Battlefield: Szef studia odchodzi, Vince Zampella staje na czele marki. EA zamierza stworzyć „uniwersum Battlefielda”
Do prac nad serią dołączają kolejne studia.
Nazwanie startu najnowszego Battlefielda „wyboistym” byłoby oddaniem sporej przysługi Electronic Arts. Choć pierwsze recenzje mogły napawać optymizmem, już wcześniejszy dostęp do gry dla osób składających preordery pokazał, że produkcja Dice ma ogromne problemy. Kolejne dni tylko to potwierdziły: pochwały dla trybu Portal nie mogły ukryć faktu, że gra w momencie premiery była w fatalnym stanie technicznym, a kilkanaście dni później sytuacja poprawiła się jedynie nieznacznie.
Twórcom prócz poprawek głowę zaprzątają jednak także inne rzeczy. Po 13 latach z firmy – a także całego EA – odszedł bowiem Oskar Gabrielson, od 2012 kierownik Dice. Jego stanowisko zajmie Rebecka Coutaz, wcześniej zarządzająca Ubisoft Annecy (Steep, Riders Republic). Coutaz została też wiceprezeską Electronic Arts.
Oskar -- From everyone on the team, we thank you for ten amazing years on the #Battlefield https://t.co/SdwOm8N603
— DICE (@EA_DICE) December 2, 2021
Jak donosi GameSpot, to jednak dopiero początek zmian związanych z Battlefieldem. EA ma bowiem w planach znaczące rozbudowanie marki i pójście śladem konkurencji spod znaku CoD-a, poprzez zaangażowanie w produkcję kolejnych gier z serii „znacząco” większej liczby studiów. Firma chce także stworzyć „uniwersum Battlefielda” składające się z połączonych ze sobą tytułów. Na czele całego cyklu stanął zaś Vince Zampella, założyciel Respawna i od niedawna szef współtworzącego Battlefielda 2042 Ripple Effect Studios.
Zampella w rozmowie z GameSpotem zapowiedział:
Będziemy nadal ewoluować i rozwijać Battlefield 2042, ale zamierzamy też sprawdzać nowe rodzaje doświadczeń i modeli biznesowych, jakie możemy dodać do posiadanego już fundamentu, aby zapewnić naszym graczom niesamowitą gamę doświadczeń. W tym uniwersum poszczególne elementy łączą wspólne postaci i narracja. To uniwersum jest również budowane z naszą społecznością, ponieważ wykorzystujemy moc Portalu i treści generowanych przez użytkowników, które dają upust kreatywności naszych graczy. […] Planujemy rozwijać Battlefielda i spotykać się z graczami poprzez różne doświadczenia i modele biznesowe, w tym nadchodzące Battlefield Mobile Aleksa Seropiana i Industrial Toys, które zadebiutuje w 2022.
Jednocześnie założone niedawno studio Marcusa Lehto zajmuje się „budowaniem świata i narracją w ramach serii”. Nad „nowym doświadczeniem Battlefield” pracuje też wspomniane wcześniej Ripple Effect Studios (odpowiedzialne za powszechnie chwalony tryb Portal w 2042). Obie firmy mają też współpracować z Dice, by „rozwinąć i ulepszyć Battlefielda 2042” – efekty tych prac zobaczymy jednak dopiero w późniejszych sezonach gry.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.