Doom Eternal pozbywa się anti-cheata Denuvo tydzień od jego wprowadzenia
Najnowszy Doom zachwycił wszystkich i nic nie wskazywało na to, że cokolwiek mogłoby zwrócić przeciwko niemu fanów. Okazuje się jednak, iż łaska graczy na pstrym koniu jeździ – wprowadzenie przed tygodniem anti-cheata Denuvo doprowadziło do bombardowania gry negatywnymi recenzjami.
Dla porządku: nie mówimy o znanym i nielubianym zabezpieczeniu pirackim Denuvo, tylko jego kuzynie, którego celem jest walka z oszustami. Jego dodanie wzbudziło wśród graczy spore kontrowersje, ponieważ działa (jak niektóre inne anticheaty, w tym kontrowersyjny Vanguard od Valoranta) na poziomie jądra systemu – a bez jego uruchamiania nie włączymy nawet trybu single. Dlatego ku zaskoczeniu chyba wszystkich id Software zdecydowało się usunąć zabezpieczenie już po tygodniu. Jak napisał w oficjalnym redditowym wątku Marty Stratton, producent wykonawczy studia:
Pomimo naszych najlepszych intencji reakcja graczy jasno pokazała, że musimy ponownie ocenić nasze podejście do integracji anti-cheatu. Z tego powodu usuniemy technologię anti-cheat z gry w naszej kolejnej aktualizacji na pecetach. Analizując przyszłość anti-cheatów w Doom Eternal, jako minimum musimy potraktować danie osobom grającym wyłącznie w kampanię możliwości zabawy bez oprogramowania anti-cheatowego. Podobnie musimy upewnić się, że moment integracji z anti-cheatem będzie odpowiadał oczekiwaniom graczy w konkretnych przypadkach – jak rozgrywkach rankingowych czy zawodowych – gdzie żądania system anti-cheatowego są o wiele głośniejsze.
Stratton dodał też, że decyzja o dodaniu do gry Denuvo została podjęta przed id Software, a nie Bethesdę, jak chcieliby niektórzy. Podjął również kwestię wpływu zabezpieczenia na wydajność – według wiedzy studia problemy, jakie u niektórych pojawiły się po aktualizacji, nie były powodowane przez anti-cheat, a zmianami wprowadzonymi w samym patchu (związanymi m.in. z VRAM-em). Developer odniósł się też do irytacji związanej z wymogiem używania Denuvo także w kampanii – miało to być gwarancją, że nadchodzący moduł Inwazji (mieszający singla z multi) będzie wolny od oszustw.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Doom Eternal pozbywa się anti-cheata Denuvo tydzień od jego wprowadzenia”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szybko poszło 🙂 Chociaż ciekawe jakie zabezpieczenia będą chcieli wprowadzić zamiast tego.
I bardzo dobrze! Ja będę dalej kibicował gog.com
Hah, gracze napadający się w singlu…wszyscy zrzynają z Diablo 😉
Dziw bierze, że id Software usunęło Denuvo Anti-Cheat pod naciskiem negatywnych recenzji graczy no cóż lepiej późno niż wcale a najlepszą opcja dla wszystkich jest całkowita likwidacja Denuvo wtedy producenci zamiast skupiać się (wydawać pieniądze) na uciążliwych zabezpieczeniach to niech się skoncentrują na optymalizacji swoich nowych gier.
Czyli teraz tryb Inwazji nie będzie wolny od oszustw? 😉