2
16.05.2024, 12:30Lektura na 2 minuty

Apple zbiera cięgi za reklamę iPadów, a Samsung za odpowiedź na nią

Odpowiedzenie w mało kreatywny sposób na reklamę traktującą o niszczeniu kreatywności okazuje się nie być najlepszym pomysłem.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

W ramach konferencji Apple Let Loose, która miała miejsce w ubiegłym tygodniu, gigant z Cupertino zaprezentował światu nową odsłonę swoich tabletów, a szczególny nacisk położono na iPady Pro wyposażone w OLED-owe wyświetlacze. Urządzenia doczekały się nawet osobnej reklamy, z którą możecie zapoznać się poniżej:

Starczy powiedzieć, że nie przypadła ona do gustu publice, w związku z czym w Internecie zaroiło się od mało pochlebnych słów kierowanych w stronę kalifornijskiego przedsiębiorstwa.

Odzew był na tyle przytłaczający, że Apple postanowiło oficjalnie przeprosić za wypuszczony materiał promocyjny, co też zrobiono w ramach rozmowy z serwisem Ad Age:


Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem zawsze było celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Ten film nie spełnił naszych oczekiwań, za co przepraszamy.


Tor Myhren, wiceprezes Apple ds. marketingu

Moment słabości rywala postanowił wykorzystać Samsung, który tydzień po opublikowaniu felernej reklamy wypuścił własny materiał utrzymany w podobnej stylistyce:

Na końcu niespełna minutowego spotu zawarto informację, że „kreatywność nie może zostać zmiażdżona”. Nie trzeba było długo czekać na to, aby również i ten materiał został powszechnie skrytykowany. Jako najważniejszy zarzut przytoczono, że reklama mająca promować kreatywność, sama była jej całkowicie pozbawiona i żeruje na pomyśle Apple. Sporo osób wyśmiało także wplecenie w opisywany film wzmianki o Galaxy AI, jako że sztuczna inteligencja mało komu kojarzy się z szeroko rozumianą kreatywnością.

Działanie to zostało określone mianem strzału we własną stopę, a Samsung, który to chciał skorzystać z okazji i poprawić swój wizerunek kosztem rywala, tym samym dołączył do niego w zbieraniu cięgów ze strony internautów.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1034

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze