Elex 2: Twórcy pokazują system walki na nowym zwiastunie

Nie czarujmy się, jak wielką miłością nie darzylibyśmy dokonań Piranha Bytes, Elex 2 nie znajduje się w gronie najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Nawet w ojczyźnie Gothica (czyli – jak dobrze wiemy i nikt nam nie wmówi, że jest inaczej – Polsce, a nie żadnych Niemczech) ostatnia produkcja developerów spotkała się umiarkowanie ciepłym przyjęciem – choć oczywiście znalazła ona garść swoich amatorów.
Niezmiennie jednak twórczość Piranii wzbudza nasze zainteresowanie, więc i zapowiedź „dwójki” przyjęliśmy z radością. Co prawda pierwsze wrażenia sugerują, że sequel żadnej rewolucji nie przyniesie, ale największym fanom to na pewno nie przeszkadza.
Ponieważ do premiery zostało już niewiele, twórcy przypominają o Eleksie 2 kolejnym zwiastunem. Tym razem nieco lepiej możemy przyjrzeć się walce:
Elex 2 trafi na pecety, PS4, PS5, Xboksa One i Xboksa Series X/S 1 marca.
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Elex 2: Twórcy pokazują system walki na nowym zwiastunie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeśli ten rachityczny montaż ma nie powiedzieć o walce nic, oprócz naświetlenia wad, i dodatkowo zniechęcić do zakupu, to trafia w dziesiątkę.
Anemiczne ciosy rzucające ludźmi jak lalkami? Odgłosy trafień jak z ze stodoły? Namolne slow-mo? Kamera robiąca nagły obrót o 90stopni po byle przewrotce? Oh my!
BTW Mam wrażenie, że gdyby zamiast „popisywać się” dali prezentację z rzeczowym komentarzem, mój odbiór byłby nieco inny.
Kamera jest zlockowana na przeciwniku, więc jaki masz problem z zupełnie normalną mechaniką? Wolisz, żeby gra Ci krajobraz pokazywała w trakcie walki, czy jednak skupiała się na przeciwnikach?
Podobne ciosy występują w Elden Ring, nad którym zachwyty są ogromne – tj. wystarczy długa animacja zamachu i mam uwierzyć, że szpadelka na dwa ciosy zabija przerośnięte magiczne ptaki. Nie wiem też czego się spodziewasz po grze, która ma być toporna i pełna umowności w tym zakresie. Jeśli te ciosy są „anemiczne”, to w Elden Ring i innych tego typu grach jest podobnie.
Udźwiękowienie jest nierówne, to fakt, ale szczerze mówiąc trudno ocenić końcowy efekt jak muzyka jest ustawiona na suwaku na 100% a efekty i ambient na 40%. Choćby atakowanie tych latających potworów – słyszałem charakterystyczny dźwięk wibrującej klingi, ale praktycznie nie słyszałem dźwięku ostrza przecinającego monstrum.
1. Kamera nie robi zwrotu, tylko zmianę ujęcia. Wygląda to jakbyś zaczynał z kamerą skierowaną w przód i nagle przełączyło ci na kamerę z boku. Jak w jakimś cholernym MGS.
2. Od kiedy jakiś Elden Ring jest standardem? I co mnie on w ogóle obchodzi? Ja się zachwycałem, czy coś?
3. Pierwsza zasada show-biznesu: jak nie masz się czym popisać, to się k**** nie popisuj. Jeśli Piranie są tak dumne z „umowności” i toporności, że uwypuklają je w materiałach promocyjnych, to daleko na tym nie zajadą. Pogratulować pracy działu PR.
1. Robi zwrot, spowolnij sobie filmik, to zobaczysz. Jest lekko zglitchowany, więc do spatchowania.
2. W takim razie jaki jest Twój standard skoro to tu uważasz za słabe?
3. Dokładanie tak samo reklamowali pierwszego Elexa i najwyraźniej zdało egzamin. Teraz sprzedają kolejną grę, więc popyt jest. Czy to fiasko PRu? Tylko, jeśli oczekiwali, że po grę sięgnie więcej osób, ale wciąż… wdają drugą część, więc ktoś tej gry chce.
1. „zglitchowany”, więc nie mogę mieć problemu „z zupełnie normalną mechaniką”?
2. Ja pierwszy zadałem pytanie. Od kiedy element gry „równie zły” jak w Elden Ring, nie podlega krytyce?
3. Cóż, nie wiedziałem, że reklama jest adresowana wyłącznie do fanów. W takim razie jedyne co mogę PR-owcom zarzucić , to marnowanie kasy na przekonywanie przekonanych 😉
BTW Co do ciągnięcia serii. Czy wiesz, że w Niemczech produkcja nawet totalnego szrota może się zwrócić, dzięki dotacjom od państwa?
Ciekawe, czy Piranie również korzystają z dotacji…
@ZADYMEK rachityczny montaż to jedno, wszystkie gry od PB począwszy od nieśmiertelnego Gothica na to cierpią i tak już im zostanie do końca, bo chyba sami się do tego przekonali, albo zrobili z tego wizytówkę. Mój problem z tym filmikiem jest taki, że on nic nie „pokazuje”. Co niby twórcy pokazują? Jakieś wyreżyserowane rendery na silniku gry z napompowanym patosem komentarzem głównej postaci? Nic tam nie widać, nie ma żadnego komentarza devów, żadnego opisu mechanik, żadnej wzmianki co i jak poprawili od Elexa 1. To jest po prostu zwyczajny trailer.
Ja tam czekam, przy jedynce bawiłem się świetnie.
I czym oni się chcą pochwalić, drewnem? Powinni tego nie pokazywać to może więcej ludzi się nabierze i kupi, to wygląda jak gra z 2006 roku a nie 2022.
Ja kupię bo jestem fanem Piranii i ich drewna, ale fanów sobie takimi zwiastunami nie przysparzają.
zaprzeczasz sam sobie w tym poście
Nie zaprzecza – to że ktoś coś lubi nie znaczy że nie widzi problemów – i vice versa. Niestety większość ludzi woli podejście: nie podoba mi się, to jest szajs, a jak podoba to niech każdy kto nie lubi spiernicza na drzewo. Zgadzam się osobiście z CMB: zagram w Elex, będę się dobrze bawił ponieważ jest to wciąż gra video, ale nie jest to gra którą bym polecił innym.