Beamdog: „Baldur´s Gate 3 jest naszym długoterminowym celem”

Cameron Tofer, wiceprezes studia Beamdog, w wywiadzie dla GameSpy wyjawił, że jego ekipa chce kiedyś zrobić Baldur’s Gate 3. I nie wyklucza, że projekt będzie finansowany – podobnie jak przygdówka Double Fine, czy Wasteland 2 Briana Fargo – w ramach serwisu Kickstarter.
Jak mówi:
Baldur’s Gate 3 jest naszym długoterminowym celem. Mamy jednak wiele do zrobienia nim wydamy taka grę. Na razie więc nie pracujemy nad takim projektem, ale chcemy go zrealizować. Zanim zostałaby wydana jakakolwiek trzecia część, chcieliśmy najpierw zrobić Baldur’s Gate 1 i 2. Myślimy o finansowaniu projektu w ramach Kickstarter. Ma to po prostu więcej sensu i rozwiązuje wiele problemów. Myślę, że to co robi Brian Fargo z Wasteland jest bardzo interesujące.
A co czeka nas w odświeżonych wersjach pierwszych dwóch części cyklu? Jak wyjaśnia Tofer:
Dodamy wątki poboczne, które będą ze sobą połączone, a także te historie, które nie zostały ukończone [w oryginale]. Dorzucimy też nowe umiejętności, więcej szczegółów ujawnimy wkrótce.
Jak dodaje:
Presja jest ogromna! Robimy wszystko, żeby uchwycić i zachować magię i dziedzictwo serii. Wierzę, że Baldur’s Gate pasuje teraz do rynku bardziej niż kiedykolwiek. Tym razem będziemy w stanie dotrzeć do tak szerokiej rzeszy odbiorców.
Czytaj dalej
50 odpowiedzi do “Beamdog: „Baldur´s Gate 3 jest naszym długoterminowym celem””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zapowiedź odświeżonej wersji Baldur’s Gate była jedną z nieoczekiwanych informacji ubiegłego tygodnia. Niewykluczone jednak, że to dopiero początek – przedstawiciele studia Beamdog pracującego nad Edycją Rozszerzoną pierwszych dwóch części serii zdradzili w jednym z wywiadów, że ich „długoterminowym celem” jest Baldur’s Gate 3!
what
the
Czekam jak na zadna inna gre (chodzi o BG:ER)
nie mogę się doczekać
Byle nie wrzucili w to 4 ed – kupie sobie.
Yaaaaaaaaaaa bitch kolejne nieprzespane noce i konkretna miazga z setek potworków taaaaak.
Kickstarter – fani płacą z produkcję gry, a potem jeszcze ją kupują – genialne !!!
Profanacja klasyki część 93452 czyli skok na kasę kosztem zasłużonych hitów… Wstyd!
Czyżby kolejna zniszczona seria? Ciekawe czy będą DLC.
@Nezi23: Chyba nie jesteś świadom, że jeśli ktoś wspomaga grę na Kickstarterze to dostaje ją w dniu premiery, wychodzi jeszcze taniej niż zwykły zakup.
Czyżby się szykował „growy” renesans i powrócilibyśmy do, już odległych ideałów, izometrycznych cRPG? 🙂 |@Nezi23 W wielu tego typu akcjach, za określoną kwotę dostajemy grę za darmo i to często z różnymi bajerami…
OK maja u mnie jak narazie + z pomyslem jesli chodzi o odnowienie serii a co do samego pomyslu o BG3 to poczekamy i zobaczymy bo do tego jeszcze daleeeeko.
We waiting for You. Always…
mam nadzieje ze najlepsze RPG powroci takie (a moze nawet lepsze^^) jakie go zapamietalem ;]
Niezapomniany Fronczewski W Bladurze… Chciałbym znowu tam go usłyszeć 😉
Dobra, no to czekamy. Jeżeli uda im się odnowić (godnie) Baldura to może im zaufam z trójką. Ale o to zaufanie będą musieli naprawdę mocno powalczyć. A o do tego, że Baldur pasuje do dzisiejszego rynko to myślę że to prawda. Stare gry w odnowionych wersjach dobrze się sprzedają. Jedyne czego się boje, to to, że mogą skopać i uprościć Baldura, a tego bym nie chciał.
Zapewne będzie wyglądał podobnie do NWN2. Niech poprawią jeszcze kamerę i będę w niebo wzięty.
Dafuq? Czy ktoś tu poczuł łatwy zarobek? |Mam nadzieję, że „Baldur’s Gate 3” to tylko tytuł roboczy czy inny „chłyt”, bo historia boskiego pomiotu jest zdecydowanie zakończona. Kolejna gra w świecie Zapomnianych Krain? Świetnie. Umiejscowiona we Wrotach Baldura i okolicach? OK. Ale nie róbcie mi tu „trójki”.
Must Have o ile nie zwalą tego :>
za 2-3 lata wszystkie gry będą finansowane przez fanów…
@gumisiwo – tak dalekich zmian się nie spodziewam, jak piszą wyżej tylko nowe qusty i umiejętności, nowe rozdzielczości poprawione tekstury ale silnika raczej nie zmienia duże koszta.
Nie wiem co wy macie z tym 3D i D&D4, przecież jest napisane, że gra będzie działała na Infinity Engine z poprawkami, zmiana systemu oznaczała by zupełnie nową grę (może BG3). Inna sprawa że od paru lat czekam na porządnego RPGa wykorzystujące D&D 4 (bo system można dobrze dostosować do cRPGów), a tu juz się pojawiają wieści o 5 edycji systemu :S
Co wy z tym finalizowaniem przez fanów? O co chodzi? Bo chyba coś przegapiłem.
Tego typu gry mają ogromny i jak dotąd niewykorzystany potencjał. Fizyka i interakcje z otoczeniem mogą znacznie zwiększyć możliwości taktyczne, a walki mogą być sekwencyjne i bardzo efektowne. Teraz efektowną walkę implementuje się nawet do strategii. Możliwości jest znacznie więcej, no jest tego ogrom! Mimo wszystko w tym gatunku jest taka posucha, że podniecałbym się nawet gdyby trójka niewiele się różniła od dwójki czy ŚPZ (ale bez tur – lepiej się wczuwa kiedy bohaterowie nie są jak pionki szachowe)
Jeśli BG3 o tylko na Infinity Engine 🙂
Wastelands 2 od Fargo, remasterowany BG od Beamdog…ehhh…jeszcze mi się Eye of the Beholder wnowych szatach marzy 🙂
Hahahaha huahahaha HAHAHAHAHA!!!
Jak z Baldura zrobić FPSa? See you in 2012.
@Dexter666 – przy obecnym trendzie na odświeżanie zapomnianych (i niezapomnianych) tytułów może się doczekasz, kto wie? Co do newsa zaś – nie mogę uwierzyć. Jeżeli to prawda, to pozostaje trzymać kciuki aby trójki nie skopali.
@Dexter666 http:www.grimrock.net/ Miłego orgazmu życzę.
Tjaa Fallout 3 też miał być wspaniały a wyszło g**no. „Wierzę, że Baldur’s Gate pasuje teraz do rynku bardziej niż kiedykolwiek.”- to też nie pociesza bo aktualnie rynek imho spada na psy i gry, a szczególnie RPG są maksymalnie upraszczane i spłycane fabularnie. |Tak więc sorry, ale jestem sceptykiem
Jeśli trójka wyjdzie na Infinity Engine ( czy tylko ja uważam to za najlepszą nazwę dla silnika graficznego na świecie? 🙂 ) to kupię w ciemno, wątpię w to jednak, w końcu ile razy słyszałem że liczy się grafika, ale tak naprawdę boję się że z BG zrobią grę dla Casuali, wiecie coś w stylu bejewel, w końcu oni też muszą produkt sprzedać, skończą się piękne taktyki, skończy się chodzenie na firkraga nie mając nawet żadnej porządnej pukawki, bo na początku gry będziemy dostawać pewnie Rębajmistrza + 12.
Odświeżone edycje Baldur’s Gate 1 i 2 to dla mnie doskonały pomysł, ale też bardzo łatwy do zepsucia w realizacji. Na pewno nie chciałbym, żeby były pocięte celem wydawania do nich DLC. Generalnie jestem na pozycji „poczekamy, zobaczymy”. Co do trzeciej części jestem raczej na nie. Biorąc pod uwagę jak kończy się historia Dziecięcia Bhaala w ToB trudno jest mi wyobrazić sobie jakikolwiek sposób kontynuowania jej, który nie byłby naciągany. No ale zobaczymy, może uda się jakoś przełamać mój pesymizm. Może.
Oba Baldury to gry mojej młodości, a nawet jeszcze kilka lat temu do nich wróciłem z przyjemnością. Ostatnio chciałem się do nich zabrać ale ogrom świata i mała ilość czasu skutecznie mnie odstraszyły. Co do edycji rozszerzonej to zobaczę, choć wątpię żebym z ww. powodów szybko ją ukończył. A trzecia część, hmm aż się boję bo pewnie wciągnęła by mnie na maksa i albo urlop albo zarywanie nocek, a co do historii dziecka Bhaala, to zostało jeszcze jedno dziecko (Imoen)….
Oj mam mieszane uczucia. Baldur był serią lat minionych. Przede wszystkim to było stare dobre heroic fantasy, w którym stawia się na przygodę, a nie interaktywny film, w którym największym wabikiem jest możliwość pooglądania lesbijskiego seksu. Jeśli miałoby wyjść coś na miarę obecnych cRPG’ów, uproszczone, dostosowane do masowego gracza i „uatrakcyjnione”, to ja jednak podziękuje.|Poza tym nie widzę możliwości pociągnięcia tamtego wątka fabularnego. Kto ukończył serie, ten wie co mam na myśli.
Baldur’s Gate to świat… Bohater nie musi być ten sam. Moim zdaniem po prostu zamiast dać trójkę powinni dać podtytuł i tyle. Najlepiej by było gdyby zrobili wszystko w 3D bo to daje większe możliwości, ale musiałoby to być naprawdę dopracowane aby wyglądało podobnie albo nawet lepiej niż w BG2. Wszystko można zrobić można nawet walnąć malowane tekstury i klimat się wtedy nie zmieni. Najważniejsze aby postacie były 3D, bo inaczej będzie problem z animacjami i ekwipunkiem zakładanym na postacie
NIeeeeeeeee nie chce nawet slyszec o BG3!!!!! Mam przed oczami DS3! 🙁
Chcesz Baldura w 3D to sobie pogram w NWN 1&2. Baldur ma swietna grafike w 2D. recznie rysowane tla sa swietne, niech popracuja nad tym, zeby grafika byla jeszcze ladniejsza, ale w 2D. Wystarczy odswiezyc, bo przez 10 lat sie jednak troche „zakurzyla”. Chociaz ja osobiscie mam watpliwosci czy BG3 to dobry pomysl, Forgotten Realms tak, BG3 niekoniecznie… Bo BG to watek, a FR to swiat i ciezko mi sobie wyobrazic jakakolwiek kontynuacje zamknietej definitywnie sagi…
@NoobGod o Grimrock wiem właściwie odkąd pojawiły sie o nim pierwsze informacje i oczywiście na ów tytuł czekam z niecierpliwością. No ale mimo wszystko EotB to to nie jest, a właśnie „Beholdera” chciał bym zobaczyć w szczególności. To pierwszy crpg w jakiego dane mi było grać. Jeszcze w czasach Amigi 😀 .
@Dexter podzielam opinię w sprawie Eye of the Beholder. Grałem w 1 i 2 na Amisi, czadowo, rzecz jasna nie mogło się obyć też bez Dungeon Master oraz Black Crypt jedna z pierwszych komnatówek od Raven Soft. Legend of GrimRock odpalę bez wahania. W kwesti Baldurs Gate, chciałoby się osobnego update’u na edycję rozszerzoną, BG Collection mam w domu, więc po jaką cherę kupować ponownie.
@White87 – zrozum że właśnie dlatego pisałem że wszystko by musiało być naprawdę dopracowane. NWNy to crap jeśli chodzi o grafikę i od czegoś takiego to już wolę tła 2D. Gdyby jednak to było robione w 3D na konkretnym silniku i z odpowiednią dbałością, to wizualnie by nie było wielkiej różnicy między tym co widzieliśmy w prerenderowanych tłach Baldura 2, a za to zakres możliwości by znacznie wzrósł. To jest możliwe, ale nie wierzę że będzie na to taki kapitał, tak więc raczej zostają tła 2D i postacie 3D.
@White87 – BG może być odbierane jako wątek, ale ogólnie to nie jest wątek tylko reprezentacja pewnej części świata FG.
@McGrave Ale ty pierdoły gadasz. 😛 Grałeś w BG w ogóle? Że niby musi być w 3D i to w takim dopracowanym żeby wyglądało jak 2D z BG2? Jakie problemy z animacjami? Nie jesteś ani programistą ani grafikiem, a i rozsądek trochę nie działa, prawda?(to było pytanie retoryczne:P)
@McGrave Jeśli chodzi o przechodzenie z 2D na 3D to za czasów NWN była dobra grafika i przyznaje, że mogła nie być tak atrakcyjna dla oka jak ręcznie rysowane tła, które są wyraźniejsze niż jakieś tam tekstury na kanciastych figurach postaci w 3D. Teraz są już możliwości stworzenia odpowiednio wyglądającego świata w 3D ale czy to będzie ta sama seria BG? Za dużo w ogóle tego 3D się porobiło wokół i nie mam pojęcia dlaczego już się nie tworzy gier w 2D.
Ich dobrym pomyslem jest proba zrobienia orginalnych czesci zanim sie zabiorą za nową. Jesli nie wyjdzie, nawet jej nie tkną. Jesli wyjdzie, będzie nówka miala jkaies poparcie od nowych fanow, połączenie z orginalna seria.
Ech… niestety i tak bg3 to już nie będzie to samo – nie stworzą bezpośrednio kontynuacji fabularnej – co by w niej miało być? W końcu historia dzieci Bhaala się skończyła…
@lukasmars -to prawda że często 3D jest niepotrzebnie nadużywane|Problem polega na tym że animowane sprite to po prostu mały filmik i jeśli np. będziesz chciał zrobić 20 animacji postaci, a potem do tego np. dużo przedmiotów które bohater może nosić- broń, zbroje itd. to do każdego takiego przedmiotu musisz dorobić 20 animacji aby poruszały się z postacią. Z 3D jest łatwiej bo po prostu linkujesz obiekt do kości. To dlatego w ŚPZ czy Divine Divinity postacie są 3D|Jestem animatorem i programistą zawodowo 🙂
@vIE888 Black Crypt jak najbardziej 😀 . Dorzućmy do tego „worka życzeń” jeszcze Lands of Lore, serię Krynn i mógł bym miesiąc od komputera się nie ruszać na metr 😛
Zupełnie nie wierzę w to że ten reanimowany BG będzie czymś dobrym. Śmierdzi mi to na kilometr skokiem na kasę.