Twórca Halo, Mytha i Disintegration dołącza do nowego studia Electronic Arts. Będzie pracować nad FPS-em
Nie jest to pierwszy oddział EA, jaki wydawca założył w ostatnich miesiącach w Seattle.
Marcus Lehto nie należy może do najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli branży, ale doświadczenia odmówić mu nie sposób. Twórca spędził w Bungie 15 lat, gdzie odpowiadał za warstwę artystyczną ciut zapomnianego Myth: The Fallen Lords oraz przede wszystkim serii Halo. W 2012 opuścił firmę, by zacząć działać na własną rękę. Kilka lata później powstało V1 Interactive, na którego debiutancką produkcję – łączące w zamierzeniu RTS-y i gry akcji Disintegration – musieliśmy zaczekać do 2020. Niestety, eksperyment okazał się na tyle nieudany, że niespełna rok później usłyszeliśmy o zakończeniu przez developerów działalności.
Lehto nie zamierzał się jednak poddać. Jak się okazuje, twórca podjął współpracę z Electronic Arts i dołączył do nowo otwartego studia EA w Seattle, gdzie objął funkcję reżysera niezapowiedzianego jeszcze FPS-a.
Hey everyone, I’m very excited to announce that I’ve joined @EA as a Game Director, building a new studio in the Seattle area working on first-person games. I can’t wait to share more about what we’re creating! pic.twitter.com/GnfVFNLSaW
— Marcus Lehto (@game_fabricator) October 19, 2021
Na jakiekolwiek informacje na temat projektu musimy jeszcze zaczekać.
Warto zauważyć, że Electronic Arts chwaliło się niedawno założeniem w Seattle innego studia, na którego czele stanął Kevin Stephens z Monolith. Jak jednak zaznaczył Lehto, są to dwie oddzielne firmy.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.