Call of Duty: Modern Warfare zachwyci was swoim ray tracingiem [WIDEO]
![Call of Duty: Modern Warfare zachwyci was swoim ray tracingiem [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/5b6efe17-7d98-444f-92de-9aa9d6af8a28.jpeg)
Początek rewolucji w doznaniach wizualnych?
Nvidia coraz śmielej poczyna sobie z technologią ray tracingu. Chociaż na pierwszą grę wymagającą tej funkcji przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, to już wiemy, że część tytułów z górnej półki będzie obsługiwać tę technologię już teraz. Mowa tutaj o np. najnowszych Watch Dogsach czy Minecrafcie. Do tego grona dołączy również nowe Call of Duty: Modern Warfare.
O samej technologii ochoczo mówi Matt Wuebbling, szef marketingu GeForce w Nvidii, który nazywa ją „krokiem naprzód w rozwoju gier”. Może to brzmieć jedynie jak przechwałki, ale trzeba przyznać, że zwiastuny robią wrażenie:
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare zachwyci was swoim ray tracingiem [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szczerze to ta grafika po mimo tych wszystkich bajerów które niewiele dadzą a będą zamulać kompa nie powala. widziałem ładniejsze gry.
Dokładnie, tyle lat autorzy gier pracowali bez raytracingu, że metody robienia ładnego oświetlenia są tak dobre, że teraz dorzucenie raytracingu nieszczególnie polepsza wygląd gry, a nawet niekiedy go osłabia.
Co? xD |Realizm scen z RT jest bardzo wysoki, oświetlenie wygląda naturalnie, miękko, organicznie wręcz. Od technicznej strony nowy CoD zapowiada się zaskakująco solidnie. Ba, warto podkreślić, że za naprawdę obłędnym systemem oświetlenia stoi polak i wewnętrzne studio Acti.
Całkiem dobrze to wygląda. Dawno nie czekałem na CODa. RT to bardzo fajna sprawa 🙂
To już ładniej wygląda bf 4 a nie ma tych niepotrzebnych bajerów
Ładne to, ale w tym przypadku to ja różnic wielkich nie widzę. Mimo wszystko cieszy mnie to. Tegoroczny gamescom stoi pod znakiem RTX, a myśl o przyjęciu się tej technologi na dobre zwiastuje tylko lepiej wyglądające produkcje. Być może za kilka lat to będzie standard
Bajer nie warty inwestowania 2 tysięcy w kartę.
@taz159357 dla Ciebie nie warty a dla innych warty. Oby sie rozwijało.
Niby fajnie ale w przypadku takiej gry jak CoD to w sumie zbędny dodatek. Powiedzmy sobie szczerze czy grają w tak dynamiczną grę w multi ktokolwiek ma czas aby przypatrywać się odbiciom światła czy krawedziom cieni?
Call of Duty: Modern Warfare zachwyci was swoim ray tracingiem… to nie do końca prawda. Gra nie korzysta z ray-tracingu do generowania scen 3D, bo wtedy jedna klatka na naszych komputerach renderowała by się z godzinę, a my chcemy mieć minimum 30 klatek na sekundę, prawda? Ray-tracing używany jest tu baaardzo wybiórczo, bo inaczej nie starczyłoby mocy przerobowej i pograć można by było ledwo na komputerach z NASA. Tutaj śledzenie promieni to raczej kilka odbić, kałuż i innych bzdetów czyli całkiem drętwo.
Dokładnie, trzeba było na filmie powyżej zaznaczyć miejsca gdzie była jakaś różnica, bo normalnie nikt by tego nie zauważył. Ale jasne, to dobrze że mamy jakąś nowość w grafice, za dwie generacje powinno być już całkiem dobrze.
@ sabircat Pozornie proste pytanie. Bo mimo iż świadomie nie zwracasz na to uwagi, to jednak rejestrujesz ten obraz i widzisz, że grafika np ładna. Wychwycisz detale, ale nie skupisz się na nich, jednak twój mózg przetworzy je sam i zaakceptuje to jako coś bardziej wiarygodnego i realistycznego. Zawsze jest możliwość by pewne opcje wyłączyć jak ktoś nie potrzebuje lub sprzęt nie uciągnie.
Na chwilę obecną mało kto może sobie w ogóle na to pozwolić bo przynajmniej w Polsce nie wielu stać aby na samą kartę graficzną wyłożyć prawie 3 tyś zł a gdzie reszta komputera
Różnica jest ale niewielka. I nie do końca jestem przekonany czy na plus.