4
około 13 godzin temuLektura na 2 minuty

EA rezygnuje z pracy zdalnej. Pracownicy mają wrócić do biur

Electronic Arts kończy erę pracy z domu.


Aleksandra „Doksa” Jung

W rozesłanym dzisiaj mailu CEO firmy, Andrew Wilson, zachwala zalety pracy stacjonarnej.


Praca w biurze skutkuje kinetyczną energią, która napędza kreatywność, innowację i relacje międzyludzkie, co często prowadzi do niespodziewanych przełomów zapewniających naszym graczom niesamowite doświadczenia.


Andrew Wilson

W dalszej części maila Wilson informuje, że model hybrydowy będzie od teraz definiowany jako przynajmniej trzy dni pracy stacjonarnej w tygodniu. Praca zdalna z kolei ma być stopniowo „wygaszana”.

Pracownicy mieszkający w promieniu 48 kilometrów od najbliższego biura EA, którzy dotąd pracowali zdalnie, będą przeniesieni na model hybrydowy. Ci, którzy mieszkają dalej, mogą kontynuować pracę z domu, chyba że ich rola zostanie wyznaczona jako hybrydowa lub stacjonarna. 

Według IGN pracownicy Electronic Arts nie zareagowali dobrze na te wieści. Wielu z nich mówi o trwających godzinami dojazdach, których teraz będzie się od nich oczekiwać. Inni martwią się o kwestie opieki nad dziećmi lub problemów zdrowotnych, przez które powrót do biura może być dla nich trudny. Z kolei ci, którzy mieszkają dalej niż wyznaczony promień 48 kilometrów, obawiają się tego, co stanie się z ich pracą, jeśli nie będą mogli przeprowadzić się bliżej.

Komentujący martwią się, że decyzja Electronic Arts to tak naprawdę ukryta fala zwolnień. Wielu pracowników bowiem nie zdecyduje się kontynuować pracy w trybie stacjonarnym i odejdzie, a ponieważ stanie się to z ich własnej inicjatywy, firma nie będzie musiała wypłacić im odprawy.

Dla pracowników EA nie jest to łatwy czas. Przeszło dwa tygodnie temu firma zwolniła do 400 pracowników, co i tak wypada blado w porównaniu z marcem 2023, w którym zwolniono prawie 800 osób. W wyniku ostatnich zwolnień musiano anulować prace między innymi nad nową grą z serii Titanfall.

Choć trudno ocenić, jak decyzja Electronic Arts wpłynie na jakość ich gier, z pewnością ma ona ogromne znaczenie dla komfortu pracowników, którzy są za nie odpowiedzialni. Czas pokaże, czy firmie opłaci się praca stacjonarna.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów11

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze