Elex 2 z rozczarowującą sprzedażą. Wydawca zaliczył sporą stratę
Embracer odnotowuje wzrost przychodów dzięki przejęciom studiów, lecz Elex 2 rozczarowuje swoim wynikiem sprzedaży.
Grupa Embracer podała wyniki finansowe za czwarty kwartał i podsumowała ostatni rok podatkowy. Z raportu jasno wynika, że szereg głośnych przejęć pomógł zwiększyć przychody netto, ale nie pomógł wywrzeć pozytywnego wpływu na finansowy wynik.
W zakończonym 31 marca kwartale Embracer odnotował wzrost sprzedaży netto o 117 procent, do 525 mln dolarów, ale nie wygenerował żadnego zysku. Co więcej, wydawca zaliczył stratę w wysokości ok. 168 mln dolarów.
Ponadto firma poinformowała, że największa premiera czwartego kwartału, gra Elex 2 firmy THQ Nordic, nie spełniła oczekiwań finansowych, choć wierzy, że w końcu przyniesie pozytywny zwrot z inwestycji.
Elex 2 został wydany nieco ponad dwa miesiące temu. Gra nie cieszyła się takim zainteresowaniem, jak poprzedniczka. A przecież Embracer pokładał w niej duże nadzieje, czyniąc z Elex 2 swoją główną premierę w 2022 roku.
Za generowanie zysku
w grupie Embracer nie jest więc odpowiedzialne studio z
wyprodukowanym tytułem AAA, a… Coffee Stain Publishing, które
odpowiada za niespodziewany hit 2021 roku – Valheim. Z raportu
wynika jednak, że survival był produktem jednego sezonu, bo
przychody z Coffee Stain spadły w tym kwartale aż o 78 procent w
stosunku do poprzedniego roku. Mimo wszystko, tytuł zaliczył
fenomenalną sprzedaż.
Dyrektor generalny wydawcy, Lars Wingefors, przekonuje, że strategia przedsiębiorstwa nie ulegnie zmianie. Może to oznaczać kolejne przejęcia studiów ze znanymi grami. Na początku maja Embracer kupił studia odpowiedzialne za serie Deus Ex i Tomb Raider za 300 mln dolarów. Szwedzi zaznaczają, że przejęte marki dotyczą produkcji nie tylko sequeli, ale również remake'ów, remasterów i spin-offów.
Mamy nadzieję i wierzymy, że w nadchodzącym roku czeka nas jeszcze wiele takich sukcesów. Nasz model wzrostu pozostaje niezmieniony. Naszym głównym priorytetem we wszystkich grupach operacyjnych jest osiągnięcie zyskownego wzrostu.
Lata 2021-2022 mają być okresem przejściowym, w którym firma przeznacza więcej pieniędzy na inwestycje, zakup i rozwój marek. Dopiero w przyszłym roku gracze mogą spodziewać się głośnych premier. Embracer planuje, że w ciągu najbliższych lat ukażą się 223 gry na PC i konsole, w tym ponad 25 gier AAA do 2026 roku.
Czytaj dalej
Piłkarski męczennik kibicujący Manchesterowi United i Wiśle Kraków. Na szczęście gry działają kojąco, prawda? Lubię strategie i przygodówki. Cierpię na syndrom jeszcze jednej tury. Sprzęt nie gra roli (That's what HE said).