Call of Duty: Nad nową odsłoną pracują ludzie od Candy Crush Saga
I nie, to nie jest żart.
Należący do Activision Blizzard developer King to na rynku mobilnym gigant, zatrudniający przeszło 2000 pracowników i mający w portfolio Candy Crush Sagę (którą ściągnięto już niemal 3 mld razy!) oraz garść mniejszych, ale wciąż popularnych tytułów w rodzaju Farm Heroes Saga. Wygląda na to, że studio zaczęło pracować nad... Call of Duty. I mówi o tym otwartym głosem, szukając za pośrednictwem swojej strony projektanta poziomów, którego zakres obowiązków wytycza czytelnie .
Celem jest stworzenie Call of Duty w wesji mobilnej, a jednocześnie osiągnięcie przełomu w dziedzinie urządzeń mobilnych i redefinicja gatunku.
Poza umiejętnością współpracy z dużym zespołem, od potencjalnego pracownika wymaga się znajomości narzędzi ("najlepiej Unity"), doświadczenia w projektowaniu lokacji pierwszoosobowych shooterów i zrozumienia dla mobilnego rynku. Jeżeli chcecie dołączyć do zespołu - zgłoszenia możecie wysyłać pod tym adresem.
Ruch jest o tyle symptomatyczny, że wedle niepotwierdzonych doniesień Call of Duty: Black Ops 4 (lub, jak sugeruje wyciek logo, Black Ops IIII) ma zaoferować nam (w miejsce zarzuconej kampanii singlowej) jakąś formę zmagań battle royale. A te, jak wiemy po przykładach mobilnego Fortnite'a i PUBG-a, zarabiających na Androidach i iOS-ach grube miliony dolarów, dobrze nadają się na przeszczep na iOS-y i telefony z Androidem.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.