29.03.2023, 12:00Lektura na 2 minuty

AMD FSR 3 – „Czerwoni” ponownie rzucają wyzwanie technologii DLSS

AMD obiecuje, że podczas korzystania z trzeciej wersji FidelityFX Super Resolution zauważymy ponad dwukrotny wzrost liczby klatek względem FSR 2.0. Czy jest więc na co czekać?


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

W trakcie Game Developers Conference rzucono nieco światła na nadciągające AMD FidelityFX Super Resolution 3, które to ma pomóc w uzyskaniu kolosalnej liczby klatek na sekundę w grach. Kiedy więc będziemy mogli sprawdzić w akcji omawianą technologię? Tego akurat nadal nie wiemy.


AMD Fluid Motion Frames

Główną (i przy tym ogromną) różnicę ma odegrać zastosowanie techniki interpolacji klatek. Cóż to jest ta interpolacja, zapytacie? Polega ona na generowaniu nowych klatek, które to wyświetlane są pomiędzy renderowanymi klatkami 3D. Zabieg ten zwiększa postrzeganą liczbę klatek na sekundę, co przekłada się na bardziej płynny obraz.

Jak interpolacja klatek wpasowuje się w rendering

Co ciekawe, AMD pragnie połączyć swoją technikę interpolacji klatek z upscalingiem. Połączenie to ma zagwarantować nie tylko wysoką liczbę klatek na sekundę, lecz także zauważalnie niższe opóźnienie, niż ma to miejsce w przypadku obrazu renderowanego natywnie.

Wczesny konspekt FSR 3

Jak widać, AMD FidelityFX Super Resolution jest bezpośrednią odpowiedzią na DLSS 3 ze stajni Nvidii, który jest już od pewnego czasu dostępny na rynku i możemy z niego skorzystać m.in. w Cyberpunku 2077. Pomimo tego, że obie technologie dzielą założenia i zasady funkcjonowania, z punktu widzenia graczy różnica między nimi jest całkiem istotna. Mianowicie, DLSS 3 dostępny jest tylko na najnowszych kartach GeForce RTX, czyli na modelach z serii 40XX. FSR jest za to bardziej „elastyczne” i mniej wybredne w swoich wymaganiach – obsłuży je większość współczesnych kart graficznych, niezależnie od producenta.

Ponownie – data premiery FidelityFX Super Resolution 3 wciąż nie została oficjalnie ogłoszona, aczkolwiek powołując się na przebąkiwania przedstawicieli AMD, możemy spodziewać się jej „w późniejszej części 2023 roku”.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze