10
19.12.2024, 12:30Lektura na 2 minuty
Plotka

Bethesda może lada moment ujawnić remake Obliviona. Produkcja ma powstawać na Unreal Engine 5

Czy to będzie koniec Bethesdowych bugów?


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Wygląda na to, że plotki o powstającej odświeżonej wersji Obliviona powoli zaczynają się potwierdzać. Wiadomości podane w lipcu zeszłego roku przez byłego pracownika Virtuos Games Paris zostały teraz powtórzone przez leakera o nicku Extas1s. Jak podaje Insider Gaming, z informacji, do jakich dotarł leaker, wynika, że taki remake rzeczywiście powstaje, a Bethesda może go zaprezentować już w styczniu 2025 roku.

Trop prowadzi nas do pokazu Xbox Developer Direct, który według Toma Warrena, dziennikarza The Verge, może się odbyć właśnie w przyszłym miesiącu. Oznaczałoby to, że od zapowiedzi odświeżonej wersji czwartej części The Elder Scrolls może nas dzielić zaledwie kilkanaście dni.

feels like Microsoft has finally hit a good cadence with Xbox Game Pass releases, especially with recent drops like Indiana Jones and what's ahead in 2025. Avowed, South of Midnight, Doom, Towerborne, Fable, Outer Worlds 2, and more are coming next year. I'm also expecting an Xbox event in January 👍

— Tom Warren (@tomwarren.co.uk) December 17, 2024 at 4:14 PM

Wspomnijmy jeszcze o nazewnictwie, bo owszem, mowa tu o pełnoprawnym remake’u, a nie jedynie remasterze. Według Extas1sa Bethesda (a właściwie studio Virtuos) ma przenosić Obliviona na Unreal Engine 5. Założe się, że niektórzy wzięli teraz spory wdech, kierując swe myśli od razu w stronę optymalizacji gry. Jednak niezależnie od tego, jak studiu wyjdzie doszlifowanie remake’u, byłby to ogromny przełom dla Bethesdy, która do tej pory raczej kurczowo trzymała się swojej własnej technologii i silnika Creation. Oczywiście zakładając, że te informacje faktycznie się sprawdzą.

Pozostaje tylko pytanie, jak w takim razie poradzi sobie fanowski projekt Skyblivion, który przenosi czwartą część The Elder Scrolls na silnik Skyrima. Ktoś mógłby w tym miejscu zażartować, że pewnie i tak mod będzie o wiele lepszy od oficjalnego remake’u, ale nie da się ukryć, że produkcja Bethesdy może odrobinę pokrzyżować szyki twórcom modyfikacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów473

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze