rek

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Są pierwsze testy wydajności

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Są pierwsze testy wydajności
Kuba "SztywnyPatyk" Stolarz
Digital Foundry przeanalizowało pierwsze dostępne gameplaye. Wyniki?

Phantom LIberty ma premierę dopiero we wrześniu, co nie przeszkodziło magikom z Digital Foundry w przeprowadzeniu już analizy wydajności. Co prawda, wyłącznie na podstawie oficjalnych materiałów, których jest jak na lekarstwo, ale na szczęście Redzi uraczyli nas zapisami rozgrywki pierwszej misji na trzech platformach: PS5 i XSX w trybie wydajności oraz pececie z włączonym RT Overdrive, trybie wspierającym ray tracing. Tryby poświęcone jakości muszą poczekać na swoją kolej.

https://www.youtube.com/watch?v=1054agP0vds

Bez zaskoczenia, największe wizualne wrażenie robi odpalona na maksymalnych ustawieniach wersja pecetowa, która nieźle wykorzystuje śledzenie promieni: gdy na konsolach zjazd zjeżdżalnią ukazano w nader jasnych kolorach, tak na komputerze wnętrze jest totalnie pogrążone w ciemności. A że odwiedzamy płonące na lewo i prawo miasto, ogień robi jeszcze większe wrażenie.

Pomiędzy Performance Mode na PS5 i XSX zaś nie ma szczególnych różnic, jeśli chodzi o kwestię wizualną: obie wersje wyglądają w zasadzie identycznie i podobnie celują w 1440p podbite dynamicznym skalowaniem z 900p. Nie ma rewolucji względem tego, co możecie uświadczyć w zwykłym next-genowym Cymbergaju.

Tyle że wersja pecetowa… pokazywana jest w 30 klatkach; nie wiadomo więc, czy będzie się dało przyjemnie grać w 60. W kwestii płynności walkowerem wygrywają konsole; i tylko walkowerem, bo mają własne problemy. O ile Series X radzi sobie naprawdę dobrze przy utrzymywaniu 60 fpsów, dławiąc się jedynie przy co większych efektach świetlnych czy strzelaninach (najniższa liczba zaprezentowanych w materiale klatek to 47), tak na PS5 czterdzieści parę klatek to nie maksimum, tylko średnia przy największych rozwałkach. Ta platforma będzie wymagała najwięcej szlifów.

https://www.youtube.com/watch?v=reABCMNGM3w

Digital Foundry odkryło przy okazji, że Cedep stworzył dwie wersje tego samego trailera – jedną na kanał Xboksa, drugą na swój – które różnią się tym, iż drugi zwiastun ewidentnie zgrywano z peceta z włączonym RT Overdrive. Czy zmienia to postać rzeczy? Nie. Ani trochę.

Phantom Liberty ma się pojawić 26 września.

2 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – Są pierwsze testy wydajności”

  1. Jak oni z nagranego filmiku okreslili w ilu klatkach to chodzi?

Dodaj komentarz