Elden Ring Nightreign bez ważnej funkcji. Twórcy wycinają jeden z bardziej ikonicznych elementów swojej produkcji
Lubicie zostawiać wiadomości innym graczom? No to mam złą wiadomość.
FromSoftware dało światu soulsy – gatunek niezmiennie popularny, jaki z jednej strony dał masę frajdy (i frustracji) graczom na całym świecie, a z drugiej zainspirował wielu developerów do stworzenia swoich produkcji. Czasami były to bliskie klony serii Dark Souls, czasami śmielsze eksperymenty tylko z elementami soulsów, ale samo FromSoftware siedzi w klasycznej, niespecjalnie zmienianej formule od czasów wydanego w 2009 Demon’s Souls. Zapowiedziane na ostatnim TGA Elden Ring Nightreign będzie na dobrą sprawę pierwszym soulsowym eksperymentem studia. Rzecz nie dość, że ma czerpać pełnymi garściami z Fortnite’a, to jeszcze pójdzie o krok dalej w kwestii przywracania zawartości z innych gier studia i w Nightreign pojawią się wrogowie z Dark Souls. A co się nie pojawi?
Jeden z najbardziej ikonicznych elementów gier FromSoftware, czyli system wiadomości zostawianych przez graczy. Twórcy całkowicie zrezygnowali z możliwości komunikacji pomiędzy użytkownikami, a o powodach tej decyzji wypowiedział się Junya Ishizaki, reżyser produkcji:
Ciągle będzie można zobaczyć widma innych graczy, jednak możliwość zostawiania wiadomości została usunięta. W trakcie konkretnej sesji, trwającej około 40 minut, nie będzie czasu na pisanie lub czytanie czegokolwiek.
Czy wraz z tym uleci „soulsowość” Nightreigna? Raczej nie, bo gra od początku nie miała aspiracji do bycia częścią tej wielkiej rodziny gier From.
Podstawą pomysłu jest stworzenie skondensowanej gry RPG. Aby stworzyć harmonijne doświadczenie, jakie pozwoliłoby graczom spróbować prawdziwego esencji erpegów, każda sesja trwałaby pewnie po 3 dni.
Wywiad z developerem zdradził też to, co najważniejsze: Hidetaka Miyazaki był zaangażowany w tworzenie Elden Ring Nightreign, jednak tylko do momentu uformowania pierwszych koncepcji rozgrywki. Następnie ustąpił miejsca Ishizace, który w żadnym wypadku nie jest świeżakiem: pracuje we FromSoftware od blisko 15 lat i brał udział w tworzeniu prawie wszystkich gier studia od tamtego czasu.
Elden Ring Nightreign ukaże się w tym roku, ale nie znamy dokładnej daty premiery. Gra zmierza na pecety, PS5, PS4, Xboksy Series X|S oraz Xboksy One.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.