Diablo IV: Sezon Konstruktów z kolejnymi szczegółami
Blizzard przeprowadził transmisję, na której przedstawił szczegóły nadchodzącego sezonu Diablo IV.
Już 23 stycznia kończy się Sezon Krwi, który uczynił z najnowszej odsłony hack’n’slasha najlepsze Diablo w historii (przynajmniej według Cubitussa). Tego samego dnia rozpocznie się Sezon Konstruktów, który zaoferuje fanom zabijania demonów mnóstwo nowości. Nową zawartość podsumowuje opublikowany przez Blizzarda 7-minutowy film.
Dodatkowo w czwartek 18 stycznia odbył się Diablo IV Developer Update Livestream, na którym developerzy bardzo szczegółowo opowiadali o nadchodzących zmianach. Początek transmisji skupiał się na informacjach dotyczących nowego questline’u. Twórcy podkreślali, że chcieli eksplorować motywy odbiegające od tych, które poruszali w podstawowej wersji gry i dwóch pierwszych sezonach. Temat przewodni, jakim jest starożytna magia i konstrukty, faktycznie różni się od wykorzystywanych wcześniej przez twórców motywów plugastwa i wampiryzmu.
W dalszej części streamu twórcy skupili się na Seneszalu, mechanicznym pająku, który będzie nas wspierał podczas starć z hordami piekła. Moce pająka można modyfikować za pomocą tzw. kamieni zarządzających i kamieni dostrojenia. Te znajdziemy w Skarbcach oraz innych zakątkach Sanktuarium.

Wspomniane Skarbce to podziemia, w których gracze będą mogli zmierzyć się z nowymi rodzajami przeciwników. Na randze świata III można będzie odblokować tzw. Skarbce Koszmarów, które są podobne do dostępnych w podstawce Podziemi Koszmarów, ale wewnątrz nich napotkacie zasilane mocą różnych żywiołów konstrukty. Oprócz tego w grze pojawi się nowy rodzaj eventu o nazwie Tajemnicze Wstrząsy, w którym zmierzymy się z przeciwnikami elitarnymi. Za ich pokonanie otrzymamy nową walutę – Perły Opoki, którą możemy wykorzystać na nagrody za ponowne przejście Skarbców.
Sezon Konstruktów doda do gry również inne nowe wyzwanie. Mowa o tzw. Cięgach, które będą zmieniającymi się co tydzień podziemiami o ustalonym układzie. Będzie można konkurować w nich z innymi graczami, a rezultaty zmagań będą widoczne na tablicach wyników.

Do gry zawitają również zmiany poprawiające komfort rozgrywki, takie jak m.in: trwające nieustannie piekielne przypływy, ulepszone sterowanie na klawiaturze, dodatkowa zakładka skrzynki i poprawki systemu modyfikacji drzewka umiejętności. Końcówka transmisji twórców dotyczyła informacji na temat poszczególnych klas postaci i zawartości nowej przepustki sezonowej. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.
Czy zapowiedziane zmiany i nowości przekonały was, żeby 23 stycznia wrócić do Sanktuarium?