24.06.2013
Często komentowane 122 Komentarze

Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]

Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]
Avatar photo
Silnik Frostbite 3 to perła w koronie zarówno studia DICE, jak i całego EA. Jak przystało na dumnych twórców, sieć regularnie obiegają kolejne opowieści o możliwościach nowej technologii - dziś poświęcono jej nowy pamiętnik twórców Battlefield 4.

Frostbite 3 Battlefield 4:

122 odpowiedzi do “Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]”

  1. @Maciejus92 przy bf5 to będzie frostbite 5, bo już teraz idzie produkcja bad company 3 na frostbite 4… 🙂

  2. Totalna destrukcja będzie super i nie mogę się doczekać, aż takie coś pojawi się w grach (może jeszcze z 10 lat minie zanim do tego dojdzie). Transformacja jakiegoś terenu w dymiące zgliszcza na pewno zapewnią niezapomniane atrakcje, a ukryć przed snajperami będzie bardzo łatwo – wystarczy schować się za jakimś gruzem albo zrobić krater w ziemii 😉

  3. Ale ile razy trzeba tłumaczyć, że niższy poziom destrukcji w BF3 jest wywołany założeniami gameplay-owymi? Silnik niczego nie ograniczył, to twórcy map tak to zaplanowali, bo jakby wszystko miało być zniszczone, to mapy typu Metro kończyłyby się po 3 minutach a na innych mapach miejskich po chwili byłoby strzelanie ze spawnu do spawnu. BF nie ma wam pokazać, co twórcy pięknego stworzyli, tylko dać poważną zabawę w multi a taka by nie istniała z pełną destrukcją.

  4. I nie ma się co tu doszukiwać realizmu, bo gra nie może być realistyczna gdy zachowania ludzi w ogóle takie nie są. Żadne wojska spotykając się w mieście nie chcą doprowadzić do zrównania miasta z ziemią – z resztą żaden generał nie wysłałby 32 ludzi by biegli przed siebie bez planu.

  5. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:21

    BF nie ma destrukcji, bądźmy szczerzy to po prostu skrypty, nic nie jest obliczane na bieżąco – znika ściana i pojawia sie kilka kawałków gruzu podatnych na fizyke, reszta znika. Jedyna DESTRUKCJA (przez duże D) to jak dotąd seria Red Faction, fanboje BF z ich skryptstrukcją i „códem tehńiki” Frostbite nich sobie zobaczą prawdziwe rozwalanie domów. Swoją drogą radze obejrzeć to zamiast reżyserowanego gameplaya http:www.youtube.com/watch?v=1IkpvNzBg6w i zastanowić sie czy chcecie kupić odgrzanego kotleta.

  6. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:22

    @AoS|Wierz dalej w te bujdy od EA.

  7. @AoS ale na tym polega zabawa… Jakoś w BC2 nie było z tym problemu, no i nie ma problemu z chowaniem się, wystarczy dać bardziej pofałdowane mapy jak w Battlefield2..

  8. @SharpFranc|Nauczyć się czytać ze zrozumieniem napisałem że nie ma sensu tworzyć takiej destrukcji gdzie można wieżowce rozwalać do woli, a nie że się nie da. Mało kto mógłby sensownie grać w takie gry bo trzeba by było ogromne mocy obliczeniowej, a mało kto posiada PC’ty z kilkoma kartami graficznymi, itd. Nie ma sensu tworzyć czegoś czego na obecną chwilę nie da się wykorzystać, a po drugie niszczenie wszystkiego do samej podłogi nie ma sensu z punktu widzenia balansu na mapie.

  9. @KewL nik nie mówi o znisczeniu wszystkiego do podłogi, wystarcze, że jak się zawali budynek, pozostawalaby niezniszczalna sterta gruzu jak w bc2, a i tak frajdy byłoby dużo…

  10. AlojzyPachucy 24 czerwca 2013 o 20:33

    Tymczasem w COD-zie największą atrakcją są…psy

  11. @EastClintwood|I co z tego że RF miało tak zakrojone możliwości zniszczeń obiektów… niech to samo zrobią teraz z użyciem najnowszych silników cząsteczek, detalami struktur jak w BF3/4 zobaczymy wtedy ile PC’tów statystycznego „kowalskiego” to pociągnie o ile ktokolwiek da radę to zrobić. Jakoś nie widzę aby technologia użyta w RF została rozwinięta i używana obecnie w grach.

  12. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:43

    @KewL|Bo nie mają takiego marketingu? Ja tylko podkreśliłem żeby fanboje BF nie spuszczali się nad skryptstrukcją która nie jest destrukcją – taka prawda. Ciągle szydzą z graczy CoD a sami są jeszcze bardziej denerwujący i dziecinni – zobacz komenty na YT pod tym filmem

  13. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:44

    @ AlojzyPachucy|O, przykład

  14. @ScorpioLT|Ty cały czas chrzanisz o tej frajdzie, a co z balansem mapy… takie Oasis z BC2 po zrównaniu większości budynków traciło jakikolwiek sens jako zbalansowane pole walki. Na dzień dobry snajperzy walili z połowy mapy stojąc na środku drogi ludzi blisko głównego spawnu przeciwnika. I nie chrzań o wzniesieniach i innych takich bo to nie pomoże o ile po środku mapy nie walniesz kilku „gór skalistych”.

  15. Za przeproszeniem G… wiesz o sensownej budowie map i już się nie odzywaj bo mi po prostu słów zaczyna brakować na to marudzenie o domkach z BC2 i innych tego typu pierdołach.

  16. @EastClintwood|Ahahaha marketingu nie mają.. a od kiedy to trzeba coś reklamować żeby to zrobić, co? 😀 Nie no jebłem XD

  17. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:52

    @KewL|Daruj se kiepski szyderczy ton. Ja pisałem o fanbojach BF – prawdziwa destrukcja z RF jest mniej znana niż te sztuczki z Frostbite, którymi tak bardzo jarają się fanboje BF. Nie mówię że BF będzie złą grą – piszę tylko o tych denerwujących retardach non stop spuszczających się i plujących po Call of Duty jakby miało coś wspólnego z grą od EA.

  18. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 20:53

    http:www.youtube.com/watch?v=lUDukVYxqJI

  19. @EastClintwood|Człowieku czy Ty rozumiesz że piszesz o Volition?! Ta firma ma wszystko.. ludzi, kasę, reklamę.. wszystko co potrzebne aby ich technologie stały się popularne. „Silnik destrukcji” z RF nie został porzucony dlatego że nie dało się go rozwinąć i wypromować tylko dlatego że im się to nie opłaca na przyszłość gdyż łatwiej jest zrobić inną/nową grę niż grzebać kilka lat w skomplikowanej technologii, która może nie przynieść odpowiednich zysków bo mało jaki PC’et to udźwignie.

  20. Poza tym jeżeli chcesz napisać że masz w tych całych „fanbojów” jak to ich zwiesz w D. to napisz że masz ich tam, a nie piszesz mi tutaj coś o Red Faction bo szczerze to bredzisz jakbyś nie wiedział jak ująć własne myśli w słowach =.=”

  21. @KewL, proszę cię, w CoDach nie ma destrukcji i też jest spawncamp. Całkowita destrukcja daje więcej możliwości, wymusza zmianę taktyki i gra staje się ciekawsza i bardziej wymagająca. A jeśli chodzi o moc obliczeniową – to jest ich zadanie, żeby budynki się waliły, nie moje. Osobiście uważam, że lepiej zawalić cały budynek w dużym uproszczeniu, niż z „detalami struktur”, ale tylko 3 ściany. W końcu na efekty w multi się nie patrzy, a na jakieś opcje taktyczne tak.

  22. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 21:11

    @KewL|Starałem się mieć ich w dupie ale wkurw powoduje już oglądanie od niemal dwóch lat tych popieprzonych komentarzy typu „tymczasem w CoD pękła szyba” pod każdym filmem z nazwą BF lub CoD. Volition na pewno nie pompuje w marketing tyle co EA swoją drogą.

  23. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 21:12

    I nie ma tak zawziętej ani wojowniczej bazy 14 letnich „fanów”

  24. A czy ludzie od Geomoda nie chcieli użyć tego silnika w swojej innej grze pod tytułem Saints Row, jednak zdecydowali się zrezygnować z tego samego powodu, dla którego BF nie jest w pełni destrukcyjny – czyli gameplay-u? A argument o tym, że BF ma sztuczne destrukcje a RF ma w czasie rzeczywistym, to tak jak wyśmiewałeś – porównywać BF-a do CoD-a. BF to w 98% multi, a jak sobie wyobrażasz prace gry, w której 64 osoby muszą w czasie rzeczywistym obliczać rozwałkę innych osób?

  25. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 21:13

    „There is NO DOUBT that this is? going to be GREATEST GAME on history.” – kolejny, no juz… chyba ściągnę kontrolę rodzicielską i zablokuję słowa BF/CoD, rzygać się chce, fu, staje sie takim samym frustratem jak ci idioci. Żegnam, idę się leczyć XD

  26. Silnik BF-a z premedytacją jest stworzony pod „skryptową” destrukcję, ponieważ każdy dostaje info, że to się posypało i już wiadomo co i jak a nie teraz 64 graczy oblicza – i to w taki sposób, żeby u wszystkich było jednakowo – jak jeden debil strzelił w blaszaka. To są dwa inne silniki do dwóch innych zastosowań i żaden nie jest ułomny z jakiejś przyczyny tylko celowo zrobiony do potrzeb jakie ma realizować.

  27. A ty znów z Oasis, jakoś nigdy nie miałem z tym problemów, no i w bc2 max na pc było 32 osoby i na conquest oasis na serwie z 500 tiketami nic podobnego niebywalo dla mnie, chyba że grasz na specyficznych serwach lub zawsze chodzisz środkiem ulicy… W bf3 najiekszym problemem byłoby nie same snajperzy a….

  28. …wszelakie latadla. Dziś grałem na Sharq i jeden tym miał 125 kili na heli gunnerem z bardzo dobrym pilotem. Tak kosili, że nasz team prawie nie mógł wyjść na zewnątrz, ale to już była wina naszego teamu, bo nie moglismy rozwalić 2 helek…

  29. A co do „wystarczy pofałdowany teren” – tak, są takie mapy w BF-ie i na nich da się rozwalić prawie wszystko, ale na mapach miejskich to chyba trzeba by było wszystko w Polsce osadzić, żeby dało się zasłonić czołg nierównością ulicy.

  30. @AoS dodaj do tego „wystarczy,|że jak się zawali budynek,|pozostawałaby niezniszczalna sterta|gruzu” i schowałabyś czołg, ale on nie jest chyba do chowania się, a do osłony piechoty, niszczenia innych czołgów i czasem helek…

  31. @vimes|Nie chodzi o to czy jest czy nie ma spawncamp’u tylko o to że nadmierna ilość destrukcji, którą każdy chce tak bardzo zobaczyć jak w BC2 prowadzi do destabilizacji mapy pod względem balansu, a co potem sprowadza rozgrywkę do bardzo debilnego poziomu.

  32. @EastClintwood|A ile niby EA pompuje w marketing? Ile to kosztuje zrobienie filmiku na YT z materiałów, które się posiada? Czy Volition nie pokazuje swoich gier na targach? Jakoś Saints Row IV było na E3 to w czym problem? A no problem w tym że Volition porzuciło projekt, który puki co nie ma przyszłości i dlatego takie projekty jak silnik od Dice są i jeszcze przez wiele lat będą górą jeżeli chodzi o demolkę. Skrypty nie skrypty ale jest jest ubaw i producent zarabia, a co potem przekłada się na nowe gry.

  33. @ScorpioLT|Nie miałeś problemu bo najwidoczniej preferujesz bezmózgie rozwalanie wszystkiego w drobny mak i niech licho pali balans i sens mapy co z resztą udowadniasz swoją gadką, a o Oasis mówię bo jest dobitnym dowodem na to że co za dużo to nie zdrowo.

  34. @Topic|Co do powyższego news’a to muszę przyznać że obecnie BF3 na Ultra wygląda jak zardzewiały kontener na śmieci przy tym co pokazano w filmiku powyżej.

  35. EastClintwood 24 czerwca 2013 o 21:57

    @KewL|Na pewno pompuje więcej robiąc z miernych gier „hity” – Most Wanted, czy przebijając się z takim ścierwem jak Origin. Ale czy ty w ogóle mnie czytasz? Czy ja porównywałem studia? Pisałem o tych wkurw.. gościach, zrozum w końcu że nie o same firmy mi chodzi.

  36. po tym video stwierdzam żę CoD odpada już w przedbiegach. jeżeli EA obdarzy nas polskim dubbingiem to Call of Duty się chowa, między innymi dzięki dynamicznym zniszczeniom w silniku Frostbite. Graficznie wygląda to niesamowicie, szczególnie roślinność. Panowie i Panie z DICE dorzućcie jakąś misję szpiegowską w tej sceneri, a będzie „assoom” .

  37. @KewL ale z tego co pamiętam, to w takim BC2 bardzo rzadko widywało się kompletnie zrównane z ziemią mapy – na ogół brakło ticketów zanim zawaliła się połowa budynków (jedyna mapa jaka mnie pod tym względem denerwowała to był DM isla ze zwiększonym poziomem killów). Gracze lecą za fragami, raczej mało kogo obchodzi specjalnie zawalanie budynków. Jeżeli hp takiego wieżowca byłoby wysokie, to gracze raczej posunęli by się dalej, nim budynek by się zawalił.

  38. A „zawalenie” budynku można luźno interpretować. Proszę bardzo:|http:i.wp.pl/a/f/jpeg/27949/turcja_trzesienie_ziemi_ap_600.jpeg|Jest za czymś się schować? Jest. Wysokie? Jest. No to o co chodzi? Z wieżowca 20 piętrowego, robisz wieżowiec 5 piętrowy, ale już do niego nie wejdziesz.

  39. @KewL dla twojej świadomości powiem, że preferuję grę taktyczną, zajmowanie flag a nie kampienia. Pojazdów czy rpg/c4 prawe nie używam, bo gram praktycznie zawsze medykiem z m16 na czele bez granatnika… A w takim chwalomym prze że mnie bc2 grałem z augiem i doczepionym 40mm shotgunem.

  40. Vimes dobrze to ujął, jak mu wytłumaczysz, że nie chodzi o kompletne zrównanie z ziemią budynków, a żeby także po nich coś zostało, co by umożliwiło schowanie się.. Podam jeszcze obazek: worldwaronecolorphotos.com/assets/images/db_images/db_sap01_ca000608_p3.jpg|albo |newsimg.bbc.co.uk/media/images/45356000/jpg/_45356158_gazaruins_afp466b.jpg|I co? jest gdzie się scowach |No i zniszczone osłony wymuszały stosowania granatów dymnych…

  41. Ale przecież w BC2 nie dało się zrównać mapy z ziemią, zniszczone budynki właśnie wyglądają jak na niektórych obrazkach, które pokazujecie, tylko że DICE podczas wprowadzania destrukcji przy okazji nie chce nadszarpnąć balansu. Po za tym mówienie, że w grze jest destrukcja nie oznacza, że cała mapa powinna być zniszczona, tylko niektóre elementy, jak osłony zbrojeniowe. Jednak przyznam, że wolę budynki z BC2, które miały więcej punktów do zniszczenia. ;p

  42. @EastClintwood|Fajne tylko że Ty mówiłeś iż Volition nie ma marketingu aby wybić swoją technologię, a to nie ma nic do tego ile EA pakuje w swoje kampanie. Nie ważne ile kasy wpakujesz w marketing danej rzeczy to i tak się nie przyjmie jeżeli pomysł jest do bani. Jeżeli Volition chciałoby to za półdarmo mogliby wypromować silnik zniszczeń oparty na tym z RF, ale tego nie robią bo nie opłaca się. Dice z EA znaleźli technologię, która jest efektowna i opłacalna i dlatego nie mają obecnie konkurencji.

  43. @vimes|Same serwery z 500-1000 ticketów lol rzeczywiście zabraknie. Przy dobrej naparzance bardziej zabudowane mapy po 5min zamieniały się w gruzowisko i to właśnie było słabym punktem balansu map w BC2. Zbyt wiele budynków podatnych za zawalenie sprawiało że wiele map zamieniało się w nudny campfest :E Obecnie ani to imponujące ani ciekawe że mapa ma 4 typu budynków, które suma sumarum tworzą 4 rodzaje kup gruzu i poszerzają pole widzenia do max. na mapie kiedy padną.

  44. W BF3 zaniżyli ilość budynków, które można zawalić, dodali trochę destrukcji, którą można działać na przeciwnika jak bronią i od razu mapy zyskały na żywotności. BF4 i tak będzie miał poszerzoną destrukcję i interakcję z otoczeniem więc nie ma co biadolić o BC2 bo to już jest nudne i nic nie wnosi ciekawego do tematu.

  45. @ScorpioLT|A gdzie ja napisałem że twierdze iż wolisz kampienie? Won do szkoły uczyć się czytać ze zrozumieniem

  46. Pomyłka, chodziło mi oczywiście o 100 ticketów, przy 500 to racja większość była wyburzona. Ale wciąż nie rozumiem co chodzi – co ma zawalenie budynku do campienia? To w domach właśnie najczęściej campiono, nie w ruinach. Chyba, że chodzi ci o sytuację, kiedy się bronimy, ktoś pruje do nas z blackhawka, a nie ma gdzie się schować – tylko, że co to za problem dla doświadczonego gracza? Powtarzam, dla mnie balans map w BC2 był idealny (oprócz Białej Przełęczy pierwszej bazy) – dzięki świetnej ich strukturze.

  47. Umiem czytać, nie troszcz się tak 🙂 Nie wiem czemu tak napisałem, może byłem zmęczony… Wracając do głównego tematu, tak, gra wygląda ładnie ale i tak będę grać na takich ustawieniach w multi, które pozwolą mieć stabilne 60fps z max spadkiem o 10 w ekstremalnych przypadkach…

  48. Grafika, grafiką, ale ja teraz czekam informacji o dostępnych mapach w podstawce… I jakoś nie wyobrażam battlefielda bez mapy Strike at Karkand. Oby była nie wykastrowana (jak w bf3) w podstawce z jakimś fajnym levolution… Jeszcze Road to Jalalabad i żadnych dlc więcej bym nie kupował, chyba z dinozaurami… 🙂

  49. i ttak kal of guti lebsze

  50. @matipro Kiedy ostatnio ktoś ci przyje3ał słownikiem języka polskiego?|A co do gry to będę chyba musiał podpier… NASA jeden z ich komputerów żeby mi pociągnęło albo będę grać na niskich ustawieniach z rozdzielczością 800×600 :/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *