Apple zbiera cięgi za reklamę iPadów, a Samsung za odpowiedź na nią

Apple zbiera cięgi za reklamę iPadów, a Samsung za odpowiedź na nią
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Odpowiedzenie w mało kreatywny sposób na reklamę traktującą o niszczeniu kreatywności okazuje się nie być najlepszym pomysłem.

W ramach konferencji Apple Let Loose, która miała miejsce w ubiegłym tygodniu, gigant z Cupertino zaprezentował światu nową odsłonę swoich tabletów, a szczególny nacisk położono na iPady Pro wyposażone w OLED-owe wyświetlacze. Urządzenia doczekały się nawet osobnej reklamy, z którą możecie zapoznać się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=ntjkwIXWtrc

Starczy powiedzieć, że nie przypadła ona do gustu publice, w związku z czym w Internecie zaroiło się od mało pochlebnych słów kierowanych w stronę kalifornijskiego przedsiębiorstwa.

https://twitter.com/reedmorano/status/1788298509780685261

Odzew był na tyle przytłaczający, że Apple postanowiło oficjalnie przeprosić za wypuszczony materiał promocyjny, co też zrobiono w ramach rozmowy z serwisem Ad Age:

Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem zawsze było celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Ten film nie spełnił naszych oczekiwań, za co przepraszamy.

Moment słabości rywala postanowił wykorzystać Samsung, który tydzień po opublikowaniu felernej reklamy wypuścił własny materiał utrzymany w podobnej stylistyce:

https://twitter.com/SamsungMobileUS/status/1790824457365594487

Na końcu niespełna minutowego spotu zawarto informację, że „kreatywność nie może zostać zmiażdżona”. Nie trzeba było długo czekać na to, aby również i ten materiał został powszechnie skrytykowany. Jako najważniejszy zarzut przytoczono, że reklama mająca promować kreatywność, sama była jej całkowicie pozbawiona i żeruje na pomyśle Apple. Sporo osób wyśmiało także wplecenie w opisywany film wzmianki o Galaxy AI, jako że sztuczna inteligencja mało komu kojarzy się z szeroko rozumianą kreatywnością.

Działanie to zostało określone mianem strzału we własną stopę, a Samsung, który to chciał skorzystać z okazji i poprawić swój wizerunek kosztem rywala, tym samym dołączył do niego w zbieraniu cięgów ze strony internautów.

2 odpowiedzi do “Apple zbiera cięgi za reklamę iPadów, a Samsung za odpowiedź na nią”

  1. 100% White People Problems 😀

  2. 1. W tej reklamie nie ma zupełnie nic na co można by się oburzać.
    2. Całe to oburzenie reprezentuje tweet który nazywa reklamę „psychotic” I ma 387 polubień. No rzeczywiście, Apple się nie pozbiera. Quo Vadis CD-Action?

Dodaj komentarz