Elden Ring Nightreign dostanie DLC z bossami. Co z tymi spoza kanonu? Reżyser gry: „Sądziłem, że będzie to całkiem fajne”
W Elden Ring Nightreign fani pieczołowitego zbierania skrawków informacji i odczytywania na ich podstawie historii z gier FromSoftware będą musieli obejść się smakiem.
Myślę, że nie przesadzę, jeśli powiem, że Elden Ring Nightreign było zaskoczeniem dla nas wszystkich i absolutnie nikt nie spodziewał się multiplayerowego spin-offu dzieła FromSoftware. A jednak, gra istnieje i ma się dobrze, a nawet poznaliśmy już datę jej premiery. Niektórych może zmartwić brak jednej z bardziej charakterystycznych dla Soulsów funkcji, lecz myślę, że koniec końców nikt nie będzie zwracał na ten aspekt uwagi. My zaś ową uwagę skierowaliśmy na steamową stronę Elden Ring Nightreign, gdzie przez moment pojawiła się bardzo interesująca informacja.
Mowa tu o edycji specjalnej Elden Ring Nightreign, której istnienie FromSoftware ujawniło na platformie Valve. Pierwotnie opis tego wydania głosił, że nadchodzący dodatek, stanowiący część pakietu Deluxe, będzie zawierać kolejne postacie oraz bossów (via PC Gamer). Tę jego część wkrótce wycięto i pozostawiono samo „Edycja Deluxe zawiera dodatkowe DLC”, nie mówiąc nam już nic o jego zawartości.
![Elden Ring Nightreign](https://cdn.cdaction.pl/images/2025/02/14/9055bc60-721b-4cc6-a92e-6b4179b23f26.jpeg?preset=medium)
To zaś zrodziło szereg domysłów i teorii dotyczących tego, jacy bossowie i postacie mogą nam zaprezentować twórcy. W kwestii tych drugich najprawdopodobniej oznacza to kolejne klasy postaci, gdzie na start, według doniesień redakcji, które już grały w Elden Ring Nightreign, ma ich być osiem. W kwestii bossów zaś wiemy już z pierwszego zwiastuna spin-offu, że studio nie ogranicza się wyłącznie do puli przeciwników z Elden Ringa, ale też sięga po swoje poprzednie gry – na wspomnianym zwiastunie zaprezentowano choćby The Nameless Kinga z Dark Souls 3. Rodzi to pytania o spójność z lore pierwowzoru, jak i serii Souls. W wywiadzie dla GameSpotu Junya Ishizaki, reżyser Elden Ring Nightreign, przedstawił podejście FromSoftware do tej kwestii:
Głównym powodem dla istnienia tych bossów [spoza Elden Ringa – dop. red.] była kwestia rozgrywki. Oczywiście z nową strukturą i odmiennym stylem gry potrzebowaliśmy sporo różnych bossów. Musieliśmy ich dodać do całego tego miksu, więc wykorzystaliśmy to, co uważaliśmy za odpowiednie z naszych poprzednich tytułów.
Zdaje się zatem, że FromSoftware w tym przypadku nie będzie przykładać aż tak dużej wagi do spójności lore i skupi się przede wszystkim na dobrej zabawie. Junya Ishizaki wręcz stwierdził, że sam chciał zobaczyć bossów spoza Elden Ringa w multiplayerowym spin-offie, ponieważ „sądził, że będzie to całkiem fajne”. Stąd też możemy się spodziewać więcej przeciwników z innych części serii pokroju rzeczonego The Nameless Kinga czy także obecnego w trailerze gdy Centipede Demona z pierwszych Dark Soulsów.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.
Podziel się lub zapisz
![Brak okładki](/sample/game-cover.png)