Aliens: Colonial Marines – Modder twierdzi, że naprawił AI, usuwając... jeden znak
Jeśli to prawda, twórcy powinni zapaść się ze wstydu pod ziemię.
Aliens: Colonial Marines – jedno z największych rozczarowań ostatnich lat (średnia ocen 43-48% w zależności od platformy) – doczekało się znaczącej poprawki. Modder jamesdickinson963 twierdzi, że małym nakładem sił można naprawić AI ksenomorfów. Co dokładnie należy zrobić? Otóż wystarczy odnaleźć plik PecanEngine.ini w folderze Moje dokumenty, otworzyć go choćby w zwykłym Notatniku, a następnie odszukać następującę linijkę:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
Teraz musimy usunąć zbędną literkę „a” (specjalnie ją pogrubiłem). Po korekcie linijka powinna prezentować się tak:
ClassRemapping = PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether
Co zmienia ta niepozorna literka? Drobna poprawka wpływa na sposób, w jaki wrogowie poruszają się po otoczeniu, prawidłowo przypisując ich po zespawnowaniu do obszaru działania i ułatwiając im znalezienie wyjść z niego. Według użytkownika forum ResetEra po edycji wspomnianego pliku Obcy chętniej pełzają i częściej korzystają z otworów wentylacyjnych. Wreszcie robią też użytek z przewagi liczebnej, zmieniając położenie tak, by flankować gracza, a ich zachowanie cechuje większa agresja.
Jeśli macie grę, dajcie znać w komentarzach, co zmieniło się po wprowadzeniu poprawki.
Cóż, nie od dziś wiadomo, że prosta edycja plików konfiguracyjnych .ini może pozytywnie wpłynąć na jakość słynnej wtopy studia... właściwie to trudno wskazać developera.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.