05.11.2013
Często komentowane 126 Komentarze

Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]

Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]
Wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts w wersji PC są zaskakująco wysokie, zwłaszcza ilość potrzebnego RAM-u – aby uruchomić grę, potrzeba co najmniej 6 GB pamięci, w innym wypadku produkcja się nie odpali, a gracz otrzyma komunikat o błędzie. Okazuje się, że może to być jednak tania zagrywka. O co chodzi?

Użytkownicy forum Guru3D zauważyli, że Call of Duty: Ghostsmaksymalnych ustawieniach graficznych korzysta tylko z od 1,5 do 2 GB RAM-u, a więc znacznie mniejszej ilości niż ta, która widnieje w minimalnych wymaganiach sprzętowych. Mimo to gra nie uruchomi się, jeśli nie będziemy posiadali co najmniej 6 GB pamięci.

Oczywiście nie wiadomo, na ile pomiary dokonane przez graczy są wiarygodne. Całkiem możliwe, że w trakcie największych strzelanin i akcji gra rzeczywiście pożera więcej RAM-u. Albo ludzie w Infinity Ward po prostu nie mieli czasu i chęci zająć się „wyciekami pamięci” i porządną optymalizacją.

I jeszcze jedno – w produkcji pole widzenia zablokowane jest na 65 stopniach, co u niektórych wywołuje mdłości. Szybko sobie z tym poradzono i stworzono program, który odblokowuje inne wartości FOV. Możecie go pobrać TUTAJ.

[UPDATE]:

To nie koniec problemów z grą. Osoby, które pobrały wcześniej pliki z produkcją na Steamie (w ramach tzw. pre-loadu), muszą… ściągać je od nowa. Okazuje się, że przy instalacji wszystkie dane zwiazane z tytułem zostają wykasowane. Pewnym rozwiązaniem jest zrobienie kopii zapasowej i ich wklejenie do folderu klienta Steama w razie ich zniknięcia. Użytkownicy radzą też innym, by najpierw rozpoczęli instalację multiplayera, a dopiero potem trybu single.

126 odpowiedzi do “Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]”

  1. mam pytanie czy odpali na DX 10

  2. EastClintwood 5 listopada 2013 o 14:43

    @xSuperSS|BF4 jest nawet dobrą grą ale system zniszczeń [beeep] nie urywa. Od CoD i BF zdecydowanie wolę Planetside 2

  3. Na konsoli łatwiej zoptymalizowac grę niż do PC… WYSTARCZY OKROIĆ JAKOŚĆ TEXTUR! I WUALA! :]

  4. @xSuperSS Jakiej skali produkcji? Mapy mniejsze niż w BF3, SP krótsze. Dodaj sobie czas poświęcony na zrobienie BF3 + czas od wydania do premiery BF4. Wychodzi jakieś 5 lat. I BF4 ma błędy z wczesnych czasów produkcji BF3 z wersji alpha. A błędy te zostały poprawione w patchach. Wyjściową wersją dla BF4 była wczesna wersja Bf3? Że nie chciało im się na start wprowadzić poprawek, które były już w BF3 od jakiegoś roku? BF4 = DA2. Zrobione w pośpiechu…..

  5. no to moje 2 gb spokojnie by startczylo xD

  6. @xSuperSS wolałbym mniej zabugowaną grę niż mega ultra piękną grafikę i jakieś tam zniszczenia, które są jedynie ficzerem prezentowanym jakby „rewolucja”, którą nie jest. Właściwie to jest pomysł!

  7. …. Beta do premiery to około 3-4 tygodnie a oni 3 dni po premierze piszą, że wiedzą o błędach, które były zgłaszane na becie. Co oni robili przez miesiąc czasu, że na day 1 nie było patcha. Jak w piątek po patchu serwerowym i battlelogu wywaliło ładowanie map z trybu SP tak nie mogę ostatni raz przejść kampani aby odblokować ostatnią broń QBZ bo ładuje cały cza 1 misje BAKU.

  8. @xSuperSS Netcode? Nie mam pojęcia co to jest. I nie mówię, że to w całości wina graczy.

  9. Jedno pytanie 🙂 Po co znowu rozpoczęliście debatę BF4 vs COD Ghost? Przecież te gry jedyne co mają ze sobą wspólnego to gatunek i widok 🙂 Cod jest lepszy od BF4 w wielu aspektach tak jak i BF4 jest lepszy od Ghosta. Jedna i druga gra ma swoje wady. Wolę Coda, ale uważam że w BF4 warto zagrać. Pozdrawiam!

  10. Dzizas. Niedobrze. Od poczatku problemy techniczne. Zastanawiam sie nad kupnem.

  11. Ehhh… Call of Duty i wszystko jasne

  12. Ja tam już nie kupuje COD-ów i BF-ów z prostej przyczyny. Nie będe kupował 5 razy tej samej gry.|COD w końcu pokazał, że można tak zmodyfikować silnik, by nie wyglądało to na kopiuj-wklej(syf) ze zmienioną szatą graficzną. Szkoda ,że TAK późno. |Nie widzę juz za bardzo sensu w kupowaniu COD-ów, ale jak ktoś chce to proszę.

  13. nie wiem jak trzeba być głupim żeby być zdziwionym…. gra zżera 2GB, sam system zeżre ci ile? 2? 3(w moim przypadku 2.8GB na 12)?… logiczne że musisz mieć więcej pamięci aby uniknąć stronicowania(zwłaszcza przy multi… a tego pewnie nawet nie sprawdzili). Przecież nie może być tak że odpala ci gra…a potem przestaje chodzić bo nagle jej brakło ramu…albo raz działa raz nie, naturalnie że produkcja powinna uruchamiać się tylko na sprzęcie który ją uciągnie.

  14. Jezusie, ten cod jest trochę … jak by to powiedzieć, hmm ? Skopany po całości ?

  15. Krax – co ty tam masz w tym systemie?! Mi win 7 zjada 0,9 GB przy normalnym użytkowaniu z wszystkimi wodotryskami Aero (1,3GB jak odpalę Firefoxa. Formata miał robionego ze 2 lata temu).

  16. Bo wiecie, BF ma trochę problemów, więc CoD nie chciał być gorszy.

  17. @Krax – jak ty masz zasyfiony system, albo ile masz pouruchamianych programów w tle, skoro system ci zużywa, aż 2,8 GB ramu ? Mi system Windows 7 wraz z programami działającymi w tle zużywa 1,44 GB ramu. Zresztą nie wiem czy wiesz, ale jeśli jakaś aplikacja potrzebuje więcej pamięci niż masz dostępne, system potrafi przerzucić część procesów na pamięć wirtualną, aby zwolnić dla tej aplikacji pamięć. Jak ktoś ma mało ramu i trochę zna się na komputerach to sobie zwiększy ilość tej pamięci wirtualnej.

  18. Ma ktoś problem z uruchomieniem Multi w COD GHOST? Włączam grę pokazuje mi się okienko startowe, otwiera się duże okno na cały pulpit. Wszystko czarne, żadnego komunikatu i stoi w miejscu. Wie ktoś o co może chodzić?

  19. SkywalkerPL wersja systemu 64… po prostu im masz więcej ramu system żadziej korzysta z stronicowania i dzięki temu chodzi płynniej ,ale zajmuje więcej. po prostu w momencie gdy mamy mniej pamięci system dane stronicuje(nawet te dane dotyczące procesów). |http:www.img.pl/qhTd.png ,im więcej pamięci tym lepiej:E w systemie nigdy niema jej zbyt wiele.|warto w sumie zwrócić uwagę na to(systemy 64 bitowe):|12GB:|http:www.img.pl/ChTd.png |vs 4GB:|http:www.img.pl/GhTd.jpg |zapraszam to zapoznania się z tym

  20. Naprawdę nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby po raz enty już z kolei kupować dokładnie to samo/przemodowaną wersje gry ciekawe jaka cena hah

  21. Ej ziomki pomogę wam jeżeli macie 4 gb ramu możecie ściągnąć ramfix dzięki temu ominiecie blokadę mam nadzieję że pomogłem.

  22. A ja powiem krotko i delikatnie by nie dostać bana – nic wam do tego na co przeznaczę swoje pieniądze.|Niektórym ciężko zrozumieć to że nie wszyscy grają tylko dla grafiki ale niektórzy tez (jak ja) doceniają dobrą fabułę singleplayer – która wart jest MOICH pieniędzy, jeśli TWOICH nie to TWÓJ a nie MÓJ wybór|Tyle w temacie|Pozdro

  23. VondesSznycel 5 listopada 2013 o 17:44

    Ferris ale wiesz jak ten program działa, on ubija procesy systemowe, jest to zaledwie półśrodek. Bo ram w ten sposób zwolniony, się zestronicuje na dysk i w pewnym momencie gdy system będzie potrzebował po prostu ubije grę, ponieważ system ma wyższy priorytet. |Ps. screen z menadżera zasobów na 4GB systemie, został zrobionym na moim lapku z apu, stąd „sprzętowo zarezerwowana” pamięć.

  24. VondesSznycel 5 listopada 2013 o 17:51

    Heh.. no może jeszcze walnąć bsodem 😀 😛

  25. Ta seria sie konczy ! Ja bylem dzisiaj z synem odebrac w nocy jego gre na PS3 ze sklepu w UK i w porownaniu do zeszlego roku bylo dzisiaj okolo 100 osob… w zeszly roku bylo okolo 400 osob, to daje do myslenia !!!

  26. VondesSznycel@ Rozumiem o co ci chodzi ale 4gb akurat w sam ras starczy by gra chodziła bo gdyby było by 2 GB to nie pójdzie ale ludzie przetestowali na 4GB i bez problemu gra śmiga.

  27. VondesSznycel 5 listopada 2013 o 18:16

    Ferris wiadomo, jeszcze jak masz ssd, wtedy stronicowanie i przywracanie stron nie jest tak zasobożerne. Ale może się zdarzyć, że gra spróbuje się odwołać do pliku który z jakiegoś powodu zostanie z pamięci operacyjnej usunięty, wtedy nastąpi wysypanie się programu i winę ponoszą oczywiście programiści. Nie zdziwiłbym się gdyby większość zgłaszanych błędów z tej produkcji polegało właśnie na błędach w adresowaniu. Tak jak widać u mnie na lapku z wrzuty Krzyśka ilość tej pamięci faktycznie wolnej jest

  28. VondesSznycel 5 listopada 2013 o 18:20

    względnie niska, a reszta wolna pamięć to pamięć w razie potrzeby zwalniana i ona ma trochę mniejszą wydajność. System operacyjny działa w taki sposób, że przy lekkich niedoborach w pamięci da sobie radę, po prostu częściej i bardziej będzie zależał od prędkości dysku twardego, który z regóły jest czarną owcą większości zestawów komputerowych.

  29. Owacje na stojąco. Od początku te wymagania były z wzięte – np. Crysis 3 ma 100 razy lepszą grafikę, a potrzebuje jakieś 2-3 GB RAM-u.

  30. A potem się dziwią, że na pc jest piractwo jak nawet zawyżają wymagania… I po co ja gry kupuje, żeby potem mieli za co mnie rtraktować jak idiotę. Układy GPU w PS4 i XBO są słabsze(licząc w teraflopach) od mojego leciwego radeona 5850!

  31. @Giermen Nie obraź się, ale singiel w ostatnich COD-ach – delikatnie mówiąc – do wybitnych nie należał. Nie mówiąc o czasie przejścia. A w multi też za wiele się nie zmienia – to tak na prawdę mod do tego z poprzedniej części. Takie jest moje zdanie.|Życzę, żeby seria umarła, jeżeli ma to tak wyglądać. Przesiedźcie nad kolejną częścią parę lat, dopracujcie, wymyślcie coś nowego – wtedy dostaniecie ode mnie kasę. Ale Acti woli zamykać świetne studia (jak np. Bizzare Creations) i trzepać na oklepanej serii.

  32. tymczasem piraci zrobili sobie cracka, który pozwala odpalić grę na komputerach które mają poniżej 6gb ram. Spoko xD

  33. VondesSznycel 5 listopada 2013 o 18:46

    Z drugiej jednak strony, śmieszna była by sytuacja gdybyś musiał spełniając hipotetyczne wymagania minimalne 4GB, przed grą zobaczył okno dialogowe… |”brakuje ramu, ubij aplikację, przeglądarki, i procesy niesystemowe przed rozpoczęciem gry”.Tak btw Mafia 2 dla systemu 32bit miała w wymaganiach 1,5GB ram (xp), a w pamięci zajmowała 800MB, aż 700MB zostawiono na windowsa xp i aplikacje w tle.

  34. Bobi K kupił fabrykę pamięci?

  35. mam 4 gb skorzystałem z tego fixa. Etapy ładują się sporo dłużej niż trwają filmiki w czasie ładowania. W trakcie gry nie ma problemów ,gram na średnich ustawieniach.

  36. dragonrider01 5 listopada 2013 o 20:11

    Program do odblokowania FOV już nie istnieje. Activi$ion postraszyło twórcę sądem. To tak jakby ktoś się jeszcze łudził że PC coś dla nich znaczy.

  37. I gdzie są teraz ci którzy krzyczeli – BF to crap! EA jest złe!|A tu proszę, kto został wydymany…

  38. @arterius169 Obie firmy są winne jak EA i Acti nie ma niewinnego .

  39. Ja zrozumiałbym, że BF 3/4 może wymagać 6 GB RAM-u bo te produkcje rzeczywiście są imponująco dużo i bogate w detale. Ale CoD? Bez przesady. Ja rozumiem jakby użyli Cry Engine 3 albo coś podobnego. |Indyki górą!

  40. @arturdzie Tylko że grając w CoDa, nie w Bfa, czuję się wydymany. (tak, kupiłem CoDa… Pogrzało mnie od hajsu.)

  41. anok98 a co za przeproszeniem ma piernik do wiatraka? nie wiem od kiedy ilość pamięci w systemie ma coś wspólnego z pięknem generowanych przez gpu efektów… |już wiemy że gra zabiera 2GB pamięci operacyjnej… jednak bronie polityki firmy w tej kwestii. tak jak pokazywałem na zdiątkach, jestem pewien że aby gra chodziła bez problemowo(bez potrzeby ubijania) potrzeba 5 GB… a standaryzacja zaokrągla to do 6… wymagania dotyczą całego systemu komputerowego , a nie mówią ile ci zasobów z użyje.

  42. Dla zainteresowanych – Istnieją już fixy pozwalające na pominięcie sprawdzenia czy system ma 6 GB.

  43. @USM Wiemy już były już takie komentarze pod tym newsem 😛

  44. Te dodatkowe 4GB zabiera na super zaawansowane psy w CODzie, o których tak mówiono ;P i który widać na screenie wyżej

  45. @down Serio ? ile jeże będzie żartować z tym psem to już takie nudne 😛

  46. HellKiller ten dodatkowy ram jest po to żeby ci system nie pokazał bsoda, czegoś w stylu „begin dump of physical memory” lub ubić procesu gry w momencie gdy się tego nie spodziewasz. pamiętam wiele gier które miały wymagania w stylu: 2gB dla 32 4 dla 64 a w systemówce zajmowały poniżej 1. jeśli chodzi o ten ram to naprawdę odsyłam do wcześniejszych komentarzy.

  47. parę osób również mówiło, że podczas wczytywania map gra potrafi korzystać nawet z 5 giga ramu, jak wy zamierzaliście upchnąć nowe tekstury/bronie/większe mapy/dodatkowe opcje customizacji w 2 giga ? BO2 potrafiło czasami tyle pochłonąć.. A same fixy pomijające sprawdzanie RAMu powodują, że gra crashuje albo w kampanii albo nie uruchamia się w multi, to mówi samo za siebie – tyle ramu potrzeba i koniec, tak jest ta gra napisana.

  48. Witam, dzisiaj kupiłem oryginalną wersję owej gry. Posiadam 4gb ramu I5 3500 i gtx 560se. Usłyszalem, ze w internecie jest plik, który „zmienia wymagania gry co do ramu”. Czy po wgraniu tego pliku będę mógł spokojnie grac na multi ( Bo tylko dla nie kupiłem tą gre). z góry dziekuje za odpowiedz:).

  49. Czyli powtórka z pamięci, pamiętam jak ludziska składali kompu pod Black Opsa 1 i w dniu premiery albo się nie uruchamiał, albo chodził na LOW 😀

  50. @tirtel:|Jak zamierzalismy ? hm.. spytaj inne firmy (Dice np) ktore nigdy nie mialy takich problemow z grafika tysiac razy plynniejsza, ladniejsza i wielkimi mapami.

Dodaj komentarz