie to jest kanon. Ale są też pewne ulepszenia, które chcemy wprowadzić do tej historii. I nie chodzi nam tylko o proste usuwanie rzeczy, które tak naprawdę nie działały w oryginale. Bardziej zależy nam na zmianach bazujących na tym, co nastąpiło później [w Dead Space 2 i mediach pomocniczych, takich jak filmy animowane i nie tylko – dop. red].
Natomiast Ducharme rozwiał ewentualne obawy fanów oryginału:
Mimo wszystko chcieliśmy upewnić się, że ulepszenia, które wprowadziliśmy, znajdują się w DNA tego, czym jest Dead Space.
Producent poruszył również wątek korzystania z kontrowersyjnych mikrotransakcji:
Uczymy się też na błędach, dlatego też nie wprowadzimy do naszej gry mikrotransakcji.
Dead Space Remake pojawi się na PC, PS5 i Xboksie Series X/S (najprawdopodobniej) w 2022 roku.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.