D.I.C.E. Awards: Developerzy nominowali Horizona i coś tam jeszcze
Na 21. gali D.I.C.E. Awards (która odbędzie się 22 lutego) największe szanse na wyróżnienia ma Horizon (10 nominacji), który o dwie długości wyprzedza The Legend of Zelda: Breath of the Wild (6), Cupheada (5), Hellblade’a (5) czy PlayerUnknown’s Battlegrounds i Super Mario Odyssey (po 4).
Oto jakie produkcje chcą nagrodzić członkowie Akademii Sztuk i Nauk Interaktywnych (AIAS):
Gra roku
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie animacji
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie kierunku artystycznego
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie tworzenia postaci
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie muzyki
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie udźwiękowienia
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie fabuły
Wybitne osiągnięcie technologiczne
Najlepsza gra akcji
Najlepsza gra przygodowa
Najlepsza gra rodzinna
Najlepsza bijatyka
Najlepsza gra wyścigowa
Najlepsza gra RPG
Najlepsza gra sportowa
Najlepsza gra strategiczna/symulacja
Osiągnięcie technologiczne w dziedzinie immersji
Najlepsza immersyjna gra
Nagroda D.I.C.E. Sprite
Najlepsza gra na handheldy
Najlepsza gra mobilna
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie rozgrywki online
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie game designu
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie reżyserii
Przypomnijmy, że na ubiegłorocznej gali triumfował Blizzard, którego Overwatch zgarnął cztery statuetki (taką samą ich liczbę zabrali ze sobą developerzy Naughty Dog, którzy zostali nagrodzeni za Uncharted 4: Kres złodzieja). Na liście pojawił się i polski akcent, wyróżniono bowiem VR-ową wersję Superhota.
Czytaj dalej
-
Techland w formie. Pierwsze opinie o Dying Light: The Beast chwalą...
-
Twórcy Hollow Knight: Silksong tłumaczą zmiany w poziomie trudności względem...
-
Tencent odpowiada na oskarżenia Sony o kopiowanie Horizona. „Jest to próba odgrodzenia...
-
Dwie skromne produkcje o przetrwaniu do odebrania za darmo na Epic Games Storze
72 odpowiedzi do “D.I.C.E. Awards: Developerzy nominowali Horizona i coś tam jeszcze”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Na horyzoncie Horizon, więcej Horizona, jeszcze Horizon, dalej Horizon, wciąż Horizon…
To ta gala, gdzie Wiedźmin 3 był zmuszony przegrać z Falloutem 4 (poza Baftą)? Hmmm, to tłumaczy brak Automaty, co w kwestii OST jest niedorzeczne…
@princefan Się tak spuszczacie nad tym Nierem, jakby to było coś niezwykłego. Zwykły slasher, z wymuszonym graniem po parę razy tego samego by zobaczyć 5 minut innego filmiku.
@gimemoa bo to po prostu świetna gra. A wy się tak spuszczacie nad tym PUBG
@gimemoa komentarz typu nie grałem, ale z krytykuje.
@wilk252 Tak samo inni robili z wieloma grami ostatnio. No ale oni mieli prawa, kiedy już zaczynasz tak robić o czymś co wielu nazywa „hitem” to już zaczynają atakować jego.
@gimemoa|Podbijam Nier jest przereklamowany. System walki jest dość ubogi, fabuła też nie jest wyjątkowo porywająca. Jak dla mnie ost i kreacja świata oraz postaci to są najlepsze co ma do zaoferowania Automata.
@gimemoa „wymuszonym graniem po parę razy tego samego by zobaczyć 5 minut innego filmiku”Ale jak nie grałeś to nie opowiadaj bzdur, proszę.
@Batushka system walki jest ciekawszy niż w Zeldzie, a jakoś nikt nie wypomina tego Zeldzie bo to Zelda
>osiągnięcie w dziedzinie tworzenia postaci|>Iden Versio|Nieźle, naprawdę nieźle|Mogliby tatusia Bakera dodać zamiast niej
Wybitne osiągnięcie w dziedzinie animacji – For Honor|- patrzę na Persona 5, Night in the Woods, Hollow Knight, Battlefront 2….|Dobra ja wysiadam.
Aha, wśród RPG’ów drugie jest Cień Wojny, a nie ma Elexa. Kto tam wgl rozdawał głosy?
Jeśli coś nazywa się „Akademią Sztuk” (przez duże „s”) i do tytułu Gry Roku nominuje PUBG w miejsce chociażby Divinity 2, czy Hellblade, to o czym tu właściwie pisać? Rozumiem, że wciśnięcie rozgrzebanej bety 30 milionom odbiorców jest swoistym osiągnięciem, ale chyba nie o ten rodzaj „sztuki” powinno tu chodzić, nieprawdaż?
@Shaddon no sorry ale grą roku zostaje hit w który wszyscy grają i o którym jest głośno a nie nisza którą się pałuje dwóch czy trzech „wysublimowanych smakoszy”.
@JKMII|Senua akurat dobrze się sprzedała i to samo Divinity, więc twój argument nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.|Destiny 2 to jedna wielka obraza dla graczy. Dali dobre podstawy na początku i od tamtego momentu stają się coraz mniej przyjaźni graczom. Słowa przepraszam nie powiedzieli do tej pory ani razu. Plan rozwoju gry też wygląda jakby, podstawka to była beta, bo rzeczy, które były dobre i popularne z pierwszej części są planowane na…. jesień tego roku.
>Wybitne osiągnięcie w dziedzinie animacji|>For Honor|Żart numer 1|>Wybitne osiągnięcie w dziedzinie tworzenia postaci|>Iden Versio|Żart numer 2|Nieumieszczenie Niera w kategorii związanej z muzyką (za to umieszczenie w kategorii RPG) też jest dla mnie nieporozumieniem.
JKMII|Zależy czy mówimy o sukcesie komercyjnym, czy artystycznym. Jeśli to są nagrodyod Akademii Sztuk, to jednak nacisk powinien być kładziony właśnie na aspekt artystyczny. A Twój komentarz jest w stylu: „Guano musi być dobre, w końcu miliony much nie mogą się mylić…”
@Xellar Powinieneś spróbować wydaje się że polubił byś głębię smaku|@ Scorpix dobrze się sprzedały w stosunku do czego? Jak na swoją półkę i w stosunku do budżetu. Do 30 milionów to nawet startu nie mają. Rzeczywistości to byś nie poznał jakby wyskoczyła zza krzaka i kopnęła cię w zad.
@JKMII|Rozumiem, że poleciłeś Xellarowi zakosztowanie guana na podstawie własnych doświadczeń? Cóż, co kto lubi.|Wracając do tematu, to gdybyś miał rację (a nie masz), kolejne części Call of Duty sięgałyby po tytuły Gier Roku niezmiennie od ponad dekady, a i tak byłoby w tym więcej sensu niż w nominowaniu do tego zaszczytnego miana półproduktu, który ani nie wygląda, ani nie brzmi, ani nawet nie działa jak należy. Nie przypominam sobie, by ktoś obsypywał Arkham Knighta nagrodami za karygodną optymalizację.
@JKMII|Możesz mi dać linka do tej informacji, że Destiny 2 sprzedało się w nakładzie 30 mln? Bo ja nie mogę coś znaleźć. Zresztą ilość sprzedanych egzemplarzy nie równa się sukcesowi komercyjnemu. Jeśli uznasz, że 7 mln sprzedanych kopii Battlefront 2 to sukces, to się grubo mylisz, bo założenia były na bodajże 14 mln.|Senua ma na pewno ponad 500 tys. co najmniej (obecnie stawiam około 1 mln). Divinity okupuje ostatnimi czasy dość regularnie top 10 na Steam.|O Destiny 2 jestgłośno, ale.. nie tak jak powin
Od Destiny 2 teraz raczej gracze odchodzą niż przychodzą, więc to raczej dobrze o rozwoju gry nie świadczy i pokazuje, że jednak wszyscy w to nie grają.|Call of Duty w rok w rok kupowało sporo ludzi, czy taki Advanced Warfare to kandydat na grę roku?
Że nowy Life is Strange nie walczy o nagrode za soundtrack to jakiś skandal.
@silvver|A czy mowa tu o Zeldzie? 🙂 W Automacie combat jest żywcem wyjęty z takiego Transformers Devastation, po Platinum spodziewałem się walki na poziomie np Bayonetty albo MGR.
Czemu Horizon? Oni gdzieś publikują wyjaśnienia dlaczego nominowali taką grę, a nie inną? Bo serio, ale nie jestem w stanie przypomnieć sobie żadnego utworu z Horizon’a. Kierunek artystyczny czy osiągnięcie technologiczne ok, ale nie soundtrack.
@JKMII|Słaba riposta, myślę, że stać Cię na więcej. Rozumiem, że jesteś typem osoby, która w ocenie jakości produktów, kieruje się głównie poziomem popularności. Zapewne, nagroda za utwór muzyczny wszech czasów, gdyby wybór należał do Ciebie, miałby olbrzymie szanse powędrować do twórców Despacito, a taka 5 symfonia Bethoveena czy uwertura 1812 Tchaikovskyego pewnie nie znalazłyby się nawet kręgu nominowanych. Nie mam nic przeciwko nagrodzeniu PUBG, bo sprzedać 30 mln kopii gry o czymś świadczy, ale
nominowanie tego tytułu w kategorii „gra roku” jest olbrzymim nieporozumieniem. Jeśli mamy spłycać takie konkursy poprzez ustanowienie jednego kryterium – liczby sprzedanych egzemplarzy, to po co w ogóle fatygować się nominowaniem kilku tytułów? Wystarczy sprawdzić dane sprzedażowe i już. Wszystko wiadome. No i praktycznie zawsze zwycięzcą będzie gra, która ukaże się w pierwszych 3 miesiącach roku 🙂 |*gronie zamiast kręgu.
@scorpix gdzie ja pisałem coś o Destiny 2?|@Xellar gdzie ja to napisałem? Na grę roku sklada się wiele czynników ale jednym z nich jest właśnie popularność. |Jeśli chodzi o liczbę fanów to utwory Beethovena licząc od dnia premiery miały na pewno więcej fanów niż jednoroczny hit.
Jakieś do zupy te nominacje.
„Wybitne osiągnięcie w dziedzinie game designu|-PlayerUnknown’s Battlegrounds”Nagroda za game design=rewolucyjny sposób rozgrywki? Dobrze to rozumiem? Jeżeli tak to jakim cudem PUBG dostaje tam nawet nominację, skoro sposób rozgrywki jest identyczny jak w wielu grach przed nim, niewielką innowacją można nazwać to, że startujesz bez broni. Nie oceniam, czy gra zła, czy dobra, ale proszę, nominacja za game design? :s Chyba że całkiem źle rozumiem co to znaczy, jeżeli tak wyjaśnijcie proszę!
@DarkPresent No PUBG wprowadził nową formę rozgrywki zwaną battle royale. Jeżeli stworzenie nowego modelu rozgrywki nie jest godne nominacji za game design to trzeba zapytać co jest godne?
D.I.C.E. Awards? Co to takiego?|Czy teraz byle developer będzie urządzał sobie growe Oskary?
@JKMII PUBG tak samo stworzył battle royale jak League of Legends stworzyło gatunek MOBa, czyli wcale…
@JKMII|Z twoich słów można było wysnuć wniosek, że cały czas mówisz o Destiny 2. Ja pisałem o Destiny, a ty odpowiedziałeś bez podania tytułu, więc można było uznać, że piszesz o grze Bungie, a nie o PUBG|I Battle Royal wcale nie zapoczątkował PUBG. Wyrzucił go na szersze wody, jak z MOBA zrobił LoL, ale nie jest to wielkie osiągnięcie game dev.
https:www.forbes.com/sites/erikkain/2017/12/08/here-are-all-the-winners-of-the-2017-game-awards/4bb0ce7422a5|Tu macie normalne nominacje i normalnych zwycięzców na odtrutkę,
@zadymek D.I.C.E. to nie studio DICE :D|@ Scorpix wciąłeś się do mojej odpowiedzi do Shaddon gdzie pisałem o PUBG i gdzie on pisał o 30 milionach PUBG. Ja nic nie pisałem o Destiny.|W tym linku 99% nominacji jest identycznych i chyba żaden tytuł którego nie ma w nominacjach D.I.C.E. nie wygrał. Więc duża szansa że że i zwycięzcy się w dużej mierze pokryją.|Masakra o jakie marginesy różnic ludzie są się w stanie prawie pozabijać. Żal.
JKMII o ile się jeszcze nie douczyłeś co do battle royale to polecam materiał TVGRY, bo nie chce mi się rozpisywać o genezie tego gatunku. Jak będziesz miał odpowiednią wiedzę to wtedy wróć. |A co do samych nagród, widzę, że w tym roku wiele dobrych produkcji jest pomijanych. Nier, Prey. Co do postaci no nawet Jack Baker był 100 razy lepszą postacią od Iden Versio. Muzyka Cod? Cod faktycznie był niezły w tym roku ale muzyka to na pewno nie ta produkcja. Ale po niektórych „galach” zaskoczenia nie ma- dno…
@Moris514 a ja polecam ekstrakcję kija i rozluźnienie dolnej części pleców. Masakra panie, masakra.
@JKMII to nie jest żaden ból, po prostu informuję Cię tylko, że się mylisz i to grubo. Zresztą gry to pewnego rodzaju sztuka, a PUBG moim zdaniem nie powinien być nawet nominowany do tytułu Gry Roku, zresztą wiele osób podziela moje zdanie. I w pełni rozumiem emocje towarzyszące przy rozgrywce w PUBG ale to od razu nie klasyfikuje tej produkcji jako wybitnej.
@JKMII, |”Na grę roku sklada się wiele czynników ale jednym z nich jest właśnie popularność” Zależy jak podejść do tematu. Jeśli ktoś opierałby się na wartości artystycznej, to popularność wcale nie musiała być jedną ze składowych. Nie od dziś wiadomo, że olbrzymią popularność zyskują zazwyczaj lekkie, łatwe do przyswojenia, przystępne dla jak największej grupy odbiorców „produkty”. Rzeczy ambitne są trudniejsze w odbiorze, ale technicznie praktycznie zawsze na poziomie nieosiągalnym dla masówki. Po prostu
@Moris514 „Ej ta gra jest nic nie warta, natychmiast przestańcie się dobrze bawić” już, już spokojnie. Opanuj emocje.
od nagród przyznawanych przez Akademię Sztuk i Nauk Interaktywnych oczekiwałbym trochę bardziej wyrafinowanego podejścia do gier jako sztuki. Nie chcę nic umniejszać ani deprecjonować sukcesu PUBG. Jako gra spełnia swoją funkcję, ludzie się przy tym dobrze bawią i już. To jest ok. Moim zdaniem nie zasługuje aby się znaleść w kategorii „Gra Roku”. Chociaż, tak jak piszesz, pojęcie gra roku, to pojęcie bardzo obszerne. Przydałaby się definicja i transparentne kryteria, jakie zastosowli. Jednak jeśli spojrzeć
kto te nagrody przyznawał – Akedamia Sztuk – i zestawisz to z PUBG, trochę mi się to gryzie 🙂
@Xellar Trochę wyolbrzymiasz organizację nominującą: The Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) is a non-profit organization of industry professionals and presents a series of annual Interactive Achievement Awards.|To jest organizacja branżowa a nie akademia w sensie uczelni 🙂
Podobnie jak „Akademia filmowa” przyznająca oskary. To po prostu organizacja zrzeszająca ludzi z branży.
Niezależnie od dyskusji. Nie kłóćmy się, bo każdy ma swoje gusta i swoje gry roku. Najważniejsza jest zabawa (byle bez loot-boxów i mikropłatności).
@JKMII Za przeproszeniem gdzie napisałem, że ja sam się dobrze nie bawiłem? A co do pierwszego zdania odnosiło się to do tego, że nie znasz genezy battle royale, więc Cię poinformowałem. Co do reszty to tak jak w pytaniu na poczatku
@Moris514 masz historie BR. https:pl.m.wikipedia.org/wiki/Battle_royal_(gry_komputerowe)
@JKMII UU brawo. To czemu przedtem pisałeś, że PUBG wprowadził nową formę rozrywki jaką jest Battle Royale? I wciąż zastanawiam się gdzie napisałem, że nie bawiłem się dobrze…
@JKMII|Widzisz. Jednak PUBG nie był pierwszym Battle Royal, ale jako pierwszy, który tak mocno wybił się ponad przeciętność.
Panowie czytać nie potrafią? PUBG jest pierwszą grą BR. Wcześniej były tylko przymiarki które nie satysfakcjonowały tworcy…