Dead Space: Materiały z wczesnej wersji remake’u [WIDEO]
Twórcy zaznaczają, że nie jest to prezentacja gameplayu.
Za nami pierwsza oficjalna prezentacja Dead Space Remake. Zgodnie z oczekiwaniami, zobaczyliśmy bardzo, bardzo wczesny build interaktywnego horroru. EA Motive dopiero rozpoczyna właściwy, główny proces produkcji. Na przestrzeni ostatnich miesięcy analizowano materiały, które znalazły się w pierwowzorze. Wracano też do wczesnych prototypów Dead Space'a (2008). Mimo wszystko większość przedstawionych informacji pojawiła się już we wcześniejszych publikacjach (choćby rezygnacja z tradycyjnych ekranów ładowania czy też brak poważnych zmian w dobrze znanej fabule).
Jeśli chodzi o nowe szczegóły: w grze pojawi się ulepszony system rozczłonkowania oponentów. Każdy wróg ma również zupełnie nowy model obrażeń; każda część jego ciała reaguje na uszkodzenia. Fragmenty rozgrywki związane z zerową grawitacją również zostaną gruntownie przebudowane, a zatem pojawią się nowe ścieżki, wyzwania oraz projekty poziomów. Sekwencje Zero-G mają bazować na przemodelowanej mechanice. Gracze otrzymają więcej swobody (możliwość ruchu w pełnym zakresie 360 stopni).
Przypomnę, że Gunner Wright (pojawił się w obsadzie późniejszych odsłon serii) powróci do roli Isaaca Clarke'a. I oto główny bohater gry podejmie rozmowę z innymi ocalałymi oraz będzie komentował najważniejsze wydarzenia. Chodzi o zerwanie z wizerunkiem cichego protagonisty. Dodanie nagrań kwestii dialogowych. EA Motive zdaje sobie jednak sprawę, że cisza i ogólna izolacja były kluczowe dla oryginalnego Dead Space'a.
Dead Space Remake pojawi się na PC, PS5 i Xboksie Series X/S (najprawdopodobniej) w 2022 roku.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.