12
18.06.2024, 10:00Lektura na 2 minuty

Afera saunowa to kolejna patologia polskiej branży gamedevowej

Afera aferę aferą pogania.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Od wypuszczenia naszego tekstu o zwolnieniach i zaległych wypłatach w All in! Games nie minęło dużo czasu, a w polskim giereczkowie już doszło do kolejnej, pośrednio związanej ze wspomnianą publikacją afery. Znany raczej wszystkim Adrian Chmielarz nagłośnił sprawę związaną z Jackiem Piórkowskim, dyrektorem kreatywnym Spectrum Studios. 

Po tym, gdy Aleksandra Wolna, poszkodowana w sprawie Ironbird Creations, udostępniła nasz artykuł w serwisie LinkedIn, Piórkowski postanowił zaproponować jej współpracę. W odpowiedzi usłyszał, że scenarzystka już zgłaszała się na to stanowisko, ale zrezygnowała ze względu na… nagie sesje w saunie. W odpowiedzi przeczytała następujące słowa:


Szczerze… Miałaś mnóstwo czasu, aby wyprowadzić mnie z błędu. Aby napisać scenę w saunie bez przebywania w niej i wysłać do Magdy. Zamiast tego marnujemy czas na social mediach. Moje „Narrative Girls” chodzą ze mną do sauny, aby stworzyć świetny scenariusz. Technicznie jest to możliwe bez tego, ale uwielbiam fakt, że robią to z własnego doświadczenia. 


Jacek Piórkowski

Wspomniana przez Piórkowskiego Magda to Magdalena Kucenty, która została w tę sprawę, jak sama twierdzi, wciągnięta z zaskoczenia. Kobieta wyjaśnia, że Jacek był jej uczniem na kursie związanym z Narrative Designem i postanowiła doradzać mu w ramach powinności nauczycielskiej. Nie jest jego pracowniczką i nie wiedziała, że będzie odsyłał do niej kolejne osoby. Pytał o zgodę, jednak Kucenty nie zdążyła mu jeszcze odpowiedzieć. Podsumowując, jest niezwiązana ze studiem i ze swojej strony dodam, że nie mam pojęcia, po co Piórkowski wspomniał ją w wyżej wymienionym poście, poniekąd wsadzając ją na przysłowiową minę. Pełne oświadczenie Magdaleny Kucenty znajdziecie pod tym linkiem

Komputer Świat skontaktował się z Jackiem Piórkowskim, przy okazji wstawiając zdjęcie z nieaktualnego już ogłoszenia o pracę. Możemy przeczytać w nim, że sesje w saunie są bezdyskusyjne, bo… cała ekipa musi w pełni zrozumieć tworzony produkt. 

Na facebookowej grupie Gamedev Polska: Praca Piórkowski również szukał zainteresowanych, wykłócając się z komentującymi o to, jak ważnym czynnikiem w tworzeniu czy pisaniu gier jest przeżycie czegoś na własnej skórze. Mam nadzieję, że za wiele pracowników FromSoftware nie ucierpiało przy projektowaniu bossów do Shadow of the Erdtree. 

Facebook
Facebook

Wciąż czekamy, jak sprawa się rozwinie, a na stronie studia na LinkedInie jeszcze wczoraj mogliśmy zobaczyć zdjęcie z jednej z sesji, ale najprawdopodobniej zostało już usunięte. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo filozoficznej pulpy, szczególnie w wykonaniu swojego imiennika zza oceanu oraz bada brytyjską inwazję komiksową lat 90.

Profil
Wpisów488

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze