11
16.09.2024, 09:00Lektura na 1 minutę

Diablo 4 z ponad miliardem dolarów przychodu. Wiemy, ile z tego pochodzi z mikropłatności

Najszybciej sprzedająca się gra Blizzarda dalej zarabia setki milionów dolarów.


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Diablo 4 z całą pewnością jest tytułem kontrowersyjnym i nierównym – gra stoi w rozkroku pomiędzy hack’n’slashem a MMO, a kolejne sezony sprawiają wrażenie bardziej tymczasowych eksperymentów niż konsekwentnego kierunku ulepszenia gry. Co wcale nie przekłada się na kwestie finansowe – w tej materii najnowsza gra Blizzarda to prawdziwa maszynka do zarabiania pieniędzy. Serwis Tech4Gamers zauważył, że starszy menedżer produktu Diablo 4, Harrison Froeshke, zamieścił na LinkedInie kilka informacji nt. produkcji, za którą odpowiada.

Diablo 4 wygenerowało ponad miliard dolarów przychodu, z czego ok. 150 mln to kwota pochodząca z mikrotransakcji. Pamiętajmy, że 666 milionów to pieniądze zarobione przez pierwsze 5 dni po premierze (spora w tym zasługa preorderów). A to dopiero początek – w październiku wyjdzie pierwsze duże rozszerzenie, które zapewne przełoży się na ponowny wzrost zainteresowania hack’n’slashem.

Liczby te robią spore wrażenie, ale są niczym w porównaniu do Diablo Immortal – darmowa mobilka zarobiła 500 mln dolarów przez pierwszy rok od debiutu. Wniosek? Gracze chętnie wydają pieniądze na elementy kosmetyczne i przepustki sezonowe, pomimo powszechnej krytyki gier-usług i mikrotransakcji.


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów652

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze