13
22.06.2009, 18:06Lektura na 1 minutę

Biuro gier zaginionych: Prospero - nieznane dzieło studia Valve

Zbierając materiały do artykułów CD-Action trafić można na wiele różnych ciekawostek. Na przykład szkice koncepcyjne nieznanej gry studia Valve, która miała ukazać się równolegle z pierwszą częścią Half-Life´a.


Hut

Mowa tu o grze Prospero, nad którą założyciele studia, Gabe Newell i Mike Harrington, pracowali równolegle z Half-Life.

Według pierwszych założeń tytuł ten miał ukazać się zaraz po premierze "Połowicznego rozpadu". Miała to być gra akcji stawiająca duży nacisk na eksplorację rozległych poziomów oraz walkę przy użyciu mocy psionicznych. Bohaterką Prospero miała być młoda kobieta opisywana w dokumentach koncepcyjnych jako Aleph (prekursorka Alyx?) albo Librarian (czyli Bibliotekarka), która posiadała niezwykłe moce uzyskane za sprawą wzmacniaczy fal mózgowych zainstalowanych w jej ciele.

Prace nad grą Half-Life okazały się jednak na tyle zajmujące, że projekt Prospero został odłożony na boczny tor. Nieco później powrócono do tego pomysłu, ale w zupełnie inny sposób - twórcy wymyślili sobie, że gracze otrzymają możliwość tworzenia własnych światów, udostępnianych innym (jak w Spore!) za pomocą cyfrowej dystrybucji. Choć i w tej wersji Prospero nie ujrzało światła dziennego, doświadczenia zdobyte podczas prac nad tym projektem pomogły Valve w projektowaniu usługi Steam. Gra więc nie zaginęła bezpowrotnie - pozostał po niej najpopularniejszy system cyfrowej dystrybucji na PC oraz kilka koncepcyjnych szkiców (jeden towarzyszy temu tekstowi).


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze