Activision znów nadużywa AI. Tym razem do promocji nieistniejących odsłon Guitar Hero czy Call of Duty
Bardzo nieczyste zagrywki ze strony twórców Call of Duty.
Pamiętacie, jak jeszcze kilka dni temu Activision musiało przyznać się do korzystania ze sztucznej inteligencji m.in. do generowania przedmiotów kosmetycznych w Call of Duty: Black Ops 6? To nie były pierwsze oskarżenia wobec firmy, bo jeszcze w ubiegłym roku podejrzewano, że niektóre itemki są wytworem AI (przy okazji Modern Warfare 3).
Activision postanowiło pójść jeszcze dalej i zasypało nas reklamami, które wielu użytkownikom z miejsca wydały się podejrzane. Wszystko zaczęło się od spostrzeżenia przez Insider Gaming promocji mobilnego Guitar Hero na Instagramie. Co z tym obrazkiem jest nie tak? Po pierwsze mamy czterech gitarzystów, ale to jeszcze można zrzucić na ewentualny brak dostępu do innych instrumentów w samej grze, w końcu to mobilka. No to co w takim razie z dwoma niebieskimi przyciskami albo z tłumem widzów, u którego ciężko określić, do kogo należy czyja noga?
W komentarzach możemy znaleźć m.in. podziękowania za przypomnienie, aby ograć serię Rock Band, także fani nie są zbytnio zadowoleni. Na samej muzycznej produkcji się jednak nie skończyło i do grona reklam AI dołączyło mobilne Call of Duty: Zombie Defender czy Crash Bandicoot Brawl. Zastanawiacie się, czemu nie możecie wyszukać tych gier w App Storze czy sklepie Google Play? Wynika to z tego, że po kliknięciu w posta ten przekierowuje was na stronę Geeklabu, badającego zaangażowanie użytkowników. Activision używa go, aby ocenić, z jakim zainteresowaniem spotka się dana produkcja. Oni dosłownie reklamują nieistniejące gry. Przykład możecie zobaczyć poniżej.
A tutaj wspomniane Call of Duty: Zombie Defenders.
Jest to coś godnego potępienia, bo nie dość, że mówimy o tragicznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji (serio, to po prostu wygląda strasznie), to jeszcze dokładamy do tego aspekt bycia wystawionymi na nieświadome wzięcie udziału w ankiecie. Shame on you, Activision!
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl