rek

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Do gry trafi „prawdziwy” ray tracing i DLSS 3.5

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Do gry trafi „prawdziwy” ray tracing i DLSS 3.5
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Najnowsza wersja technologii Nvidii obsługiwana będzie przez wszystkie karty graficzne z rodziny RTX i poprawi jakość ray tracingu.

Główna funkcja, o którą wzbogacone zostało DLSS w wersji 3.5, została okraszona mianem Ray Reconstruction. Pozwoli ona na poprawę jakości ray tracingu przy pomocy sztucznej inteligencji. Nie ma przy tym powodów do obaw, jako że trafi ona nie tylko na pokłady najnowszych kart z serii RTX 4XXX, ale także i tych starszych, mających swoją premierę jeszcze w 2018 roku.

Cyberpunk i śledzenie promieni

DLSS 3.5 znajdzie zastosowanie przede wszystkim w tytułach, które obsługują path tracing, znany także jako pełen ray tracing. Od standardowej techniki śledzenia promieni odróżnia go przede wszystkim to, że dotyczy on wszystkich elementów, a nie jedynie wybranych, takich jak odbicia lub cienie. Więcej szczegółów na temat rzeczonej technologii zostało przedstawionych w materiale wideo opublikowanym na kanale Nvidii, z którym możecie zapoznać się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=sGKCrcNsVzo

Fanów Cyberpunka 2077 z pewnością ucieszy fakt, że zarówno path tracing, jak i wspierające go DLSS 3.5, trafią do gry wraz z nadciągającym dodatkiem, który, gwoli przypomnienia, zadebiutuje już 26 września. Śledzenie ścieżek zostało zaprezentowane w akcji na krótkim gameplayu, w ramach którego twórcy chwalą się także zwiększoną wydajnością wynikającą z wykorzystania najnowszej odsłony DLSS.

https://www.youtube.com/watch?v=oMCC9TgsCDY

Mimo wszystko biblioteka tytułów będących w stanie wykorzystać pełnię potencjału w rozwiązaniach Nvidii nie prezentuje się na ten moment zbyt obszernie. Path tracing oraz DLSS 3.5 znajdzie się w Alanie Wake’u 2, trafią one także do Portala.

7 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Do gry trafi „prawdziwy” ray tracing i DLSS 3.5”

  1. Rozumiem że dotyczy to tylko PC?

    • Za prezentację odpowiadała Nvidia, także na ten moment możemy śmiało trzymać się założenia, że pokazane nowości dotyczą tylko wersji na PC.

  2. Dla kogoś z RTX 2070 Super to raczej niczego nie zmieni, co nie?
    Pytam serio, bo nie znam się na tym, ale coś mi mówi że aby w pełni to wykorzystać to musiałbym z Overdrive grać.
    Poprawcie, jak się mylę.

    • Około 5:30 na pierwszym załączonym filmie widać porównanie ilości klatek w przypadku gry działającej z włączonym ray tracingiem w trybie Overdrive bez DLSS oraz w każdej z trzech dostępnej wersji. DLSS 3.5 zapełnia spory wzrost FPS-ów, jednak nie sprecyzowano, na jakiej karcie dokonano porównania. Biorąc pod uwagę fakt, że 3.5 obsługiwane będzie przez każdą kartę z serii RTX, możliwe, że nawet na tych starszych będzie widoczny spory wzrost wydajności, ale czy będzie on wystarczający do udźwignięcia Overdrive – to się pewnie okaże dopiero po premierze.

    • @Jaqp Tylko o ile dobrze rozumiem DLSS będzie dostępny tylko wtedy gdy dana gra będzie mieć Pathtracing? Zobaczymy czy mój RTX 370 też dostanie tą Aktualizację Dlss 3.5 bo jak na razie mam tylko 2.0

    • Na ten moment na to wygląda, wersja 3.5 trafi na start do wspomnianego Cyberpunka, Alana Wake’a 2, Portala i paru narzędzi. Twój RTX na pewno obsłuży DLSS 3.5, wliczając w to funkcję odpowiedzialną za poprawę ray tracingu, jednak opcja generowania klatek nadal będzie dostępna wyłącznie na kartach z serii 40XX.

    • @Jaqp Aha Rozumiem…. Dzięki za odpowiedź.

Dodaj komentarz