Ciekawe znalezisko w wersji alfa pierwszego Gothica. Oto, co wycięto z finalnej wersji gry
Po raz kolejny dowiadujemy się, że Gothic mógł być grą bardziej obfitą w zawartość.
Nie od dziś wiadomo, że Gothic jest mocno niedokończoną grą. Dużo lokacji pozostało pustych na premierę, bugów jest co niemiara, a im bliżej końca, tym bardziej gra oferuje coraz mniej treści.
Jednocześnie wielokrotnie na przestrzeni lat słyszeliśmy od twórców, jak wiele zawartości musiało pójść do kosza ze względu na kończący się budżet. Część z nich, jak na przykład tryb multiplayer, od samego początku była ułudą. Natomiast dużo wyciętej zawartości może znaleźć potwierdzenie w wyciekłej na przestrzeni lat wersji alfa Gothica.
Jednymi z takich rzeczy są na przykład bogatsze ambientowe kwestie enpeców. Zamiast „...jeśli myślisz, że...” czy „...zawsze to samo...” postacie wypowiadały się pełnymi zdaniami o swojej sytuacji i ostatnich wydarzeniach. Użytkownik Alpha Reasercher zajmujący się, zgodnie ze swoim pseudonimem, wersjami alfa gry udostępnił nagranie pokazujące różne rozmowy postaci między sobą.
Głównie zobaczymy tutaj kopaczy narzekających na swoje życie, ale też poznamy historię nieszczęśnika imieniem Gortak, który został spalony żywcem przez Magów Ognia. Nagranie jest dość stare, ale sprawa na nowo wzbudziła zainteresowanie, gdy poruszono ten temat na subreddicie World of Gothic. Podobają wam się takie wymiany zdań?