6
3.07.2022, 17:00Lektura na 3 minuty

EA zażartowało z grających w tryby singleplayer. Rozpętało burzę w sieci

Niewinny żarcik opublikowany przez oficjalne konto Electronic Arts na Twitterze rozpętał burzę. Wypowiedziała się masa byłych pracowników EA.


Michał „Perzi” Perzanowski

1 lipca na oficjalnym koncie Electronic Arts pojawił się post wzorowany na memie. Niewinny żart sprawił, że nie tylko fani gier, ale i byli pracownicy EA otwarcie skrytykowali wydawcę.

O co chodzi w tym memie? „Rating Game” to gra na TikToku, w której grupa osób filmuje siebie, oceniając fikcyjne osoby. „Gracze” przyznają osobie notę 10/10, po czym opisują jej negatywną cechę, która psuje cały efekt.

Przykład?

- "Ma 10/10, ale używa snapchata jako głównej formy komunikacji".

- Ona jest "szóstką", ale z powodu inflacji już "dziesiątką".

- "On jest 10/10, ale odpowiada na wiadomości całe wieki".

Cóż, nie wszyscy mają świetne poczucie humoru. Mniejsza jednak o to, bo za trendem poszło Electronic Arts.


Oni są 10/10, ale lubią tylko gry singleplayer.


Electronic Arts

Żart został odebrany jako celowy wyraz pogardy dla gier jednoosobowych ze względu na większy potencjał zysku oferowany przez gry multiplayer lub gry-usługi. Fani gier niemal jednogłośnie stwierdzili, że jest to żenująca gafa od EA. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że wiele jej studiów produkuje gry dla jednego gracza.

Vince Zampella, szef należącego do EA studia Respawn, odpowiedział na tweeta stosunkowo łagodnym emoji - „facepalm”. Największą grą Respawn jest Apex Legends, gra battle royale z obsługą na żywo, ale studio jest również znane z gier singleplayer: Titanfalla 2 i Star Wars Jedi: Fallen Order.

Kilku byłych deweloperów z BioWare nie ugryzło się w język przy podzieleniu się swoimi odczuciami.

„Jak zwykle EA stawia na podążanie za trendem, tworzy jego parodię, popełnia wpadkę i strzela sobie w stopę” - napisał scenarzysta Dragon Age, David Gaider. Były kierownik studia, Aaryn Flynn, przedstawił prawdę w najprostszy sposób. „Przecież Wy też robicie gry dla jednego gracza” – napisał na Twitterze.

Najbardziej cięta odpowiedź pochodziła od byłego producenta Visceral Games, Zacha Mumbacha. EA zamknęło Visceral w 2014 roku, gdy pracowało nad jednoosobową grą Star Wars. Panuje przekonanie, że EA zrobiło to, ponieważ nie uznało gier singleplayer za wystarczająco dochodowe.


To jest firma, która zamknęła moje studio i zwolniła około setkę świetnych deweloperów, ponieważ robiliśmy grę przeznaczoną dla jednego gracza. Ponadto głównym powodem, dlaczego większość gier EA otrzymuje oceny 6-7 w 10-cio stopniowej skali, to przede wszystkim działania korporacji. To nie deweloperzy są źli, a korporacja, która zmusza ich do pospiesznego wydawania gier.


Zach Mumbach

Kilka godzin po zamieszczeniu postu EA zreflektowało się nad swoim żartem i wystosowało na Twitterze odpowiedź na krytykę.


Reakcja zasłużona. Wywieszamy białą flagę, gdyż granie w gry singleplayer tak naprawdę czyni ich 11/10.


Electronic Arts
Redaktor
Michał „Perzi” Perzanowski

Piłkarski męczennik kibicujący Manchesterowi United i Wiśle Kraków. Na szczęście gry działają kojąco, prawda? Lubię strategie i przygodówki. Cierpię na syndrom jeszcze jednej tury. Sprzęt nie gra roli (That's what HE said).

Profil
Wpisów201

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane