Cities: Skylines pomogło uratować Kraków przed zbudowaniem wadliwej obwodnicy
Cities: Skylines robiło za „makietę” obwodnicy i pomogło pokazać w filmie, na czym dokładnie polega problem.
Fan drogownictwa, prowadzący kanał na YouTubie o nazwie Autostrady Polska, opublikował w połowie lutego film dotyczący projektu węzła Kraków-Mistrzejowice. Jego zdaniem był on mocno wadliwy i miał stwarzać problemy, a do tego zakorkowałby się jeszcze w dniu otwarcia. Teza nie była bezpodstawna – solidnie ją uargumentował, a jako makiety użył dobrze odwzorowanego modelu stworzonego w znanym city-builderze Cities: Skylines.
Po kolei wypunktował problemy projektu, nie tylko pokazując, że w wielu miejscach jest mało efektywny i korki pojawiłyby się w zatrważającym tempie, ale również niebezpieczny. Wielokrotne wymuszanie zmiany pasów na krótkich odstępach drogi mogłoby powodować częste kolizje i wypadki.
Autor w filmie nawoływał widzów do dzielenia się nim dalej, przede wszystkim do prasy, aby problem został dostrzeżony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Okazało się, że faktycznie udało się i GDDKiA zostawiła pod filmem komentarz, w którym tłumaczy, że projekt powstał w oparciu o dane otrzymane od Generalnego Pomiaru Ruchu, jednak zlecono dodatkową analizę Politechnice Krakowskiej.
Jej wynik nie tylko zmusił GDDKiA do wprowadzenia zmian w projekcie, lecz także zgadzał się z twierdzeniami opublikowanymi przez autora filmu.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.