BioShock: Ogłoszenia o pracę sugerują, że nowa część będzie mieć otwarty świat

W czasach PS3 i Xboksa 360 seria BioShock należała do ścisłej czołówki, a premiera każdej kolejnej części była dla graczy sporym wydarzeniem. W minionej (lub raczej: mijającej) generacji o cyklu nieco zapomniano, jego twórcy zaś – z Kenem Levinem na czele – postanowili się zająć mniejszymi produkcjami.
Cyklu porzucać nie zamierzał za to wydawca, a o planach na „czwórkę” nieoficjalnie usłyszeliśmy już 3 lata temu. Pod koniec 2019 2K w końcu odkryło karty, ogłaszając powstanie Cloud Chamber, którego pierwszym projektem będzie właśnie nowy BioShock. O wizji samego tytułu dowiedzieliśmy się wtedy jedynie tyle, że twórcy zamierzają przywiązywać wagę do narracji i postaci.
Od tamtej pory o grze właściwie nie słyszeliśmy. Jak zwróciło uwagę PCGamesN, nieco światła rzucają ogłoszenia o pracę w firmie. W opisie posady starszego scenarzysty znalazła się bowiem taka informacja:
Doświadczenie w pisaniu na potrzeby gier, ze szczególnym talentem do zarządzania niuansami interaktywnej narracji, byłoby idealne do tej roli. Mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć kogoś, kto będzie w stanie tworzyć poruszające, oparte na postaciach historie w otwartym świecie.
Prócz tego w ofercie znajdziemy informacje o obecności w grze misji głównych i pobocznych, co także kojarzyć się może z grami z otwartym światem.
Niestety, na tej podstawie trudno ocenić, na jakim stopniu zaawansowania są prace nad tytułem. Nowy BioShock nie został w końcu ciągle oficjalnie zaprezentowany, a o premierze nikt nie zająknął się nawet słowem.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
7 odpowiedzi do “BioShock: Ogłoszenia o pracę sugerują, że nowa część będzie mieć otwarty świat”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Znowu z tym otwartym światem…mamy już tego w kilotonach i ludzie zaczynają mieć tego dość.
Realny świat coraz bardziej zamknięty to chociaż wirtualne stają się coraz bardziej otwarte.
Nie znak czasu tylko oryginalny zamysł twórców jedynki. Pierwszy Bioshock miał się dziać w mieście. Miałeś mieć możliwość pójścia gdzie ci się podoba. Dopiero potem zmienili skalę projektu do czegoś co rzeczywiście dało się na tamte czasy zrobić. Pamiętam jaki zawiedziony byłem kiedy zagrałem w jedynkę i się okazało że gra jest praktycznie rzecz biorąc liniowa.
@paintball_X Jakby nowy Bioshock miał otwartą strukturę na mniejszą skalę, która byłaby dobrze przemyślana i zrobiona z uwzględnieniem jakiś unikalnych mechanik i gameplaya to byłoby ciekawie. Znając życie dostaniemy coś bliżej bezmyślnym lataniem za ikonkami po mapie ala gry Ubisoftu. Ehhh, coś czuję że ten nowy Bioshock to będzie tragedia. Mogę mieć tylko nadzieję że się mylę.
Nieee, byle nie otwarty świat! To może zepsuć tempo rozgrywki!! :<
W poprzedniej generacji faktycznie BioShocka zabrakło, ale był za to Prey, który z BioShocka czerpał nie tyle garściami, co wiadrami.|Tam był otwarty świat, ale w dość ograniczonej formie i to się sprawdziło przyzwoicie.
Pierwsza i druga część była całkiem otwarta, bardzo mi się podobało jak mogłem pobiec sobie w inne miejsca niż tam gdzie pokazywały strzałki po eksplorować, infinite mnie trochę zawiodło bo nie było tam zbyt dużej możliwości zwiedzania, myślę, że jeśli skupią się na narracji i fabule to nawet z otwartym światem może wyjść to fajnie