16
22.08.2024, 11:00Lektura na 2 minuty
Wideo

Black Myth: Wukong ze sporymi problemami na PS5. Zdaniem Digital Foundry można je naprawić

Digital Foundry nie jest do końca usatysfakcjonowane konsolową edycją gry.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Black Myth: Wukong to zdecydowanie jedna z najlepiej wyglądających gier obecnej generacji, co z pewnością mogło martwić dużą część użytkowników PS5. Wersja PC, pomimo że wygląda zjawiskowo, też ma swoje poważne kłopoty. Jeden z nich sprawił nawet, że naszej recenzji gry jeszcze nie ma. Digital Foundry postanowiło zatem sprawdzić, czy konsolowcy mają powody do obaw. 

Wobec produkcji Game Science pojawiło się sporo zarzutów skierowanych głównie w stronę trzech trybów graficznych oraz jakości. Dla szybkiego przybliżenia sprawy: Black Myth: Wukong posiada trzy tryby graficzne – jakość, balans, wydajność. Każdy z nich niestety ma swoje bolączki. Dwa ostatnie operują na tej samej rozdzielczości 1080p, jednak w standardowej rozgrywce ciężko doszukać się różnic. Najistotniejszą różnicą pomiędzy nimi jest wykorzystanie opcji generowania większej ilości klatek przez tryb performance, co sprawia, że zdarza się mu osiągnąć 60 fps-ów. W takiej sytuacji opcja pośrednia jest według Digital Foundry bezsensowna. Zbyt mało płynna, aby zaoferować komfort rozgrywki, do tego nie prezentuje się wcale lepiej od podstawowego trybu.

A jak wygląda najbardziej „dopieszczony” tryb? Poprawnie, chociaż dziwnie. Digital Foundry zwraca uwagę na to, że Game Science udało się dostarczyć bardzo dobrze wyglądającą oprawę, która na PS5 stanowi najwyższy poziom, jednak nie obyło się bez wspomnianych wcześniej dziwactw. Tryb, który działa przez większość czasu w ok. 1440p i celuje w blokadę 30 fps-ów… działa w przedziale powyżej 30 klatek na sekundę. Do tego podkreślone zostały problemy z motion blurem oraz mocnymi „chrupnięciami” podczas bardziej wymagających scen.

Mimo wszystko są to bolączki, które są możliwe do naprostowania. Sukcesem Black Myth: Wukong jest wprowadzenie tak wysokiej jakości oprawy graficznej przy w miarę przyzwoitym działaniu na konsoli. Jest to dobry fundament pod dalszy rozwój techniczny.

Gamescom 2024 w CD-Action napędza Fantasyexpo, wiodąca grupa agencji gamingowych. Sprawdź, co oferujemy - https://www.fantasyexpo.pl.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów660

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze