Creative Assembly: „Seria Total War nie trafiła na konsole z powodu technicznych ograniczeń”

Dyrektor studia Creative Assembly, Mike Simpson, w rozmowie z Eurogamerem wyjaśnił, że seria Total War nie pojawiła się na Xboksie 360 i PlayStation 3 z powodu niedoboru pamięci, co uniemożliwia wygenerowanie odpowiedniej liczby jednostek. Gdyby nie to – cykl zadebiutowałby na konsolach.
Jak mówi:
Od zawsze rozmawialiśmy o Total Warze na konsolach. Zawsze mówiłem, że nie ma jakiegoś szczególnego powodu, dla którego strategia nie mogłaby na nich dobrze działać, ale istnieją różnego rodzaju problemy, które muszą zostać wyeliminowane. Nie można tak po prostu wziąć Total Wara z PC i przenieść go na konsole.
Jak dodaje:
Obecna generacja konsol sobie po prostu nie radzi – nie mają odpowiedniej ilości pamięci, co jest ważnym czynnikiem. Te problemy techniczne są jedynymi powodami, dla których seria nie trafiła na X360 i PS3. Wielu myśli, że to wina kłopotów ze sterowaniem. Nie sądzę, by był to główny problem – po prostu nikt wcześniej nie zrobił tego dobrze. Wiele strategii na konsolach jest portami z PC, nad którymi nie myślano za wiele.
Jak mówi:
Strategie nie są znaczącym gatunkiem na konsolach. Ale myślę, że z różnych powodów to się zmieni. Następna generacja, kiedykolwiek ona nadejdzie, będzie znacznie potężniejsza niż obecna.
Simpson zaznacza jednak, że konsolowy Total War musiałby się różnić od tego z PC. Jak wyjaśnia:
Sposób, w który ludzie grają na konsoli jest nieco inny niż na PC. Nie siedzisz przed telewizorem przez cztery lub pięć godzin. Sesje są znacznie krótsze, ale mamy kilka pomysłów. Dotyczą one nie tylko konsol, ale dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “Creative Assembly: „Seria Total War nie trafiła na konsole z powodu technicznych ograniczeń””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Strategie i konsole? Dotychczas połączenie tych dwóch rzeczy zakończyło się mniejszą lub większą porażką. W jednym z wywiadów przedstawiciele Creative Assembly przyznają, że ich seria Total War nie trafiła na X360 i PS3, ale – jak zaznaczają – głównym powodem jest ograniczenie technologiczne. Studio ma nadzieję, że ich cykl pojawi się na mocniejszych next-genach.
Niech lepiej Mike Simpson powie, kiedy mają zamiar wydać Rome 2: Total War.
Niech oni zapytają Ubisoft jak się ma kwestia strategii i konsol. Sorry, zarówno End War jak i RUSE były robione pod konsole i dla konsol, porty to trafiały na PC. Obie gry nawaliły w kwestii sprzedaży. Czy next geny cokolwiek zmienia? Nie, koszta produkcji gry znowu wzrosną i trzeba będzie iść w pewniaki aby wyjść na swoje. Strategie na konsolach pewniakami nie są i nie będą. CA niech lepiej się skupi na kolejnej części dla pieców, tu im dobrze przecież.
„Ograniczenia techniczne = brak myszki? 😛 Oczywiście żartuję. Nie wiem jak by się strategia na konsolach sprzedawała ale jeśli myślą, że to ma sens to nie mam nic przeciw.
I co, mają ochotę znowu z dobrej, PC-towej produkcji zrobić parującego klocka przenosząc ją na konsole? Czystko konsolowi gracze w strategie i tak nie grają, za skomplikowane dla nich. PC tylko na tym straci.
@Aargh nie chciałbyś grać w strategie głosem tak jak nie chciałbyś grać w fps-a za pomocą kinecta, do tego nie przeniosą jej na konsole bo nikt by tego nie kupił i tyle
@Aargh – wspomnianemu RUSE nawet wsparcie dla Move nie pomogło. Albo zrobisz strategię podparta mocną konsolową marką (jak Halo Wars) albo leżysz i się gra nie sprzeda. Simple as that, sterowanie, technikalia itp. nie mają tutaj nic do rzeczy. Więc ja jak najbardziej wątpię w jakiś renesans RTSów na konsolach – nie ma tu zwyczajnie targetu.
tak btw to chyba pan Simpson zapomniał, że australijski oddział jego firmy już kiedyś tworzył „pierwszego prawdziwego konsolowego RTSa”. Efekt był tragiczny.
Chetnie bym zagral na Xboxie w ta serie, dobrze mi sie kojarzy.
„mamy kilka pomysłów. Dotyczą one nie tylko konsol, ale dotarcia do szerszego grona odbiorców.”|Następny TW potwierdzony jako g… dla każuali! ;-p
@Demilisz renesans to mógłby być jakby kiedyś już rts-y były popularne na konsolach …. a nie były nigdy, właśnie ze względu na pada i ograniczone możliwości, oraz dlatego że konsolowcy preferują zwykle szybką rozgrywkę trwającą góra 15 minut a nie 1 godzinę
bart-2pl – zalezy. Niektorzy graja po 3 4 godziny. Tak samo PC towi gracze FarmVille.
i dobrze, total war to pc’towy exclusive (wg. mnie bo kocham tą serie 😀 )
Total war z kinect’em. 🙂 |To by było coś.
Dziesięć tysięcy woja i pad… NIE! Nie dam rady.
Jakoś od Total War Rome do jednej armii można wcisnąć 20 oddziałów czyli ok. 1000 woja a postęp w tej dziedzinie mimo coraz mocniejszych podzespołów i braku „ograniczania przez konsole” jest zerowy. Mam nadzieję że coś z tym zrobią. Co do startegii to RTS nie widzę zbytnio na konsolach ale turowe… Szkoda że ten gatunek leży, szybkość reakcji nie miała by znaczenia a pad by się świetnie nadawał. Na ps one było chyba UFO Enemy Unknown 🙂
@mcJano – w Fall of the Samurai (i w Shogunie 2, doszło to w patchu ostatnim) są już bitwy 40 oddziałów na 40 oddziałów. Teraz jeden oddział to moze być 300 ludzi, więc masz 12 000 tylko po jednej stronie. Co do pada w turówkach zawsze mówię to samo: jakbym miał cały dzień na zjedzenie zupy to dalej byłoby to wygodniejsze normalną łyżką a nie herbacianą.
@lechu9010 – Kinect ma laga, więc słabo by to działało.
@MeSSer – w 3-4 godziny w Total War to się kampania dopiero zaczyna rozkręcać. Zresztą dyskusja mocno niepotrzebna: problemem TW na konsoli (jak zresztą większości strategii) jest brak zainteresowanych i tyle. Total War to już 12 letnia seria, jak ktoś jest jej fanem to łupie od dawna na pececie, jak ktoś nie jest to raczej już nim nie zostanie.
No i to chyba jest oczywiste.|Zobaczcie co się stało z Supreme Commander 2.
Skoro serie Sims dało się przenieść na konsole, to i Total War się da.
I dobrze!
@Wenus – nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. @Heywood – został uproszczony i chociaż dalej był niezłym RTSem to był słabym Sup Commem. @Barlog5 – teraz ten pan mówi tak, a jak wyjdzie nowa generacja to się okaże, że zdanie zmienił (zwłaszcza jak zobaczy ile kasy mu potrzebne na zrobienie w ogólej jakiejkolwiek gry na next geny). Albo tak, będzie TW na konsolach – tylko będzie tak jak Civilization: Revolution. Niby tytuł się zgadza, ale jakoś gra mocno inna.
Co oni z EA prowadzili jakieś tajne rozmowy, kolejną serię chcą ukatrupić:/ Jak tak dalej pójdzie to starcrafta zrobią na konsole i stanie się kolejną retarded user friendly game controlled by one button…
@Demilish|Czemu niby nie mam pojęcia? I tu, i tu wymagana jest (teoretycznie) mysz, obie gry są dość rozbudowane i wymagają dużej ilości RAMu na pokładzie.
@Wenus Dziecko moje drogie – jeżeli nawet próbujesz porównywać poziom skomplikowania wirtualnego domku dla lalek z symulatorem prowadzenia wojny totalnej we wszystkich jej aspektach – militarnej, ekonomicznej i dyplomatycznej – to albo w życiu nie grałaś w żadną grę z serii TW albo zwyczajnie „jaja sobie robisz”.
@Sabi Symulator prowadzenia wojny? Gdzie bitwy kończą się po 30 minutach i nie ma ograniczeń dotyczących zasobów ludzkich? ciekawy symulator
@Mentos09 Są ograniczenia dotyczące zasobów ludzkich 🙂
@Sabi|”Dziecko drogie”(to ja jestem starsza! o miesiąc!:) ). Zapewne Simsy widziałeś u kuzynki przez 10 minut, mam rację? No sorry, ale trójka/dwójka (z dodatkami) mąją tyle opcji, statystyk, skilli etc, że ciężko się w tym czasem nie pogubić. Do dziś nie mogę przekonać się do trójki – z powodu złożoności jest męcząca. Nie sądzę, żeby pod tym względu ustępowała jakiejkolwiek innej strategi. Poza tym – w newsie głownie mowa o ograniczeniach sprzętowych, a takie Sims 3 do plynnego grania wymaga powyżej 2GB RAM
@Wenus tak ale wyobraź sobie multiplayer w TW, tam nie ma aktywnej pauzy żeby wszytko sobie poustawiać