3
8.08.2022, 10:00Lektura na 2 minuty

Activision zarabia więcej na grach moblinych niż na PC i konsolach razem wziętych

Mowa o raporcie finansowym dotyczącym drugiego kwartału 2022 roku. Za zamieszanie zdaje się odpowiadać... Candy Crush Saga.

Gry mobilne zawsze cieszyły się niemałym zainteresowaniem, w dużej części ze względu na swoją dostępność. W końcu kto nie korzystał ze swojego kieszonkowego komputera na nudnych przerwach w szkole albo w kolejce do lekarza? A im bardziej rozwijały się nasze smartfony, tym dalej szli producenci gier. Świetnym przykładem wciąż pozostaje Call of Duty, ponieważ jego mobilna wersja została już pobrana 650 milionów razy i przez pierwszy rok zarobiła 480 milionów dolarów. Takie produkcje często są free-to-play, ale oczywiście posiadają swoje sposoby na monetyzację.

A to jest szczególnie istotne, patrząc na ostatni raport finansowy Activision, obejmujący drugi kwartał 2022 roku, co zauważyło TweakTown. Tam możemy zobaczyć, że gry mobilne wygenerowały przychód wysokości 831 milionów dolarów, co przekłada się na 51% zarobków i tym samym przewyższa gry na PC (332 miliony) i konsole (376 milionów) razem wzięte. Do tego należy też doliczyć zysk z rozgrywek esportowych, tym razem sięgający 105 milionów dolarów.

Zarobki Activision Blizzard
Activision Blizzard / Tweak Town

I nietrudno tutaj o myśli typu „są pobrania Call of Duty, to są i pieniądze”. Cóż, jak powiedziałby to prowadzący „Jeden z dziesięciu”: otóż nie. Okazuje się, że za największą część zysku, bo aż 82%, odpowiada King. Studio, którego odpowiada za produkcje typu Candy Crush Saga. Ta konkretna jest zdecydowanie najpopularniejsza i pobrano ją już przeszło miliard razy.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze