05.11.2013
Często komentowane 126 Komentarze

Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]

Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]
Wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts w wersji PC są zaskakująco wysokie, zwłaszcza ilość potrzebnego RAM-u – aby uruchomić grę, potrzeba co najmniej 6 GB pamięci, w innym wypadku produkcja się nie odpali, a gracz otrzyma komunikat o błędzie. Okazuje się, że może to być jednak tania zagrywka. O co chodzi?

Użytkownicy forum Guru3D zauważyli, że Call of Duty: Ghostsmaksymalnych ustawieniach graficznych korzysta tylko z od 1,5 do 2 GB RAM-u, a więc znacznie mniejszej ilości niż ta, która widnieje w minimalnych wymaganiach sprzętowych. Mimo to gra nie uruchomi się, jeśli nie będziemy posiadali co najmniej 6 GB pamięci.

Oczywiście nie wiadomo, na ile pomiary dokonane przez graczy są wiarygodne. Całkiem możliwe, że w trakcie największych strzelanin i akcji gra rzeczywiście pożera więcej RAM-u. Albo ludzie w Infinity Ward po prostu nie mieli czasu i chęci zająć się „wyciekami pamięci” i porządną optymalizacją.

I jeszcze jedno – w produkcji pole widzenia zablokowane jest na 65 stopniach, co u niektórych wywołuje mdłości. Szybko sobie z tym poradzono i stworzono program, który odblokowuje inne wartości FOV. Możecie go pobrać TUTAJ.

[UPDATE]:

To nie koniec problemów z grą. Osoby, które pobrały wcześniej pliki z produkcją na Steamie (w ramach tzw. pre-loadu), muszą… ściągać je od nowa. Okazuje się, że przy instalacji wszystkie dane zwiazane z tytułem zostają wykasowane. Pewnym rozwiązaniem jest zrobienie kopii zapasowej i ich wklejenie do folderu klienta Steama w razie ich zniknięcia. Użytkownicy radzą też innym, by najpierw rozpoczęli instalację multiplayera, a dopiero potem trybu single.

126 odpowiedzi do “Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]”

  1. Wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts w wersji PC są zaskakująco wysokie, zwłaszcza ilość potrzebnego RAM-u – aby uruchomić grę, potrzeba co najmniej 6 GB pamięci, w innym wypadku produkcja się nie odpali, a gracz otrzyma komunikat o błędzie. Okazuje się, że może to być jednak tania zagrywka. O co chodzi?

  2. Wiedziałem, że to podejrzane :/ na siłę wymuszenie na graczach upgrade’u kompa.

  3. A za tego fov’a oby banów potem nie dali za ingerowanie w pliki gry.

  4. Zamiast plusów i minusów zajęlibyście się możliwością edycji komentarzy :/

  5. Haha, najzabawniejszy growy fail o jakim słyszałem ostatnio xD Jeszcze rozumiem optymalizacje, przy takich wydatkach na reklamę może nie starczyć, normalne, ale z tymi mdłościami to już przesadzili 😀

  6. Pewnie intro z logiem wymaga 6 GB ;]

  7. Jeżeli chodzi o pamięć RAM to żadna gra nie wykorzysta tych 6 GB. Najważniejsza jest karta graficzna, procesor, szybkość przetwarzania danych przez dysk i wreszcie RAM.

  8. Ja myślałem, że mdłości są spowodowane czym innym, ale cóż… 65 stopni to faktycznie mało, gdy człowiek ma około 140.

  9. Tak ale gra Graficznie co-najwyżej Crysis 2 (goły bez MALDOHD v4) ALe daje radę. działa szybko na mojej Frezarce ->proca PII x6 dałem zwyczajnie na 3.55GHz XFX DD GHz ED na default. Gra jest Ultra płynna w 1920:1440 75Hz wsio na MAX + FXAA

  10. Aplikacje 32bit Windows ogranicza do 2GB.

  11. TheStawiarski 5 listopada 2013 o 12:25

    Jeszcze jeden powód by olać zupełnie 'nową’ część..

  12. Wyszło szydło z worka

  13. Nawet się komentować nie chce…

  14. czyli co nawet nie prubowac odpalac tej gry jesli mam 4 gb ramu1333 ? Bf 4 chodzi mi na tych 4 gb na full detalach a nie zabiera tez wszystkiej pamieci

  15. BareFootSauce 5 listopada 2013 o 12:31

    RAMu mam aż nadto, ale i tak nic mi to nie daje. Reszta moich „bebechów” ledwo na minimalne wymagania starcza, więc ja na razie podziękuję. Dobrze, że niebawem wychodzi PS4 🙂 Komputer będzie mi już potrzebny tylko do internetu i ETS2.

  16. Chcę zobaczyć miny osób, które specjalnie robiły upg, bezcenne!

  17. Niedługo kolejnego CODa będzie można nabyć tylko przy zakupie nowego kompa o minimalnej wartości 4000 złotych i tylko konkretnej marki sprzęt. A zaraz będą trzaskać w loading screenach reklamy innych produktów 😛 .

  18. EastClintwood 5 listopada 2013 o 12:40

    Co za zenada

  19. EastClintwood 5 listopada 2013 o 12:42

    @tomecki|Głupoty gadasz, ja na GTX 560Ti, I5-2500k, 8GB ram gram na wysokich bez ścin

  20. Potęgą Q/A. Bardzo możliwe, że podczas testów zgłaszano błędy które pojawiały się tylko i wyłącznie na konfiguracji PC posiadającej poniżej 6gb pamięci RAM. Wtedy rzeczywiście rozsądnym pomysłem jest „zablokowanie” słabszych zestawów, ale tylko z punktu widzenia twórcy. Osobiście wolałbym możliwość grania na 4gb ale z bugami, niż 6 bez.

  21. No, widzę że studia odpowiedzialne za BF3 i CoD Ghosts rywalizują o miano „1 Crap” >.>

  22. Można grę uruchomić bez 6GB RAM, wystarczy znaleźć w necie Fixa, który odpala grę z mniejszą ilością RAM.

  23. @tomecki|Mam 650ti BOOST 6GB ram i pracek 4×2.6ghz. BF4 śmiga mi na ULTRA bez żadnych ścinek.

  24. @tomecki|Pomyłka, chciałeś napisać „BF4 wymaga min. 4GB a ja przeczytałem fake komentarze oszustwów posiadających drewniane komputery bo w grę nie grałem i nie zagram i teraz wszystkich oszukuję pisząc kłamstwa”. Przecież sam pod recenzją BF4 pisałeś że nie grałeś w grę, to po co tak kłamiesz oszuście? Ja mam 8GB, gram na ultra i żadnych problemów, ktoś tu chyba lubi zniechęcać ludzi do grania na PC, nie? Pokazałeś to w komentarzu z 13:47. Sam mam taki PC za 4 tyś. i 0% lagów, chyba że przez mój internet.

  25. nie bedzie bana za użycie tego fixa w wersji steamowej ?

  26. @Mariox2x|Jaka rozdzielczość i ile klatek na tym ultra masz? ;P

  27. 650Ti Boost i Ultra … dobry żart… 🙂

  28. @stopierwszy – można to do pewnego stopnia obejść, praktyczne maksimum wtedy to koło 3 GB, resztę blokuje VRAM i system. Jaki to ma wpływ na system, nie wiadomo (sam odblokowałem jak grałem w crysisa parę miesięcy temu i do teraz nie zauważyłem negatywnych efektów).

  29. @tomecki|Sugerujesz, ze tworcy przylozyli sie do optymalizacji kodu BF4 i Ghosts w takim samym stopniu jak to mialo miejsce w wersjach na konsole? Bo mnie sie nie zdaje, skoro gry sie crashuja lub maja wymagania nieadekwatne do tego co oferuja… Uznawac to za argument przemawiajacy za wyzszoscia konsol nad PC jest cokolwiek smieszne. To tak jakbys mowil, ze od nowego Porsche 911 lepszy jest 10-letni Ford Focus, argumentujac to jakoscia polskich drog…

  30. jak by dali wymagania z MW3 to zaraz by się posypały komentarze że odgrzewany kotlet to prosze bardzo dali takie że większość nawet nie zobaczy tej gry w akcji 😀

  31. @tomecki, podaj mi jakieś fora gdzie te tysiące ludzie, którzy mają kompy za 4-5k i skarżą się na płynność gier. Jeśli tego nie podasz nazwę Cię kłamcą i idiotę.

  32. Mam pytanie. Gameplay na multi wygląda jak MW3 tylko że ulepszona wersja, czy nastąpiły jakieś drastyczne zmiany w mechanice strzelania itp?

  33. dragonrider01 5 listopada 2013 o 13:16

    Wymaga 6 używa 2 a wygląda na 1. A BF owszem miał problemy, ale od wczorajszego patcha większość została wyeliminowana.

  34. @MaskaZdrajcy|Witam, jestem posiadaczem komputera za 4 tyś. i nie mam żadnych problemów z płynnością gry Battlefield 4. Dobranoc, tomecki to troll.

  35. @tomecki|No chyba ciebie coś gniecie. Nie pisałem o CoDzie i ty też nie. A dwa czytanie ze zrozumieniem się kłania. Ja nie pisałem że tak nie jest, tylko że kłamiesz. Uważam tak, bo to niemożliwe żeby ludziom z 12 i 16GB ram gra się cięła skoro mi i innym ludziom wystarczy np. 8… A jeśli tak jest, to pokaż dowód na to. W multi gra mi też CZASEM wywala, ale to nie ma znaczenia jaki masz komputer. Dalej: no to widocznie źle pamiętam, nie wiem, komentarze czytałem wczoraj i mogę nie pamiętać dokładnie.

  36. @tomecki|Problemy z grą nie są winą sprzętu tylko spartolonej optymalizacji przez twórców. PC da się jeszcze w takim wypadku polepszyć w przeciwieństwie do konsoli.

  37. Hejt na Battlefield 4 i CoD: Ghost: polecam, Adam Małysz.

  38. ale mi nowość od roku 2010 obserwuje widoczne obniżanie przed twórców optymalizacji gier jak ten trend się utrzyma to za nie długo to będą robić jak w bajtku publikować kod gry a gracze sami będą go w wklepywać 😛

  39. dobrze ze tego nie kupiłem, straciłbym tylko 120zł…

  40. @playstiation odpowiem ci ta gra nie jest optymalizowana od cała tajemnica:)|podejrzewam że twórcy nawet nie podjęli wysiłków by to zrobić po prostu stwierdzili że każdy ma 6 gb to po co to optymalizować by gra chodziła na 2 gb 🙂 potem nas przeproszą i zrobią patcha który o dziwo pozwoli grać na 2 gb 🙂

  41. Te 6 gb to chyba idzie na animacje i tekstury psa.

  42. @tomecki Jak się ten ktoś komputerem obsługiwać nie umie, to później ma problemy. Mi tam śmigała zarówno beta, jak i wersja finalna na kompie za 2000 sprzed 2 lat na średnich ustawieniach. Jedyne problemy to kilka bugów w singlu. Wiadomo, gra może mieć jakieś swoje problemy techniczne, ale nie przesadzajmy zaraz że tysiące ludzi się z nimi boryka.

  43. jak jeszcze raz jakiś twórca mi będzie marudził że kasa mu się nie zgadza to po prostu odpowiem żeby wypuszczali na rynek gotowy produkt a nie pół produkt który kosztuje tyle co gotowy produkt bo albo twórcy przestaną nam wmawiać że to gotowe produkcje i ceny obniżą albo przestaną nam marudzić że mało zarabiają na grach bo jak widzę co wypuszczają na rynek to powinni się cieszyć że nikt ich jeszcze nie pozwał za oszustwo 🙂 tak bo to jest oszustwo nie da się inaczej tego nazwać .

  44. Dlaczego gra potrzebuje 6 GB RAM, pomimo tego, że korzysta tylko z 2 GB RAM? Ponieważ jest to port konsolowy. Aż strach pomyśleć, jakiego kompa będzie wymagało Grand Theft Auto V w wersji na PC. GeForce 780 GTX w TripleSLI + minimum Intel Core i7? Śmiechłem gromko :trollface: .

  45. A wszystko prze nvidię która niepotrzebnie zaimplementowała rodziałkę 4k do tej gry i dla tego trzeba mieć 6 gb ramu i dlatego aż 28 gb zajmuje na dysku

  46. @tomecki Owszem, całkiem prawdopodobne. Idę wylewać swoje żale pod recenzją Naruto, gdyż kuzynowi GTA 5 na X360 nie działa, bo włożył drugą płytę 🙁

  47. A odpalił już ktoś na Linuxie trolololo?

  48. Podobno już jest na repach w Fedorze ^^ .

  49. A jeszcze pół roku temu 4 GB RAM wystarczało każdej grze na ultra detalach nawet na mojej karcie :/

  50. Wiatrownik320 5 listopada 2013 o 14:38

    O jej w tą gre nie pogram 6GB RAMU?

Dodaj komentarz