rek

Codemasters: Electronic Arts przebija ofertę Take-Two i kupuje twórców Dirta za 1,2 miliarda dolarów

Walka o studio staje się coraz bardziej zażarta.

W biznesie – jak w miłości – zdarzają się zwroty akcji. Miesiąc temu świat obiegła informacja, że Take-Two zakupi Codemasters, brytyjskie studio specjalizujące się w grach wyścigowych. Wydawca przeznaczył na ten cel grubo ponad 700 milionów funtów, a do przejęcia miało dojść w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wszystko wydawało się już ustalone, dlatego ostatnie doniesienia budzą pewne zaskoczenie.

Jak donosi Sky News, Electronic Arts przebiło ofertę Take-Two i samo zamierza nabyć developerów. Szczegóły umowy nie są znane, ale do oficjalnej informacji mają zostać podane jeszcze dzisiaj. Żadna ze stron nie skomentowała jeszcze tych wiadomości. Nie oznacza to także, iż w najbliższej przyszłości nie doczekamy się kontroferty spółki Straussa Zelnicka.

Warto zauważyć, że do EA należy także Criterion i inne studia wspomagające tworzenie kolejnych Need for Speedów. Kto wie, czy gdyby Amerykanie faktycznie przejęli Codemasters, nie moglibyśmy liczyć na np. Shifta 3 (w końcu Slightly Mad Studios od niedawna podlega brytyjskiej firmie).

[AKTUALIZACJA]

To już oficjalne: Electronic Arts zapłaci za Codemasters 1,2 miliarda dolarów – czyli o ok. 300 milionów dolarów więcej niż konkurencja – a do przejęcia ma dojść w pierwszym kwartale 2021. Obie firmy wypowiadają się o przyszłej współpracy z entuzjazmem. Podobnie jak przy okazji umowy z Take-Two (notabene o której oczywiście się nie zająknięto) zarząd brytyjskiego studia pozostanie niezmieniony.

26 odpowiedzi do “Codemasters: Electronic Arts przebija ofertę Take-Two i kupuje twórców Dirta za 1,2 miliarda dolarów”

  1. EA pls stahp…

  2. Czyli ostatnie Drity będą tymi najlepszymi – bo nie wyobrażam sobie żeby EA tego nie spi*****ło…

  3. Oho, koniec Codemasters. Zaraz EA ich zjedzie do zera i wywali za drzwi.

  4. cieszmy się dobrymi seriami, tak szybko odchodzą…

  5. czyli rok-dwa i dołączą do listy ofiar EA

  6. Dirt Rally 2.0 (2019) wyszedł lepiej ale dzięki zwartości z wcześniejszej odsłony ale czegoś wciąż było brak podobna sytuacja była z Grid (2019) niby na pierwszy rzut oka ścigałka wyglądała dobrze ale brakowało zawartości szczególnie większej liczby tras, niezależnie kto będzie miał prawa do mark Codemaster musi bardziej postarać aby poprawić jakość.

  7. EastClintwood 14 grudnia 2020 o 09:19

    O nie. Teraz i Take Two będzie zmuszone robić wyścigówki na Frostbite który kompletnie się do tego nie nadaje. Wyobraźcie sobie Dirta na silniku do FPSów z debilnym autodriftem z Need for Speeda…

  8. EastClintwood 14 grudnia 2020 o 09:20

    Codemasters* nie take two, pomieszało się.

  9. @Dantes, jeśli liczysz na zawartość od ea, to chyba przestałeś grać w ich gry 10 lat temu. Koniec dirta. Jeśli nawet jakimś cudem nie zepsują go pod względem technicznym, to będzie pocięty jak na puzzle, na pojedyncze fragmenty do kupienia.

  10. EastClintwood 14 grudnia 2020 o 09:34

    Dobra przyjmuję zakłady – następny Dirt na Frostbite? No co, płotki się będą fajnie rozpadać a że kiepsko się jeździ to już kogo obchodzi. Wciskaj spację i bokiem każdy zakręt.

  11. @EastClintwood|EA musiałoby na głowe upaść, żeby uśmiercić silnik EGO od Codemasters. A ja zaś chciałbym przypomnieć, że za parę lat licencja WRC przechodzi do Codemasters. Także budżet EA, licencja WRC i utalentowane głowy Codemasters…nie mogą tego zepsuć. 🙂

  12. Żegnajcie Codemasters. Cmentarz EA jest duży, teraz powiększy się o kolejny nagrobek.

  13. To co… tryb podobny do Ultimate Team w F1. Do tego część bolidów do kupienia za walutę… ehh jakoś obawiam się, że seria F1 straci na jakości i to sporo.

  14. EastClintwood 14 grudnia 2020 o 10:00

    @k4cz0r|Jasne, musieliby na głowę upaść ale historia pokazuje, że już nieraz upadli. EA jest tak zachłyśnięte swoim cudownym Frostbajtem, że nic bym nie wykluczał. Tak czy siak silnik Codies jest świetny do ścigałek i trzymam kciuki żeby nawet wyparł toporny Frostbajt z serii NFS.

  15. W sumie tragedia, ale gdyby było take two… To byłaby apokalipsa :’P

  16. @EastClintwood no przecież nasi coś takiego zrobili – XpandRally na silniku Chrome’a (tego FPSa, nie przeglądarki)

  17. Kooperacja Bioware z Triumph i Overlord 3. Pretty please.

  18. @EastClintwood Respawn Entertainment należy do EA a pozwolili im użyć Source zamiast ich Frostbite.

  19. W sumie nie wiem mieli by ich kupić jeśli nie dla silnika, bo swój w nfsach już dawno zepsuli.

  20. Może seria Need for Speed wreszcie wróci do czasów świetności Underground i Most Wanted?

  21. Goliat – chyba raczej seria dirt zejdzie do poziomu NFS…

  22. EastClintwood 14 grudnia 2020 o 16:40

    @lukegaX|Chrome engine był dużo bardziej wszechstronny od Frostbite.

  23. RIP – mistrzowie codu

  24. śpij słodko aniołku

  25. stawiajmy świeczki… [*]

Dodaj komentarz