Diablo IV z pierwszą dużą aktualizacją balansującą postaci
Balansowanie postaci w Diablo IV jest ważnym elementem cyklu życiowego produkcji.
Niedawno Rajmund pisał o tym, że pierwsi gracze Diablo IV doświadczają pierwszych problemów, a szczególnie poszkodowani zdają się być posiadacze konsol PlayStation. Mimo tego trzeba podkreślić, że nie zabrakło również opinii, iż Diablo IV na PC działa zaskakująco dobrze.
Ostatecznie gra tętni życiem i powoli ewoluuje, więc przyszła kolej na pierwszą dużą aktualizację dla wszystkich platform. Oficjalna lista zmian wprowadzonych w wersji 1.0.2d zawiera przede wszystkim wzmianki o próbach lepszego zbalansowania klas postaci. Twórcy napisali, że w ogólnym rozrachunku są zadowoleni ze wspomnianych klas, lecz zawsze jest miejsce na poprawki.
Blizzard chce unikać sytuacji, w których jakiś gracz może przetrwać nierozsądnie wysokie dawki obrażeń przez niewyobrażalnie długi czas. W związku z tym miejsce miały pewne redukcje. Inna sprawa, że niektóre umiejętności i buildy okazały się być mniej efektywne, niż powinny, a to również wymagało interwencji i twórcy zdecydowali się na odpowiednie wzmocnienia. W najnowszej aktualizacji zdecydowano się jeszcze na zmiany w systemie paragonów, bo w końcowym rozrachunku można było uzyskać przesadnie wielką siłę.
Mniej więcej tak podsumowano trzy filary zmian, a obszerna i szczegółowa lista znajduje się na oficjalnej stronie. Widać tam sporo drobnych szlifów w zakresie zadawanych obrażeń, czasach potrzebnych do ochłonięcia (cooldown) itd. Tego typu optymalizacja raczej będzie miała miejsce jeszcze wiele razy w cyklu życiowym Diablo IV.
Na koniec przypominam o naszej recenzji Diablo IV, w której Krigor podkreślał, że najnowsze dziecko Blizzarda niczym go nie zaskoczyło.
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.