2
3.08.2022, 18:00Lektura na 2 minuty

Blizzard i NetEase anulowały mobilne World of Warcraft

Gra powstawała od trzech lat, a prace przerwano z powodu sporów o warunki finansowe.

Co za tym idzie, dalsza współpraca obu gigantów staje pod znakiem zapytania. A pamiętajmy, że była to jedna z najbardziej lukratywnych kooperacji w branży. NetEase rozwiązało zespół składający się z ponad 100 developerów tworzących zawartość do gry, ale jedynie niektórym z nich zaoferowano wewnętrzny transfer na inne projekty. 

Mobilny World of Warcraft powstawał pod nazwą kodową „Neptune” i miał być grą MMO w tym samym uniwersum. Nie miał być jednakże dokładnie tą samą produkcją przeniesioną na inne systemy, a spin-offem umiejscowionym w innych czasach. Bloomberg donosi, iż przedstawiciele obu firm odmówili skomentowania tych przecieków.

W maju doczekaliśmy się zapowiedzi Warcraft Arclight Rumble, która przypomina popularne Clash Royale, ale nie każda komórkowa inicjatywa Blizzarda ma szczęśliwy koniec. Kolejną anulowaną produkcją był Warcraft wzorowany na Pokemon GO, który powstawał od czterech lat i projekt ten znany był pod nazwą „Orbis”.

Nieznana jest także przyszłość współpracy obu firm pod jeszcze jednym względem. NetEase jest bowiem wydawcą World of Warcraft i innych blizzardowych marek na rynek chiński, a także współtwórcą Diablo Immortal. Nie wiemy czy ten związek przetrwa po wspomnianym sporze na tle finansowym. Kłótnie o pieniądze to często gwóźdź do trumny.


Czytaj dalej

Redaktor
bolo

Is this enough to get 20 people plastered?

Wpisów322

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze