17
4.03.2022, 16:34Lektura na 2 minuty

Elden Ring: Rekordowe wyniki sprzedaży i prawie milion graczy naraz na PC

Dawno nie widziano na rynku gier takiego sukcesu, jaki odniósł tytuł From Software.


Stanisław „Wokulski” Falenta

W sukcesie Elden Ringa w zasadzie wszystko się zgadza. Najpierw był podsycany przez kolejne zwiastuny olbrzymi „hype”, onieśmielający nawet samych twórców, oraz przełożona premiera. Następnie tytuł w pełni sprostał oczekiwaniom i osiągnął ocenę 97/100 na Metacriticu (w wersji na PS5). Od naszej redakcji również dostał zasłużoną „dychę”. Obecnie, około tydzień po premierze, jesteśmy w stanie ocenić, jak ten sukces publicystyczny przeniósł się na faktyczne zainteresowanie i czas poświęcony produkcji.

Zacznijmy od liczby grających. Jak wykazuje serwis SteamDB, liczba kont z uruchomionym Elden Ring na PC wynosiła w szczytowym momencie aż 891 638 – niemal tyle, ile szczyt jej widzów na Twitchu, czyli 908 687. Znajduje się dzięki temu na 7. miejscu listy najliczniej ogrywanych gier na Steamie (pierwsze, na razie niemożliwe do pobicia, zajmuje PUBG z 3 257 248 użytkowników), a w chwili pisania tego newsa jest... najpopularniejsza na świecie. Jedynie co jakiś czas wymienia miejsce na podium z darmowym oraz wieloosobowym CS:GO (ok. 800 000 graczy).

Olbrzymi sukces podkreślają również dane sprzedażowe. Jak zawsze w tych przypadkach możemy je częściowo ocenić przy pomocy wyjątkowej i pierwszej na świecie bazy Game Sales Data, w której można znaleźć informacje z prawie wszystkich platform, ale ograniczone do terytorium Wielkiej Brytanii.

Według nich, Elden Ring od momentu premiery zajmuje pierwszą lokatę we wszystkich kategoriach. Jej sprzedaż w kategorii „pierwszego tygodnia” jest lepsza niż Cyberpunka 2077 i – nie licząc serii FIFA oraz Call of Duty – największa od czasów Red Dead Redemption 2. Interesująco prezentuje się rozłożenie platform; każda z nich odpowiada w przybliżeniu za 1/3 kopii, z Xboksem włącznie.

W kategorii plotki można rozpatrywać za to głośne dane serwisu Steamspy, którego algorytmy oszacowały globalną sprzedaż gry na PC na ponad 10 000 000 kopii. Platforma ta posługuje się szacunkami, które mogą być niewiarygodne – nawet, jeśli pokrywają się z algorytmem SteamDB, który na podstawie recenzji oszacował maksymalną liczbę właścicieli na około 9 870 000. 


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze