4
24.09.2024, 09:00Lektura na 2 minuty

Don’t Nod: Słaba pierwsza połowa roku dla twórców Jusant i Banishers

Najnowsze gry studia poradziły sobie bardzo słabo, przez co firma zanotowała duży spadek przychodów w pierwszej połowie roku podatkowego.

Studio Don’t Nod dało się poznać jako specjaliści od średniaków, ale napędzanych sensownymi pomysłami. Life Is Strange przyniosło im ogólnoświatowy rozgłos, jednak wcześniej developerzy wydali świetnego akcyjniaka Remember Me, wyposażonego w bardzo oryginalny system walki. Potem był Vampyr ze swoimi rozterkami natury moralnej, a Jusant, czyli bardzo spokojna gra o wspinaczce, to kolejny eksperyment, który wydawał się udany. Podobnie wydane w tym roku Banishers: Ghosts of New Eden, zrecenzowane u nas przez Karola.

Niestety wyniki finansowe za pierwszą połowę bieżącego roku podatkowego pokazują coś zgoła odmiennego. Obydwie wspomniane gry nie poradziły sobie najlepiej, okazując się finansową klapą. Oskar Guilbert, CEO firmy, skomentował to tak:


Jesteśmy rozczarowani naszymi ostatnimi wynikami. Pomimo świetnego przyjęcia przez krytyków, zarówno Jusant, jak i Banishers: Ghosts of New Eden niestety nie osiągnęły oczekiwanych wyników komercyjnych, co skłoniło nas do rozważenia wszystkich możliwych opcji dotyczących dalszego planu działania.


Oskar Guilbert, prezes Don't Nod

Nie brzmi to dobrze, bo w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, przychody spadły o 11%, a Don’t Nod wydało wówczas tylko Harmony: The Fall of Reverie, o którym zapewne większość z was nawet nie słyszała – w szczytowym momencie na Steamie grało w to tylko 87 osób. Jakie kroki firma planuje podjąć dalej? Te oczywiste, czyli skoncentruje siły na kolejnych projektach: wychodzących w przyszłym roku Lost Records: Bloom & Rage oraz Koirze (polecam demo na Steamie), a także dwóch, niezapowiedzianych oficjalnie produkcjach. Z drugiej strony słaba sytuacja finansowa zmusiła twórców do wstrzymania prac nad dwoma innymi tytułami, co pozwoliło tymczasowo zaoszczędzić 7,6 milionów euro.

Trzymam kciuki za Don’t Nod i liczę na szybkie ustabilizowanie sytuacji. Pełny raport przeczytacie w tym miejscu.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1450

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze