Avowed celuje w 30 klatek, bo niekoniecznie potrzebujemy 60
Po przesunięciu daty premiery Avowed na przyszły rok Obsidian ma więcej czasu, by dopracować grę i dwucyfrową liczbę zakończeń, którą chwalił się na Gamescomie. Natomiast to, czego nie dopracuje na pewno, to strona techniczna tego tytułu, bo przecież wiedzą powszechną jest to, że gracze w 2024 roku uwielbiają 30 klatek na sekundę. Z tego względu podczas podcastu Iron Lords Matthew Hansen, art director w Obsidianie przyznał wprost, że Avowed ma konkretną poprzeczkę: firma celuje w 30 fps-ów.
To pierwszoosobowa gra singlowa. Nie musisz koniecznie mieć tych 60 klatek, co pozwoli nam uzyskać bardziej soczyste efekty wizualne oraz dopracować oświetlenie.
W zasadzie nie przychodzi mi do głowy żaden błyskotliwy komentarz do tej tezy. O ile możemy się różnić w kwestii opinii o trybach gry – bo gracze konsolowi często mogą zaakceptować te nieszczęsne 30 klatek – tak Avowed na dotychczasowych materiałach wideo nie prezentowało oprawy ani efektów, które mogłyby tę decyzję wyjaśniać. Przy czym pamiętając stan innych produkcji Obsidianu, to „celowanie w 30 klatek” raczej też nie gwarantuje od razu płynnej i bezproblemowej gry…
To jest kompromis, na który zdecydowaliśmy się na wczesnym etapie rozwoju i jesteśmy zadowoleni z efektów. Gra działa całkiem płynnie jak na obfitość wizualną i to zawsze było naszym celem.
Może zamiast dwucyfrowej liczby zakończeń warto było od początku postawić poprzeczkę techniczną nieco wyżej, albo pozostały do premiery czas poświęcić na dopracowanie tego, co już jest? Avowed ukaże się 18 lutego.
Gamescom 2024 w CD-Action napędza Fantasyexpo, wiodąca grupa agencji gamingowych. Sprawdź, co oferujemy – https://www.fantasyexpo.pl/.
Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Avowed celuje w 30 klatek, bo niekoniecznie potrzebujemy 60”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Niekoniecznie”, to ja potrzebuję Xboksa, ale dowiedziałem się o tym po fakcie. Mój błąd, drugi raz go nie popełnię.
Bajdurzenia Hansena nie da się skomentować nieironicznie. Oczywiście prawda jest prosta i niestety brutalna dla Obsidianu: studio nigdy nie radziło sobie z kwestiami technicznymi i najwyraźniej nie radzi sobie nadal. Wszystkie pieniądze Microsoftu nie wystarczą, gdy w zespole brakuje fachowców – dokładnie ten sam problem ma Bethesda. Jeśli zaś ktoś łudził się, że kolejne przesunięcie premiery Avowed ma związek z mityczną „strategią wydawniczą Microsoftu”, to pora zejść na Ziemię.
Mamy 2024 rok, a twórcy urabiają nas, że nie potrzebujemy 30 fpsów. Optymalizacja to tam naprawdę musi płatać cuda.
xd^2, przecie 60 klatek w grze fpp to powinien być standard lol
o ile zakład, że te „zakończenia” to zwyczajnie liczba możliwych plansz z tekstem „co się stało z kimś tam” które możemy zobaczyć na końcu gry?
No i super, Dragon Age:O, PIlarsy, czy nawet BG3 tak robi, fajnie, że widzimy długofalowe skutki naszych decyzji. Właśnie oto ludziom chodzi o spinania wątków na koniec, żeby było wiadomo w co poszedł nasz trud.
Ale BG3 tak nie robi…
Czego nie robi? Nie ma epilogu, który daje opis co się stało?
No nie ma pokazu slajdów. Jedynie jest obóz, i to tylko w przypadku tych „altruistyczntycznych” zakończeń.
Chodziło mi właśnie o te podsumowanie wątków. W ogóle BG3, robi to dość ubogo w porównaniu do DA:O, czy Pillarsów w tych grach rzeczywiście są fajnie pokazane konsekwencje naszych decyzji, wielu nawet niewielkich zadań pobocznych, przez co fajnie wiąże to opowieść, w BG to trochę wszystko po łebkach jest zrobione, tylko było ciekawych wydarzeń chciałbym się dowiedzieć jak potoczyły się dalej w zależności od moich decyzji, mogą być w slajdach, Fallouty też fajnie to robiły.
nie mówię, że to jest źle. Tylko żadna z wymienionych przez Ciebie gier nie reklamuje tego jako główny punkt zachęcający do kupna 😉 Jeśli to ma być „gamesellerem” to czarno widzę resztę
Ale tu się nie trzeba zakładać, bo dokładnie o tych planszach właśnie mówiła na Gamesconie reżyserka gry, Carrie Patel.
Myślę, że to wynika z tego, że teraz musi być informacja o grze na każdym kroku. Nawet pamiętam jak Baldur 3 mówił, że będzie miał ileś tam tysięcy zakończeń.
A ja nie muszę koniecznie mieć Avowed.
Ja uwielbiam jak na PC jest załamka jak komuś zniży blokade do 60fpsów przez przypadek a na konsolach cały czas jest kurczowo się trzymają tych 30 :)) może za 5 generacji coś ruszy, bez pośpiechu
Spoiler alert – nic nie ruszy. Moc zyskana na coraz to nowszych generacjach konsol będzie jeszcze bardziej wykorzystywana do ucinania wydatków na optymalizację.
Przecież ta gra wygląda jak z poprzedniej generacji, gdzie niby ta obfitość wizualna? xD