Embracer kasuje projekt ze świata Deus Eksa. Czy te tortury kiedyś się skończą? [AKTUALIZACJA]
Embracer Group nie ma krztyny sumienia i postanawia dalej zwalniać ludzi oraz kasować gry na etapie produkcyjnym. Tym razem padło na Eidos Montreal z ich projektem osadzonym w świecie Deus Eksa.
Anulowanie (podobno) remake’u Knights of the Old Republic było dla mnie sztyletem w serce, zniszczenie Piranha Bytes ciosem w twarz, ale skasowanie nowego Deus Eksa to kula w plecy. Embracer Group nie zwalnia tempa w zwolnieniach. Wielokrotnie pisaliśmy o uśmiercaniu projektów przez tego zdolnego wydawcę i niestety, kolejnym pokrzywdzonym jest Eidos Montreal.
Embracer miał kasować projekty będące na wczesnym etapie produkcyjnym, ale najwidoczniej poszerzył sobie ten zakres do dwóch lat, bo podobno tyle trwało tworzenie nowej gry osadzonej w świecie Adama Jensena i JC Dentona. Embracer Group kontynuuje cięcie kosztów, a liczba zwolnionych osób nie jest na ten moment znana. Eidos Montreal ma skupić się od teraz na zupełnie nowej marce.
Wciąż czekamy na oficjalny komunikat firmy oraz więcej informacji od samych zainteresowanych, którym podobno zakazano rozmów z prasą. Zapewne muszą zachować ciszę do momentu oficjalnych oświadczeń, tak jak miało to miejsce w przypadku Piranha Bytes.
Aktualizacja, 29.01.2024
Eidos Montreal wydało oficjalne oświadczenie. Zwolniono 97 osób.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl