Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBiuro gier zaginionych: Prospero - nieznane dzieło studia Valve

Hut poniedziałek, 22 czerwca 2009, 18:06 News
Kilka szkiców koncepcyjnych to wszystko, co zostało z Prospero.
Kilka szkiców koncepcyjnych to wszystko, co zostało z Prospero.

Zbierając materiały do artykułów CD-Action trafić można na wiele różnych ciekawostek. Na przykład szkice koncepcyjne nieznanej gry studia Valve, która miała ukazać się równolegle z pierwszą częścią Half-Life´a.

Mowa tu o grze Prospero, nad którą założyciele studia, Gabe Newell i Mike Harrington, pracowali równolegle z Half-Life.

Według pierwszych założeń tytuł ten miał ukazać się zaraz po premierze "Połowicznego rozpadu". Miała to być gra akcji stawiająca duży nacisk na eksplorację rozległych poziomów oraz walkę przy użyciu mocy psionicznych. Bohaterką Prospero miała być młoda kobieta opisywana w dokumentach koncepcyjnych jako Aleph (prekursorka Alyx?) albo Librarian (czyli Bibliotekarka), która posiadała niezwykłe moce uzyskane za sprawą wzmacniaczy fal mózgowych zainstalowanych w jej ciele.

Prace nad grą Half-Life okazały się jednak na tyle zajmujące, że projekt Prospero został odłożony na boczny tor. Nieco później powrócono do tego pomysłu, ale w zupełnie inny sposób - twórcy wymyślili sobie, że gracze otrzymają możliwość tworzenia własnych światów, udostępnianych innym (jak w Spore!) za pomocą cyfrowej dystrybucji. Choć i w tej wersji Prospero nie ujrzało światła dziennego, doświadczenia zdobyte podczas prac nad tym projektem pomogły Valve w projektowaniu usługi Steam. Gra więc nie zaginęła bezpowrotnie - pozostał po niej najpopularniejszy system cyfrowej dystrybucji na PC oraz kilka koncepcyjnych szkiców (jeden towarzyszy temu tekstowi).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Ciekawostki, Biuro gier zaginionych,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 30 czerwca 2009, 15:15   buczek93

HL jest tak genialny że przechodzę go 4 raz pod rząd :D

piątek, 26 czerwca 2009, 16:35   grzybb

kórek ma dobre gry, trzeba przyznać, lecz największym dziełem był imho half-life :)

wtorek, 23 czerwca 2009, 15:15   Dooopeck

Hmm...wygląda jak scena z drugiego filmu o Larze Croft :D

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 23:34   Dzichader

Były to bardzo zbliżone produkcje ze względu na zbroje, które są identyczne. ta zielonkawa kula przypomina mi spawn Obcych z HL.

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 23:07   Rafiraf

Wiadomo, Valve pod koniec XX wieku wyprzedzało świat swoim geniuszem.

Hmmm, a mi się jakoś tak wydaje, że ten Prospero to nic innego jak wczesne wersje Half-Life&039;a, typu Quiver czy coś?

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 23:01   Miver

A tu inny szkic z Prospero:

http:www.unseen64.net/wp-content/gallery/prospero-pc/prosperoproto01.jpg

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 22:48   Igoreshkin

Szkoda że oni nie robią kontynuacji SIN Episodes :(

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 20:19   Redram

Moim zdaniem dobrze, że tego nie skończyli i skupili się na Half-Life. Dlaczego? Dzięki temu HL jest taki, jaki jest!! :D

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 20:13   kozirek

No pewnie byłaby tak genialna,jak Half-Life

Co jak co ale valve ma łeb na karku

Podobne newsy

Patrice Desilets zakłada nowe studio - Panache Digital Games

News
czwartek, 13 listopada 2014

patrice-desilets-zaklada-nowe-studio---panache-digital-games Patrice Desilets, który niegdyś pracował nad grami z serii Assassin’s Creed, się nie poddaje – po zakończonych niepowodzeniem próbach współpracy z Ubisoftem i THQ, projektant postanowił założyć własne studio. Czym się zajmie?

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
13

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Podczas prezentacji i sesji hands on Outriders otrzymałem widowiskową rozgrywkę, interesujące pomysły, zalążek czegoś, co może okazać się niezłą historią i obietnicę braku jakichkolwiek mikrotransakcji. Nie doczekałem się natomiast pokazu własnej tożsamości.

Komentarzy:
2

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z