Były prezes PlayStation twierdzi, że gry powinny być krótsze
Shawn Layden skrytykował również dążenie do fotorealizmu w grach.
W rozmowie z GamesIndustry.biz Shawn Layden, były prezes PlayStation, stwierdził, że wzrost kosztów produkcji gier można rozwiązać, tworząc krótsze tytuły.
Żyjemy w świecie, gdzie tylko 32% graczy kończy gry, więc robimy mnóstwo tytułów, których 68% ludzi nigdy nie zobaczy. Można to zawęzić. Jeśli potrafisz zrobić krótszą grę, to automatycznie zredukujesz koszty, twój produkt trafi szybciej do sklepów, a klienci będą bardziej usatysfakcjonowani.
Layden opowiadał, jak wyglądał proces produkcyjny za czasów pierwszych trzech konsol PlayStation. Według niego oceniano gry na podstawie tego, ile użytkownicy otrzymują gameplayu za każdego dolara. Wówczas grupą docelową byli ludzie przed 20. rokiem życia, którzy nie mieli za dużo własnych funduszy, ale sporo czasu. Według byłego prezesa PlayStation obecnie ta granica wiekowa jest bliżej trzydziestki i pomimo posiadania większych sum na kontach gracze mają mniej czasu na erpegi gargantuicznych rozmiarów.
W odniesieniu do Hellblade’a 2 Layden dodał również, że zamiast gonić za fotorealistyczną grafiką i podnosić koszty produkcji, należałoby skupić się na dopracowywaniu rozgrywki oraz aspektów fabularnych.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl