Control 2: Remedy wyda grę samodzielnie. Annapurna pomoże z budżetem i… adaptacjami
A wszystko w służbie przełamywania granic formalnych, hej ho.
W lutym Remedy odzyskało prawa do Control – za 17 milionów euro, czyli tyle, ile 505 Games wyłożyło na rozwój projektu Condor oraz kontynuacji przygód w Federalnym Biurze Kontroli + nadwyżka – co oznaczało dwie opcje: wzmocnienie pozycji przy ewentualnych negocjacjach z wydawcą albo wyruszenie na samodzielną ścieżkę. Jak się okazało, Finowie postanowili iść za ciosem i wydać sequel własnym sumptem.
Remedy nie odgradza się jednak całkowicie – jak głosi oświadczenie prasowe, studio nawiązało współpracę z Annapurną, firmą parającą się produkcją filmów, seriali oraz gier (Twelve Minutes, Donut County, Kentucky Route Zero, Outer Wilds, Stray). Amerykanie mają wspomóc budżetowo sequel, dzięki czemu Finowie mają stworzyć taki tytuł, jaki im się żywnie podoba, oraz… zająć się adaptacjami Control czy Alana Wake’a na wielki ekran, ten srebrny i… cóż, “wszystko ponad to”.
To istotna informacja zważywszy, że ekranizacją perypetii pisarza ma się już zajmować AMC, tylko że ostatni news dotyczący tegoż serialu pojawił się ponad dwa lata temu i dotyczył utraty showrunnera, pracującego swego czasu przy “Legionie” czy “Cloak and Dagger” Petera Callowaya, ze względu na zbieżność harmonogramów z innymi projektami. Czy to znaczy, że Annapurna przejęła inicjatywę i prawa? Oświadczenie prasowe obu spółek ogranicza się niestety do ogólników.
Szefowa Annapurny, Megan Ellison, dodała: “Zmienia się sposób, w jaki opowiadamy historie. Obecnie widownia zakochuje się w postaciach i światach, nie formatach, nie możemy się więc doczekać wykorzystania uwielbianych, immersyjnych narracji Remedy w nowych mediach”. W ogłoszeniu pada również wzmianka o tym, iż tydzień temu szeregi Annapurny wzmocnił niegdysiejszy kierownik Epic Games, Hector Sanchez – pełni teraz posadę prezesa mediów nowych i interaktywnych – a to Epic wydał drugiego Alana Wake’a. W jego słowach:
W ugodzie z Remedy nie chodzi jedynie o adaptowanie świetnych gier – chodzi o przełom w kwestii tego, jak firmy mogą ze sobą współpracować. Okazujemy wiarę w wizję Remedy, wspierając ich decyzję o samodzielnym wydawnictwie. Wiemy z doświadczenia, iż Remedy to wysokiej klasy growy partner rozwojowy i nie możemy się doczekać podzielenia się ich pracą z szerszą widownią poprzez przeniesienie świata Control i Alana Wake’a do kina, telewizji i wszystkiego ponad to.
Swoje trzy centy dołożył Sam Lake:
Niesamowicie mnie ekscytuje (tak!) możliwość rozszerzenia historii Alana Wake’a i całego naszego Połączonego Uniwersum Remedy (Remedy Connected Universe) o media ponad gry wideo oraz stworzenia w ścisłej współpracy tego wszystkiego – gier, filmów, seriali – w ramach jednej spójnej wizji. Wierzę, że Annapurna jest idealnym partnerem w kwestii zrealizowania tego marzenia.
Czytaj dalej
Recenzuję, tłumaczę, dialoguję, montuję i gdaczę. Tutaj? Nie wiem, co robię, więc piszę, dopóki mnie nie wywalą.